accentverlichting

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nonkel Pleuris
    • Jun 2004
    • 3

    accentverlichting

    Hallo allemaal.

    Ik ben nieuw op dit forum, en zit al met een vraag. Al een tijdje zoek in naar een goede accentverlichting voor een een tafeltje. De bedoeling zou zijn dat er een échte cirkelbundel uit de armatuur zou komen (dus geen par 30 of zo). Zoals de bundel uit een toneellamp, maar dan veel zwakker (max 150w en dimbaar). De lamp zal ongeveer 2.30 boven de tafel met een diameter van 45cm hangen.

    Alvast bedankt
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    De bundel moet dus een openingshoek hebben van 11 graden.

    Als het ietsje minder vermogen mag zijn kun je een PAR 20 of PAR 30 kunnen nemen (zijn andere lampen dan een PAR 36 ). Die kun je met een openingshoek van 10 graden krijgen.
    PAR 30
    Behuizing voor PAR 30

    PAR 20
    Behuizing voor PAR 20

    Volgens mij zijn ze ook dimbaar.

    Comment

    • Nonkel Pleuris
      • Jun 2004
      • 3

      #3
      Zoals gezegd heb ik al met par 30 geprobeerd. Dit geeft niet het gewenste resultaat. Ik zou graag een echte mooie ronde bundel hebben (zoals met een theaterpot, scanner, movinghead, colorchanger)Maar dus niet met teveel wattages, kleuren, bewegingen...

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        Je zou een colourchanger kunnen proberen.
        Showtec heeft er een van 250W, 8 kleuren + open, verder geen bewegingen en is dimbaar.


        Anders zit je al gauw in de meerdere honderden euro's te kijken alleen om een tafeltje te verlichten...

        Comment

        • Wietse
          • Sep 2003
          • 149

          #5
          Een theaterspot is hoogstwaarschijnlijk de oplossing.
          JBsystems heeft low budget profielspots ed,... zal je ook wel op de online store vinden.

          veel succes

          Wietse

          Comment

          • Harmen
            • Sep 2003
            • 379

            #6
            volgens mij volstaan die oude pipootjes prima voor je doel!
            zijn alleen wel iets feller maar ik neem aan dat je dat wel kunt dimmen..

            Comment

            • ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

              #7
              1x pipo is nog steeds 575wattjes...
              wel ff wat anders, maar gezien de wensen wel iets wat volgens mij zou gaan werken!

              Comment

              • Carl
                • Nov 2000
                • 907

                #8
                Als je nou eens een low budget profielspotje koopt, en er een standaard E27 fitting in knutselt mer een 100 Watt peertje dan ben je precies waar je zijn wil lijkt me?
                Uiteraard kan dit alleen als je dat op een veilige manier kunt doen, en je dus behoorlijk op de hoogte bent van vooral electrische veiligheid.

                Comment

                • Nonkel Pleuris
                  • Jun 2004
                  • 3

                  #9
                  zou een mogelijkheid zijn. Zal nog eventjes moeten wachten, weer wat onverwachte kosten bijgekomen[V]

                  Comment

                  • od
                    • Feb 2004
                    • 138

                    #10
                    DAP heeft goedkope profiel spotten. misschien daarmee eens proberen?

                    Comment

                    • Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Carl

                      Als je nou eens een low budget profielspotje koopt, en er een standaard E27 fitting in knutselt mer een 100 Watt peertje dan ben je precies waar je zijn wil lijkt me?
                      Uiteraard kan dit alleen als je dat op een veilige manier kunt doen, en je dus behoorlijk op de hoogte bent van vooral electrische veiligheid.
                      Weet niet of je dan nog wel een fatsoenlijke bundel krijgt? Een theaterspot heeft nog altijd een hele andere pit dan een E-27 gloeilampje, dus lijkt me lastig om die dan alsnog scherp te stellen.

                      Comment

                      • Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

                        #12
                        Daar kun je wel gelijk in hebben, maar hij wil een tafeltje aanlichten, dus een beetje wazige rand is waarschijnlijk geen echt probleem.
                        Ik ben er van overtuigd, dat het wel zal werken.
                        Die goedkope spotjes zullen zowieso niet zo'n fantastisch strakke bundel leveren, maar voor deze toepassing is het ruim voldoende denk ik.

                        Comment

                        Working...