Scroller bekabeling

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CyBorg
    • Jan 2003
    • 34

    Scroller bekabeling

    Ik ben opzoek naar (betaalbare) scroller bekabeling. 4 polig xlr met 2 data lijnen en 2 voor de spanning. Wie kan mij vertellen waar ik dat aanschaf.
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    #2
    zelf solderen

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      Wybron levert deze kant en klaar

      Neutric heeft ook deze 4p kabeldelen in het gamma zitten.
      Daar even kijken?

      MAAR
      [list][*]Aangezien bij scrollers de data en de voeding over dezelfde kabel gaat, moet deze erg goed afgeschermd zijn![*]De scrollers trekken redelijk wat stroom door de kabel, wat je kabelsectie erg groot maakt![*]Door de meestal lange afstanden, krijg je te maken met een spanningsverlies. Je kabelsectie dient hier dus ook op berekend te worden![*]Verder kabels en connectors gebruiken die goed bestand zijn tegen de hitte, de aansluitingen zitten namelijk erg dicht bij de lichtbron zelf.[/list]

      Zou er zelf eerlijk gezegd niet aan beginnen, het is een hele kunst om de juiste kabel te vinden en door de grote kabelsectie een heel werk om deze in de connector te krijgen!

      Tot nog toe enkel goede ervaring met de neutrik connectors (enkel vervangen op de kant-en klare kabels)
      Andere begeven het gewoon onder de warmte!

      Niet zelf aan beginnen dus...

      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • VERVALLEN

        #4
        OPLETTEN :

        XLR-stekkers zijn eigenlijk gemaakt voor signalen. Signalen zijn zeer klein van waarde als het om spanning (Volt) en / of stroom (Ampère) gaat!
        Aangezien scrollers zoals eerder al gezegd een grote stroom hebben, en misschien ook een grote spanning ( > 12Volt??? ) zou ik XLR stekkers afraden!
        De massa van de stekkers zou immers op zeer gevaarlijke spanningen komen te staan!



        Beter een soort van harting stekker of powercon nemen. Desnoods 2 powercons aan een multikabeltje met splitter in krimpfolie.
        Veel veiliger!!

        Comment

        • elmer
          • Jul 2003
          • 139

          #5
          uhm niet lullig doen hoor maar scrollers hebben op het apparaat XLR in en uitgangen, dus je moet wel. Of het hele apparaat slopen!!! beetje teveel van het goede dus post van niks LJ

          Comment

          • Rock On
            • Jan 2004
            • 250

            #6
            En daarbij, kijk maar in de specs van Neutrik; de XLR4 mag volgens mij 250V/10A hebben, en XLR3 zelfs 16A.
            Daarbij geldt wel dat je de solderingen goed isoleert (krinpkousje)!
            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

            Comment

            • Juce
              • Aug 2001
              • 203

              #7
              Als je toch zelf je kabels zou beginnen maken: let er dan op dat ze dezelfde lengte hebben !!!

              Scrollers zijn daar namelijk redelijk gevoelig aan en anders ga je hebben dat ze niet synchroom lopen.


              Juce

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                lj-martin..geen id hoeveel ervaring jij hebt met scrollers maar volgens mij heb je uberhaupt nog nooit een scroller van dichtbij gezien!!!!

                Hou je aub bij je leest...en geef advies wanneer je wat te melden hebt, en lees anders waaar het over gaat. Zo te zien kan je nog een heleboel leren!

                heb me wel slap gelachen, scroller met een powercon..lolbroekje

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  @juce: ik weet niet tegen welke snelheid in jouw kabels de elektriciteit loopt maar de mijne zijn bijna lichtsnelheid gespecifieerd. Aangezien een meter kabel daardoor een vertraging veroorzaakt van enkele nanoseconden kan ik mij echt niet voorstellen dat er ook maar iemand is die dat kan merken!
                  Ik vertrouw er dus op dat je post een goede grap was. En daarom:
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  • Juce
                    • Aug 2001
                    • 203

                    #10
                    @laserguy: heb jij al met scrollers gewerkt?
                    Blijkbaar niet dus...

                    Kijk maar eens op de voeding/converter die je nodig hebt voor scrollers, daar staat meestal zelfs op beschreven wat de max afstand kabels dat je mag nemen is om scrollers door te verbinden.

                    Juce

                    Comment

                    • CyBorg
                      • Jan 2003
                      • 34

                      #11
                      Daar heeft Juce wel een beetje gelijk.
                      Ik heb even de specs van mijn rainbow setje bekeken. De maximale theoretische kabellengte is 300 meter. Er kunnen 8 scrollers achter 1 voeding. De theoretische lengte bereken je als volgt:
                      Situatie: Ik sluit 3 scrollers aan: de eerste met een 20m kabel vanaf de voeding, de 2e vanaf de eerste doorgelust met een 15 meter kabel, de 3e vanaf de 2e met een 10 meter kabel, en vanaf de 3e met een 50 meter kabel weer terg naar de voeding.
                      Die 50 meter kabel doet er niet toe. Verder gebruik ik dus 20+15+10=45 meter kabel, maar... zo moet je dat niet berekenen. Je rekent alle afstanden vanaf de voeding. Dus 20+(20+15)+(20+15+10)=100 meter theoretisch (van de max 300 waar je dus al snel aan zit met 8 scrollers).
                      Dit staat ook letterlijk zo in de handleiding. Ik denk dat het te maken heeft met het spanningsverlies. De 24 volt die je weg stuurt moet niet al teveel in warmte opgaan onderweg anders wil de scroller niet meer.
                      Het verschil in lengte van de kabels onderling zou volgens mij geen donder uit moeten maken. Dus daar heeft Juce volgens mij geen gelijk.

                      Maar om mijn vraag wat concreter te maken: Waar koop je dat spul nu voor weinig? Ik moet voor de hele set kabels aanschaffen (veel dus) en die kabels zijn gewoon tering duur. Ik vroeg me dus af of iemand een adresje weet waar ze wat zachter geprijsd zijn. Zelf solderen is geen probleem.
                      En als we dan toch bezig zijn met goedkope adresjes voor kabels, ik zoek ook nog multi's (16p harting) en breakouts.

                      Comment

                      • vic
                        • Jun 2003
                        • 93

                        #12
                        IK weet niet of het persee goedkoper is, maar wij halen al onze scroller kabels van barndoor. Dus je zou daar even kunnen informeren
                        greetzzz
                        vic[8)]

                        Comment

                        • laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

                          #13
                          @cyborg: dit is inderdaad wel een uitleg die klopt; het gaat over maximumlengte en de kabels mogen inderdaad dus een verschillende lengte hebben
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                          Comment

                          • Juce
                            • Aug 2001
                            • 203

                            #14
                            Wat ik wou zeggen is dat als je met twee groepen scrollers vertrekt van op je voeding, en je gebruikt bv als kabels naar de twee eerste scrollers verschillende lengtes gebruikt ze dan niet synchroom lopen.

                            Zet je bv beide scrollers op het zelfde adres en op een fader, dan zal je merken dat als je de faders gebruikt er een verschil zit op de twee scrollers.
                            Geef je ze allebei een verschillend adres dan kan je dat wegwerken bij het programmeren.

                            Juce

                            Comment

                            • bask
                              • Nov 2003
                              • 21

                              #15
                              Als ik zou mogen kiezen tussen zelf een kabel vinden of wat meer betalen voor een kabel, dan zou ik voor het meer betalen zijn. Dit omdat bijna ieder bedrijf al naar goedkopere oplossingen heeft gezocht. De kabels waarmee Flashlight, Focus, etc. werken zijn wel duur maar bedrijf zeker. Ik zou gewoon 1 van die bedrijfen opbellen en de kabel en connectoren bestellen. Je weet dat je goed materiaal koopt. En voor de aansluit spec. kan je gewoon in de manual kijken

                              Bas Kind

                              Comment

                              Working...