velleman 192 kanalen dmx controller

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thepartymachine
    • Apr 2004
    • 21

    velleman 192 kanalen dmx controller

    Hoi

    Heb sinds enkele weken een velleman 192 kanalen dmx controller (type botex)om mijn scans aan te sturen. Na dagen zwoegen en alle forums afschuimen eindelijk er 30 banken ingekregen en een aantale chases. Vorige week vrijdag had ik hem weer nodig na 5 weken inactiviteit en natuurlijk op de locatie: wat blijkt de eerst 5 banken daar stond nog wat in en de rest leeg. Ik kon opnieuw beginnen. Is dit normaal vind er nergens wat van terug in de handleiding of moet ik hem constant onder stroom laten staan?

    heeft er iemand ervaring??

    groetjes
  • VERVALLEN

    #2
    Normaalgezien zou er intern een batterij of buffercondensator ingebouwd moeten zitten voor het eeprom geheugen actief te laten. Zitten deze er bij jou niet in, dan kan het idd zijn programma's te verliezen.
    Ik heb momenteel el 1 jaar de DMX 2518 controller van Martin. Ik heb de banken allemaal vol staan en scenes. Zelfs na 3 maanden geen stroom gehad te hebben staan deze er nog allemaal prima in.
    Maar ja, Martin is dan ook een "beter" en "duurder" merk.

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      @fou 69: of hoe je jezelf in een reactie kunt tegenspreken:

      OF er zit een EEPROM geheugen in en dan heb je GEEN batterij of buffercondensator of wat dan ook nodig

      OF er zit een of ander soort RAM in en dan heb je dat wel nodig


      Ik DACHT (maar ben niet 100% zeker) dat die dingen tegenwoordig over flashgeheugen beschikken (zie misschien handleiding???) en dan heb je geen batterij of buffercondensator nodig.
      Hoe ze er dan uitgeraakt zijn? Foutje van de software van het toestel? Joost mag het weten (en die is helaas nog geen lid van dit forum[])
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • Roeltej
        • May 2001
        • 761

        #4
        stond er niet in handleiding dat je em minstens iedere 4 weken keer stroom moest geven omdat ie anders geheugen leegkieperde ?
        Vitality Show

        Comment

        • lichtmoderator
          • Jun 2002
          • 115

          #5
          citaat:Geplaatst door fou_69
          Maar ja, Martin is dan ook een "beter" en "duurder" merk.
          Fou,

          Jou reacties in verschillende topics dragen NIKS bij tot de discussie, evenals deze opmerking! (waar je je eigen ook nog eens tegenspreekt :'Maar eum, zevert na ni over die MX1 of MX4 eh mannen, want das dus echt bucht om na 10x gebruik gewoon weg te zwieren eh')

          Ik ga gewoon verder met het verwijderen van je oneliners en nutteloze reacties! helpt dit niet dan zullen andere maatregelen genomen worden.

          Ik heb jou onlangs ook een mailtje gestuurd met enkele vragen en heb nog steeds geen antwoord ontvangen!
          Indien ik na deze week geen reactie van je ontvang, onderneem ik samen met de admin de nodige stappen om je account te blokkeren.

          Verdere discussie hierover wil ik NIET in dit topic zien verschijnen maar die mail je me op het adres in mijn profiel!!!
          Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

          Comment

          • VERVALLEN

            #6
            citaat:Geplaatst door laserguy

            @fou 69: of hoe je jezelf in een reactie kunt tegenspreken:

            OF er zit een EEPROM geheugen in en dan heb je GEEN batterij of buffercondensator of wat dan ook nodig

            OF er zit een of ander soort RAM in en dan heb je dat wel nodig


            Ik DACHT (maar ben niet 100% zeker) dat die dingen tegenwoordig over flashgeheugen beschikken (zie misschien handleiding???) en dan heb je geen batterij of buffercondensator nodig.
            Hoe ze er dan uitgeraakt zijn? Foutje van de software van het toestel? Joost mag het weten (en die is helaas nog geen lid van dit forum[])
            Sorry, ik verwar steeds die verschillende geheugens door elkaar.
            Dus een eeprom laadt oneindig lang zijn programmas op dan? Is een eeprom dan een gehugenchip die enkel via UV-licht te wissen is, of is dit nog een ander type van geheugen?

            Comment

            • DeAl
              • Dec 2003
              • 114

              #7
              EEPROM: Electrically Erasable Programmable Read Only Memory
              -> kan dus elektrisch gewist worden.
              EPROM: Erasable Programmable Read Only Memory
              -> kan enkel via UV gewist worden.
              The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

              Comment

              • Dave
                • Jan 2001
                • 757

                #8
                citaat:Geplaatst door thepartymachine

                Hoi

                Heb sinds enkele weken een velleman 192 kanalen dmx controller (type botex)om mijn scans aan te sturen. Na dagen zwoegen en alle forums afschuimen eindelijk er 30 banken ingekregen en een aantale chases. Vorige week vrijdag had ik hem weer nodig na 5 weken inactiviteit en natuurlijk op de locatie: wat blijkt de eerst 5 banken daar stond nog wat in en de rest leeg. Ik kon opnieuw beginnen. Is dit normaal vind er nergens wat van terug in de handleiding of moet ik hem constant onder stroom laten staan?

                heeft er iemand ervaring??

                groetjes
                Ik heb de JB-systems variant gehad. Heb dit euvel 2 keer zelf gehad. Samen met de andere minpunten die ik het ding vond hebben was dit de druppel om het ding de deur uit te doen.
                Draai nu met martin LJ, niet dat dit zo belangrijk of 'beter' is, maar je kunt wel je shows backuppen.
                U x I = Boem.

                Comment

                • thepartymachine
                  • Apr 2004
                  • 21

                  #9
                  ik kan misschien dan maar beter een alternatief zoeken, of hem regelmatig aan aan de electriciteit hangen, anders kan ik telkens opnieuw beginnen

                  the partymachine

                  Comment

                  • VERVALLEN

                    #10
                    citaat:Geplaatst door thepartymachine

                    ik kan misschien dan maar beter een alternatief zoeken, of hem regelmatig aan aan de electriciteit hangen, anders kan ik telkens opnieuw beginnen

                    the partymachine


                    Misschien eens achterhalen wat voor een geheugen er inwendig in geplaatst staat. Of je probleem bij de dealer eens melden. Misschien is er een printplaatje beschikbaar (in optie) als backup geheugen of iets dergelijks.
                    Ik begrijp uw probleem. Je zou voor minder "gefrustreerd" rondlopen omdat je programmas weer allemaal verdwenen zijn. Tenslotte neemt het programmeren steeds enkele uren tijd in beslag voor iets "moois" te creeëren tenminste.
                    Ik hoop dat je probleem zeer snel opgelost geraakt.

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Poging 1 tot oplossen: nieuw batterij'tje... (je weet maar nooit en niet geschoten is altijd mis!)

                      Comment

                      • thepartymachine
                        • Apr 2004
                        • 21

                        #12
                        hoi

                        heb de boel opengegooid en enkel een platte print gevonden geen baterij!

                        Comment

                        • VERVALLEN

                          #13
                          citaat:Geplaatst door thepartymachine

                          hoi

                          heb de boel opengegooid en enkel een platte print gevonden geen baterij!

                          Ook nergens een celknoop ofzo? Te herkennen aan zilveren kleur met metalen frame erover gemonteerd?

                          Comment

                          • Electron01
                            • Jun 2004
                            • 8

                            #14
                            Beste

                            Als het niet veel moeite is moet je is de type nr van de chips geven die er in dit toestel zitten. Wel enkel van de chips met vele pootjes.

                            Groeten Electron01

                            Comment

                            • sinuz
                              • Jul 2004
                              • 1

                              #15
                              Ik heb dezelfde controller en heb nog nooit zoiets met hem meegemaakt. k heb ook maar eens de handleiding doorgelezen en zowaar, ook daaar niets hierover. Als ik jou was zou ik eens naar de zaak gaan waar je hem gekocht hebt en om meer informatie vragen.

                              Comment

                              Working...