Gaffa / Gaffer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stijn Vanstiphout
    • Oct 2000
    • 1160

    Gaffa / Gaffer

    ff een kleine enquete :

    Wie van jullie gebruikt de term Gaffa, en wie zegt 'Gaffer' ?

    (Ik kon dit maar beter in 'klets maar raak' forum zetten, maar was bang dat er dan geen reactie op zou komen, omdat dit niet door alle mensen gelezen wordt.)

    Graag ook merken van de door jou gebruikte gaffa. Ikzelf maak gebruik van Nichiban en Advance.

    mvg,


    Stijn Vanstiphout,
    SVD, Klank & Licht & LVL Audio-Visueel
    België

    Stijn Vanstiphout,
    LVL Multimedia
    Belgiƫ

    Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays
  • helios
    • Jun 2002
    • 16

    #2
    Nou, ik gooi de knuppel in het hoenderhok (wat???):
    Gebruikt er wel eens iemand Admiral tape van Rolight??? en zoja wat is de ervaring??? er is een aanbieding mee, maar ik ken et niet....

    Comment

    • ljanton
      • Sep 2003
      • 373

      #3
      tis zeker en vast gaffa , ik heb nooit anders geweten en het staat er letterlijk op bij mijne rol

      greet's lj anton

      Comment

      • jakobjan
        • Jul 2002
        • 599

        #4
        macguyver-tape
        Jakob-Jan
        Lightjockey Beta tester
        Freelance Licht tekkie

        Comment

        • johan L.
          • May 2001
          • 384

          #5
          gaffa,

          en ducktape/ducttape = voor rob & nico's
          (niet beledigend bedoeld voor de echte rob en nico's hier)
          Net deed ie het nog.

          Comment

          • Harmen
            • Sep 2003
            • 379

            #6
            trouwes je moet wel echt gaffa gebruiken geen duck tape, dat krijg je nooit van je kabels af en t plakt de komende 3 weken daaran nog :S
            mgoed mzzls

            Comment

            • R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

              #7
              Ook een leuk verhaal:

              wij een klusje doen in het locale zaaltje, waar ze ter bescherming van de dure dansvloer altijd houten platen weglegden welke ze met een of andere no-namo tape vastzetten, behalve toen ze per ongeluk de rollen van ons hadden omgewisseld....had alleen onze stagehand niet door...

              dus hun vloer mooi vastgeplakt met Nichiban en onze kabels met rommel, zat er *** twee maanden later nog op, en was niet los te krijgen!

              Zie trouwens regelmatig wat mensen van Dikkie Kramer hun broek vasttapen, erg onsmakelijk gezicht met die bouwvakkersnaad die bij hun een soort bedrijfskleding lijkt te zijn :-)

              Comment

              • JBL-QSC-DBX
                • Apr 2003
                • 381

                #8
                Die duck laat inderdaad redelijk wat van die lijmzooi achter, en als het te beplakken oppervlak niet voldoet aan de door duck gestelde voorwaarden wil ie ook echt niet plakken!

                Wij gebruiken overigens nichiban, die ook altijd op of kwijt is. Overigens: Uitkijken bij gelakte dansvloeren mocht je toch (f/d)uck gebruiken, je hebt weleens kans dat je het hout mooi blank maakt als je je tape verwijdert, deze problemen heb je bij nichiban niet.

                Groeten!
                Timescape.nl

                Comment

                • WTT
                  • Feb 2002
                  • 158

                  #9
                  en dat is waarom gaffa van nichiban zo populair is het laat geen lijmresten achter. In tegenstelling tot ruim 95% van die andere tape's. Zo kan je teminste ongestraft een kabelgootje maken over de vloer,
                  WTT rentals

                  Comment

                  • djbirdie
                    • Oct 2002
                    • 509

                    #10
                    De echt doe-het-zelfer kan niet zonder Gaffa!
                    grtz, Niels

                    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                    Comment

                    • ljanton
                      • Sep 2003
                      • 373

                      #11
                      ja das wel waar maar je mag nooit te ziunig zijn met gaffa als je kabels en dergelijke ophangt/plakt want dat kan wel in je eigen nadeel spelen , ik kan het weten

                      greet's ljanton

                      Comment

                      • Dj_DR
                        • Sep 2003
                        • 13

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Victor


                        Ik heb eens een rol Nichiban in de zaal laten liggen. Waren even later een paar meisjes leuk mee aan het spelen door stukken in hun haar te plakken. Ik hoop dat de kapper het er weer een beetje knap heeft uitgeknipt!
                        LOL, k zeg altijd gaffa, eerst zei k ducktape maar omda iedereen om me heen steeds gaffa zegt ben k ut vanzelf ook gaan zeggen.
                        Ik zag laatst een zwerver uit de prullenbak eten. Ik zei: \"Doe je dat thuis ook?\"

                        Comment

                        • dj_lucv
                          • Aug 2001
                          • 616

                          #13
                          citaat:Geplaatst door djbirdie

                          De echt doe-het-zelfer kan niet zonder Gaffa!
                          Dat zeg ik, Gaffa!

                          Ik gebruik alleen maar echte gaffa, heb echt gelachen toen ik pas een beginnende drive in met duck tegen kwam. Ze konden de kabels niet meer handig oprollen omdat ze niet meer goed gleden. Ze hadden een hele mooie rol duck er overheen geplakt in de lengte van de kabel. Ik heb ze nog veel succes gewenst [}]

                          Comment

                          Working...