Offline shows programmeren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    Offline shows programmeren

    Je gaat toch verder kijken, je gaat toch meer dingen doen in minder tijd, en na een tijdje krijg je dan toch de behoefte aan offline programmeren. Helaas hebben wij geen tafel waarvoor visualiserings software voor bestaat, en gaat die er ook nog even niet komen. Dus ben ik in de wondere wereld der software op zoek naar een pakket waarmee ik toch thuis al wat dingetjes kan doen.
    Wat ik graag zou willen is de mogelijkheid tot het aansluiten van onze console via een DMX lijn, die dan vervolgens door de software uitgelezen wordt. Aantal movingheads ed invoeren, zorgen dat de juiste kleuren en gobo's door de software herkend worden. Ingeven van de podiumafmetingen, misschien nog wat extra's als truss e.d. en programmeren maar. Wat bewegingen erin zetten, posities, alvast cue's voorbereiden; u kent het allemaal wel.

    Nu krijg ik uiteraard UTFS terug; maar ik zoek gebruikerservaringen. En dan doel ik dus niet op de MA/AVO/HOG en LightJockey software; maar paketten die dit zelfstandig kunnen. Software aanzetten; DMX dongle in de USB poort en programmeren maar. Welke paketten buiten WYSIWYG kunnen dit, en welke paketten zijn ook nog zo goed dat er een beetje een fatsoenlijk resultaat mee te krijgen is. En ook niet geheel onbelangrijk; wat kost dat dan? Alleen van WYSIWYG zijn al vele versies met verschillende prijzen, waarvan ik niet precies kan vinden wat ik graag wil hebben (educational voor studenten? voor alle studenten???). Welke paketten komen voor mijn doel nog in aanmerking?
  • Wietse
    • Sep 2003
    • 149

    #2
    martin showesigner is een goed progje, zit nu standaard in de maxyzz
    is wel beke duur

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      MSD Offline zit in de Maxxyz, niet het tekenpakket...(krijg je wel voor gereduceerde prijs bij aanschaf van een Maxxyz).

      Voor jou Ice, zou ik idd MSD aanraden of WYG Perform500. Voordelen; MSD maakt de mooiste renders, waardoor een klant van te voren een strak foto-boek gepresenteerd kan worden. Gaat het jou echter om nauwkeurige voorprogrammering is Wyg de beste optie... Nadeel vind ik de CAD-achtige teken manier. MSD is toegankelijker en gebruikersvriendelijker. Spot-files van Wyg zijn echt kloppend, zowel de afmetingen als de photometric data. MSD is hier nog mee bezig... Updates van Wyg kosten geld (maar zijn er ook vaker dan MSD)

      Beide paketten hebben voor en nadelen, ik ben zelf ook aan het nadenken over zo'n set. Voor vragen kun je contact opnemen met Gerrit Schottert van Fairlight (LJGerrit op forum) voor MSD, en Rik Schoutsen van Tenfeet (wysirik op het forum) voor Wysiwyg.

      Renders van MSD zijn te bekijken op www.lighthouse.nl en renders van Wyg op www.castlighting.com of www.tenfeet.nl

      Zo genoeg info ?

      Grtz AJB
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

        #4
        Perform500 in de normale versie kan ik volgens de prijslijst van Barndoor echt niet betalen, dus dat valt dan meteen af... MSD dan maar eens bekijken.

        En de MSD versie is dus niet al teveel goedkoper zo te zien... ik krijg na een paar uurtjes surfen toch sterk het idee dat dit nog niet iets is waar ik aan wil beginnen [V]

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Mijn advies; neem eerst eens contact op met de verkopers...Vaak is een kleine korting via dealers nog wel mogelijk... Los daarvan; het blijft prijzig spul, maar kijk eens wat je op locatie bespaart !

          Er zijn nog van die budgetprogramma's zoals Capture e.d. maar dat ga ik je sowieso niet aanraden...
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • Jasper-Lichtbron
            • Jun 2001
            • 2155

            #6
            Waarom niet? Het is inderdaad mooi als je renders ook nog netjes zijn, maar als het echt veel scheelt wil ik ook wel kijken naar de wat goedkopere progsels... Even ter illustratie zat ik zelf te denken aan een bedrag van 500-750 euro waar ik dan nogwel over na wil denken, maar dat komt niet eens in de buurt bij de prijzen van de bovenstaande paketten.
            Je hebt helemaal gelijk dat je er veel mee bespaart; maar op het moment kan ik het ook nog af met on-site programmeren (alhoewel het vaak wel stress werk is), dus is het (nog) overbodige luxe.

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              Dan is ook een serieuze vraag overbodig...Wil je het professioneel inzetten zul je snel neigen naar Wyg, en natuurlijk is dat duurder dan een hobby set... Een Aston Martin is ook duurder dan een Lada, maar als je ZEKER wilt weten dat je aankomt op locatie neem je de Aston Martin
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • -Aart-
                • Jul 2001
                • 801

                #8
                Nu niet meteen gaan slaan allemaal,
                Maar volgens mij is het wel degelijk mogelijk de fixtures in de OV van LJ volledig via de DMX-in te sturen, als je de global patch juist instelt.
                Maar goed, de mogelijkheden van de OV zijn idd redelijk beperkt en het is voor deze toepassing ook geen kosteneffectieve oplossing lijkt me. De LJ-USB-dinges heeft overigens ook nog eens geen DMX in.

                Comment

                • Jasper-Lichtbron
                  • Jun 2001
                  • 2155

                  #9
                  Kijk en dan is het dus al helemaal oninteressant, DMX-in is erg vereist aangezien dat de enige manier is om offline te proggen. We hebben geprobeerd Zero over te halen een port te maken naar WYSIWYG of iets dergelijks, tbv offline programmeren, maar die zijn te druk bezig met de Frog2 (die trouwens wel okee gaat worden als het aan ons gebruikers ligt )

                  edit:
                  citaat:Compatibility with a WYSIWYG type package
                  woei ze zijn er dus wel aan bezig

                  Comment

                  • lucken
                    • Sep 2002
                    • 342

                    #10
                    Capture is een goed alternatief. Er is slechts één versie beschikbaar en dat is de Full versie. Voor meer info zie: http://www.avl.be/capture.htm

                    Hartelijke groeten,

                    Luc

                    Comment

                    • Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

                      #11
                      citaat:Geplaatst door AJB

                      Dan is ook een serieuze vraag overbodig...Wil je het professioneel inzetten zul je snel neigen naar Wyg, en natuurlijk is dat duurder dan een hobby set... Een Aston Martin is ook duurder dan een Lada, maar als je ZEKER wilt weten dat je aankomt op locatie neem je de Aston Martin
                      Ben ik het niet mee eens, het is een groter verschil in wat voor comfort je rijd, en hoe anderen tegen je aankijken... kijk staat natuurlijk een stuk beter als je in die Aston komt aanrijden in vergelijk met een Lada; maar ze doen (over het algemeen) allebei waar ze voor bedoeld zijn: rijden.

                      Zal eens een lijstje opstellen van paketten met voor / tegens die ik kan vinden + prijs... als er dan nog iets interessants tussenzit schaf ik dat aan, en anders wachten we nogmaar even.

                      Denk dat jij ook in een iets ander segment zit AJB.. gezien de posts hier & voorbeelden van klussen die je doet zie ik jou inderdaad eerder WYSIWYG kopen

                      Comment

                      • AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

                        #12
                        Begrijp me niet verkeerd Ice, ik begrijp goed dat je Wyg duur vind; het is ook een beste klap geld. Maar je vroeg in het oorspronkelijke topic om een programma waarmee je serieus kunt voorprogrammeren, vandaar mijn advies Voor zover ik weet, ligt aanschaf van Capture zo rond de € 800,- (bind me er niet op vast), en dat is dus meer richting jouw budget. Download eens een demo zou ik zeggen ! Ik heb inmiddels besloten voor Wyg te kiezen, nu nog ff welk pakket...
                        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                        ------------------------------------------------
                        Arvid Buit
                        Creative-Director / Artist-Manager

                        Comment

                        • Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

                          #13
                          Demo heb ik al binnen, was meer onder de indruk van WYG natuurlijk... moet er maar eens een gebruikshandleiding bijpakken, want zelfs het openen van een bijgeleverde showfile resulteert niet echt in enig CAD / render / watdanook plaatje, alleen maar buggende schermpjes... hmm

                          Comment

                          • AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

                            #14
                            Geen last van... Kan de demo gewoon openen. Valt mij alleen op dat het niet bepaald toegankelijk is. Met MSD teken ik toch zeer regelmatig, maar kan nog geen lamp importeren in Wyg... Zal eens ff goed gaan kijken...
                            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                            ------------------------------------------------
                            Arvid Buit
                            Creative-Director / Artist-Manager

                            Comment

                            • AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

                              #15
                              Daar kom ik dus op terug... Met een klein beetje moeite is het erg makkelijk tekenen ! Ben nu al verliefd op de paper trouwens...Dat was altijd een erg zwak punt van MSD. Wyg geeft ook beter data bij spots, en is veel nauwkeuriger ! Als je een keer weet hoe je iets intekent e.d. is het appeltje-eitje ! Er loopt nu al een 1ste render
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

                              Comment

                              Working...