Contest RLR 320 scan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

    Contest RLR 320 scan


    [list][*]Compacte en krachtige Roller[*]Draaiende en bewegende cylinderspiegel[*]1 wiel met 14 dichroisch gekleurde gobos[*]Rainbow effect,variabele snelheid[*]Interne programma's[*]DMX bestuurbaar(4 kanalen)[*]Master/Slave mode[*]Functiemode: Music, Master/Slave Of DMX[*]Ingebouwde microfoon met volumeregeling[*]Lamp: EFR 15V/150W[/list]

    Heeft iemand ervaring met deze scan? En zou het effect nog tot z'n recht komen tussen 8*PAR56?

    Edit: foto in link gewijzigd [:I]
    grtz, Niels

    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

    #2
    Er zit maar een 150 watt lamp in, dus tussen wat 300/500 watt parren zal ie nogal wegvallen denk ik...
    Is het niet een soort Acrobat maar dan b-merk ?
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

    Comment

    • djbirdie
      • Oct 2002
      • 509

      #3
      Ja, het effect is vergelijkbaar met een Acrobat alleen de lamp is lichter...

      Denk trouwens niet dat je Contest als B-merk kunt zien, ze hebben goede dingen hoor. Heb van mensen gehoord dat ze liever met Contest werken dan met Martin.
      grtz, Niels

      Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

      Comment

      • Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

        #4
        citaat:Geplaatst door djbirdie

        Denk trouwens niet dat je Contest als B-merk kunt zien, ze hebben goede dingen hoor. Heb van mensen gehoord dat ze liever met Contest werken dan met Martin.
        Ik neem m'n woorden terug, ik kende het merk eigenlijk niet, maar na wat zoeken heb ik het inderdaad gevonden. Dan blijf ik er wel bij, dat 150 watt niet veel is.
        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

        Comment

        • djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

          #5
          Daarom vraag ik het ook hier op t forum, hopende dat iemand ervaring heeft met deze scan
          grtz, Niels

          Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            tja ervaring met deze scanner heb ik niet, maar heb vroeger wel eens een roller scanner van jb -systems gezien. daar zat een 250watt elc lampje in. de output was ronduit slecht. veel straaltjes met weinig licht. Ik vrees dat dit bij deze scanner niet veel anders zal zijn. De optiek is misschien beter als die van jb-systems, maar dan zit er wel weer een zwakkere lamp in.

            roller scanners die een beetje output hebben, wat een fatsoenlijk effect geeft, bevatten toch al gouw een 250watt msd lampje...

            maarja dit is mijn mening als je afgaat op de specs die je ons nu geeft. Ik zou je toch niet aanraden om zoiets te kopen. Je kan beter wat meer uitgeven aan een gewone scanner dan..
            mvg
            ronny
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • Controller
              • Apr 2002
              • 745

              #7
              Ik moet zeggen dat de Acrobat van Martin met z'n elc 250 watt lampje toch een grote output levert maar dat komt door de optiek van Martin

              Comment

              • Dropsen
                • Jan 2004
                • 375

                #8
                Wat wil je er mee gaan doen? Tussen allemaal parren in een drive-in hangen? Dan is ie denk ik niet geschikt. Het effect zal er wel mogen zijn, maar het valt volledig weg. Kijk eens naar een acrobat of vooral fellere effecten. Ze zijn wel erg mooi en handig om ruimte mee te vullen ...
                Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

                Comment

                • djbirdie
                  • Oct 2002
                  • 509

                  #9
                  ik ben van plan om ze op te hangen naast 4*PAR56 300W
                  bij grotere klussen komt er nog 8*PAR56 bij...
                  grtz, Niels

                  Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                  Comment

                  • Dropsen
                    • Jan 2004
                    • 375

                    #10
                    ze? je wilt er meerderen op gaan hangen? dan vallen ze uiteraard meer op. Een vriend had een paar 150 watt scans opgehangen bij 300 watt parren. Als de parren aanstaan zie je de scans eigenlijk helemaal niet. Het efffect is erg mooi, maar de parren overrompelen ze compleet. Hetzelfde effect met een fellere lamp doet het hier heel goed tussen. Mijn advies blijft dus: zoek een fellere lamp.
                    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

                    Comment

                    • djbirdie
                      • Oct 2002
                      • 509

                      #11
                      ja, als het doorgaat wil ik er twee....
                      grtz, Niels

                      Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                      Comment

                      • Dropsen
                        • Jan 2004
                        • 375

                        #12
                        Ik heb ff uitgezocht hoe duur die barrelscan is en nu snap ik ook waarom je die zo graag wilt. De prijs is niet te vergelijken met een Acrobat. Als je deze effecten als hoofdeffecten wilt gebruiken, moet het kunnen. Maar een beetje meer par en je ziet ze niet meer ...
                        Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

                        Comment

                        • Harmen
                          • Sep 2003
                          • 379

                          #13
                          Acrobat is compleet niet hetzelfde als deze fixture!

                          kijk nog maar eens goed naar de specs en met name de dmx indeling,

                          roller scans hebben in plaats van een standaard mirror een barrel,
                          de acrobat is een flower effect op een roller,
                          wel degelijk verschil dus!

                          rollers zijn erg leuke effecten alleen je moet de juiste fixtures vinden want de meeste zijn te kein om echt serieus te gebruiken,
                          maar als jij er een weet de vinden met een sterk pitje is het zeker aan te raden!

                          Comment

                          • Dropsen
                            • Jan 2004
                            • 375

                            #14
                            Een flower effect op een roller, het wordt steeds ingewikkelder. Bedankt voor je correctie Harmen, weet ik dat ook weer. Maar je bent het dus ook met me eens, een iets sterker pitje en je hebt het juiste effet gevonden.
                            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

                            Comment

                            Working...