welke dimmer, botex 620II of eurolight LD6230?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peter1
    • Jul 2004
    • 3

    welke dimmer, botex 620II of eurolight LD6230?

    De dimmers van Botex kom je het vaakst tegen als je lowbudget
    zoekt, en wordt dat zelfde dimmerpack onder vele merknamen verkocht
    en zijn de uitvoeringen nagenoeg hetzelfde.

    Ik wil me hier effe beperken tot de 6 kanaals dimmer met 10 ampere per kanaal, en heeft ook eurolicht een dimmer met dezelfde
    specs, maar deze dimmer komt uit het huis van Behringer en dat
    is toch een bekend merk dacht ik zo, en is hij nog goedkoper dan
    de botex, dus is ook hier mijn vraag , welke kan ik het beste nemen?
    ik moet er alleen par64 lampen mee aansturen, en komt er 2000w per kanaal op.

    ( 2x 1000w 120v lampen per kanaal, zodra deze lampen op zijn,
    en dat zijn ze bijna, dan komen er 500w 220v lampen in,
    dus straks maar 1000w per kanaal)


  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Op school hebben we de voorganger van de Botex DPX-620 ll (de DPX-602 uit mijn hoofd) liggen en die gaat al heel wat jaartjes zonder haperingen mee. Ook wij hebben er meerdere malen per jaar meerdere PAR64's per kanaal aan gehangen en ze werken nog steeds.

    Botex is misschien een OEM-merk, maar deze dimmer werkt in ieder geval uitstekend!

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      10A per kanaal is mogelijk bij de Behringer, maar bedenk wel dat je in totaal maar max 20A kunt trekken...

      edit: topic ontdaan van slap-gelul postings.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Overdrive
        • Feb 2002
        • 717

        #4
        Wij draaien al jaren met de 620's en nog nooit een storing gehad. We hebben best vaak zwaar belast met bv 1000 watt balken en gaat perfect! Ze storen wel iets op het lichtnet maar dat heb je met dat budget spul, anders zul je toch in een hogere catogorie zullen moeten zoeken.

        Groeten Joost

        Comment

        • Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

          #5
          Die botex dingen zijn een kopie van de Strand SD6 dimmers. Voordelen tov. behringer dimmers: meer instellingsmogelijkheden, overzichtelijk display met vele extra functies.

          citaat:Ze storen wel iets op het lichtnet maar dat heb je met dat budget spul
          Sorry maar dit is echt onzin. Ik kan ook compulite dimmers laten brommen als je wilt.
          Lid van het Front tegen zijlicht

          Comment

          • larzzzie
            • Oct 2003
            • 2

            #6
            Perfecte dimmers die botex! Een nadeel (bij ons dan) als je er meerdere ( 12 ) op elkaar doorlust wordt het DMX signaal erg zwak!!
            Oplossing (jaja) een dmx splittertje ertussen, probleem opgelost...

            Behringer heb ik geen ervaring mee, dus kan er niets over zeggen.
            Als ie net zo werkt als de behringer lichttafel, kies dan zeker voor de botex

            Comment

            • Davy Gabriels
              • Aug 2002
              • 819

              #7
              Ik gebruik zelf ook al jaren enkele Botex DP620 (oudere model nog), nog nooit problemen mee gehad.
              Enige wat ik een beetje mis, zou een DMX adres toekenning per kanaal zijn. Nu stel ik adres van kanaal 1 in, en de rest van de kanalen ligt vast.
              Zou dit el gaan met de behringer dimmer? Of met de nieuwe DP620 II?

              Comment

              • driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

                #8
                met de bhringer kan je enkel kanaal 1 instellen, de rest is automatisch...
                je kan wel instellen dat alle kanalen reageren op de data die voor kanaal 1 bedoeld is...
                [CENTER] [/CENTER]

                Comment

                • Pieter Huijgen
                  • Sep 2003
                  • 766

                  #9
                  Bij die nieuwe botex dimmers kan je per kring het dmx adres instellen, evenals de curve. (nondim schakelen is dan ook wel makkelijk...)
                  Lid van het Front tegen zijlicht

                  Comment

                  • parasolletje
                    • Aug 2004
                    • 1

                    #10
                    citaat:Geplaatst door par-av.nl

                    Die botex dingen zijn een kopie van de Strand SD6 dimmers. Voordelen tov. behringer dimmers: meer instellingsmogelijkheden, overzichtelijk display met vele extra functies.

                    citaat:Ze storen wel iets op het lichtnet maar dat heb je met dat budget spul
                    Sorry maar dit is echt onzin. Ik kan ook compulite dimmers laten brommen als je wilt.
                    Om het nog leuker te maken: Strand dimmers worden bij Botex in Chna gemaakt!

                    Comment

                    Working...