SGM Studio 12SC reageert niet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fritz
    • Oct 2001
    • 621

    SGM Studio 12SC reageert niet

    Ik heb vorige week deze tafel aangeschaft en als ik hem aanzet reageert hij niet, althans, er gaan wel wat lampjes branden, maar verder is er totaal geen reactie in het display.

    In de gebruiksaanwijzing kan ik er niets over vinden, maar ik neem aan dat er nog geen software op de tafel is geinstalleerd. Dus heb ik hem op de computer aangesloten met de 9-polige RS232 kabel. De deskmanager geeft aan "mixer not responding". Aan het kabeltje ligt het niet, want die heb ik doorgemeten en was oke.

    Mijn vraag is: is het normaal dat die tafel nog niet reageert wanneer je hem uit de verpakking haalt, of wat kan ik verder fout doen?
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    #2
    Je kan even checken of de dipswitches achterop de tafel allemaal op OFF staan...

    SuCCeS

    En anders terug naar je dealer..

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      Nieuwe gekocht?

      manual nog in plastic zitten ofzo?

      kabeltje moet ook een twist hebben, dus zo standaard issie niet....

      eventjes belletje naar Udenhout in dit geval, tafel hoort werkend geleverd te worden.

      Comment

      • Fritz
        • Oct 2001
        • 621

        #4
        Ralph en Rudy, precies de personen van wie ik en reactie had verwacht, bedankt!

        Die dipswitch is inderdaad een goeie, hoe moet ik die precies hebben staan zodat de tafel reageert? Zoals het in de manual staat, snap ik het nog niet helemaal...

        Kabel is aangesloten zoals in de manual staat (cross), die zit dus niet meer in het plastic Ralph, ik heb al wel wat moeite gedaan, maar gewoon weinig ervaring met dit soort 'grotere tafels'.
        Dealer bellen is nog niet zo'n makkelijke optie, als jullie het me ook kunnen vertellen, tafel komt uit het buitenland...

        Comment

        • ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

          #5
          Dat denk ik niet...
          Is immers geen oplossing voor het pobleem wat je omschrijft.
          Denk dat we allen wel benieuwd zijn naar wat nu de oorzaak is, denk alleen dat je toch aangewezen bent op support vanuit de leverancier.

          Een andere manier om de tafel te benaderen anders dan via de deskmanager heb ik niet voor je...

          Comment

          • Rudy Vorstenbosch
            • Jun 2001
            • 1429

            #6
            Beste Fritz,
            Geef eens een volledige en gedetaileerdde uitleg over je probleem.
            Wat zie je precies wel, wat kan je wel etc. etc.

            Comment

            • Fritz
              • Oct 2001
              • 621

              #7
              citaat:Geplaatst door ralph

              Dat denk ik niet...
              Is immers geen oplossing voor het pobleem wat je omschrijft.
              Denk dat we allen wel benieuwd zijn naar wat nu de oorzaak is, denk alleen dat je toch aangewezen bent op support vanuit de leverancier.

              Een manieren om de tafel te benaderen anders dan via de deskmanager heb ik niet voor je...
              Oke. Maar voor mij is het al handig om te weten of het normaal is dat die tafel geleverd wordt, zonder software erop. Is het normaal dat dat ding niet reageert?

              En over die dipswitches, wat hebben die er dan mee te maken en hoe moet ik deze precies instellen.

              Comment

              • Fritz
                • Oct 2001
                • 621

                #8
                Hehe we zijn weer op niveau!

                Ik zet de tafel aan, die dipswitches staan dan nog allemaal op OFF, zoals ik hem geleverd kreeg.
                De lampjes AorB preset, knipperen een tijdje en dan gaat A aan. Pan en tilt gaan ook aan, display wordt verlicht, maar bestaat alleen uit blokjes. Ook als je gaat schuiven, op knopjes duwt etc.

                De tafel is dan nog niet aangesloten op de PC dus.

                Comment

                • ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

                  #9
                  Had hier enige kritische kanttekeningen geplaatst aangaande het probleem, de opsporing en detectie van het problem en de link met de waar de tafel gekocht was. Schijnbaar was dit niet on-topic, wat het WEL is, aangezien de nederlandse importeur en dealers van SGM hier kennelijk een oplossing voor een probleem kunnen gaan zoeken, wat niet door hen veroorzaakt is.

                  jammer.

                  Comment

                  • Fritz
                    • Oct 2001
                    • 621

                    #10
                    Eeeeuh ik volg het ff niet meer...

                    Comment

                    • Wiggalowile
                      • Nov 2003
                      • 34

                      #11
                      Ik denk dat er een posting is verdwenen.
                      Vermoedelijk 1 met de vraag waarom de tafel gewoon niet bij de importeur in nederland werdt gekocht en waarom die andere het probleem dan niet oplost.
                      *** created light so in a way were just advertising ***.

                      Comment

                      • Fritz
                        • Oct 2001
                        • 621

                        #12
                        Ja ik zie nu inderdaad dat er wat posts zijn verdwenen... Tis ook moeilijk, snap ik wel [xx(]

                        Het enige wat ik doe is wat vragen stellen aan de gebruikers van die tafel. Ik kan daar ook wel een mailtje over gaan sturen in het Engels, Duits, Spaans of Italiaans maar dat kost meer tijd, terwijl ik weet dat ik hier veel makkelijker geholpen kan worden.

                        Edit: wel mooi om te zien, dat ik al voorspelt had dat er zonder opgaaf van reden wat postings zouden verwijnen of dat dit topic een slotje zou krijgen, maar de post waarin ik dat voorspelt heb, is ook verdwenen! Dan zal deze er ook wel niet lang staan. En dit terwijl een bepaalde moderator mij daar toch beterschap over had beloofd

                        Comment

                        • AH
                          • Apr 2004
                          • 248

                          #13
                          Hey Frits heb ik je laatst zo'n tafel niet aangeboden voor een mooie prijs, was je mischien iets meer kwijt geweest maar had je nu wel service gehad. (in het nederlands of drents)
                          Anne Homan

                          Comment

                          • lichtmoderator
                            • Jun 2002
                            • 115

                            #14
                            Ik heb idd wat postings verwijdert, omdat ik van mening was dat een uit de hand lopende discussie vanwaar de tafel kwam, hier niet thuishoorde.

                            Ze komt blijkbaar uit het buitenland,en de support dient dus ook van daaruit te gebeuren.
                            Ik heb vernomen dat het enkel via die weg kan.

                            Een reactie van mij waarom de postings waren verdwenen had er eerder moeten komen, maar ben het beetje door de drukte en de discussie die erover ontstond uit het oog verloren.

                            Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

                            Comment

                            • Fritz
                              • Oct 2001
                              • 621

                              #15
                              citaat:Geplaatst door AH

                              Hey Frits heb ik je laatst zo'n tafel niet aangeboden voor een mooie prijs, was je mischien iets meer kwijt geweest maar had je nu wel service gehad. (in het nederlands of drents)
                              Zou goed kunnen, is dan al wel een tijdje geleden. Dan ben ik niet op je geweldige aanbod ingegaan omdat ie óf te duur was óf tweedehands.

                              Voor een paar honderd euro verschil zoek ik het dan wel zelf uit of ik mail de dealer/leverancier, want ik krijg wel in de gaten dat er hier veel mensen rondlopen met een grote bek, maar weinig die er inderdaad ook daadwerkelijk iets vanaf weten... [xx(]
                              Ik heb geloof ik al vaker door laten schemeren dat het naar mijn mening hard achteruit gaat hier...

                              @Mod: support kan niet enkel via die weg, als mensen vragen hebben over de apparatuur die ze bezitten, zie ik die hier vaak genoeg voorbij komen. Die zouden dan dus eigenlijk allemaal naar de dealer moeten gaan...

                              Comment

                              Working...