Cursus bedienen lichttafel?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • danielledebru1n
    • May 2004
    • 1

    Cursus bedienen lichttafel?

    Ik ben benieuwd of er ook aparte cursussen te volgen zijn over de bediening van een lichttafel. Ook ben ik geinteresseerd in andere cursussen die met lichtechnieken te maken hebben. Weet iemand wat voor me?
    Groetjes Danielle
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

    #2
    Ten eerste is de titel van je topic zeer onduidelijk. Ten tweede, waar zoek je ergens opleidingen? Belgiƫ, Nederland, regio/streek...

    Comment

    • moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

      #3
      Naam van onderwerp ff aangepast.

      De meeste grote(re) tafels worden geleverd met een training.

      Aangezien een training voor een Botex DJ mingle een half uurtje duurt, bestaan daar geen trainingen voor.

      De meeste importeurs verzorgen trainingen voor de consoles die ze verkopen/servicen.
      Tevens worden er bijscholingen/workshops georganiseerd.
      Zo was er kort geleden een seminar over toepassing van DL1 systemen op de Wholehog III.

      Over welke tafel hebben we het eigenlijk Danielle?
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

      Comment

      • Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

        #4
        En meestal zitten er bij (verhuur)bedrijven ook wel mensen die je wat kunnen / willen uitleggen over een tafel. Ik heb 't voor onze tafel al een keer gedaan, komt binnenkort weer een groepje mensen; tja waarom niet. Het zal niet zo professioneel zijn als een echte cursus, maar vaak weten die mensen ook erg veel, en al zeker ruim voldoende om je tot een basiskennis van een tafel te krijgen.

        Comment

        • showband
          • May 2001
          • 4524

          #5
          Ik ben benieuwd of er korte cusussen zijn die systematisch door de combi's van (Filter)kleuren gaan.

          Voor een relatief kleine gebruiker als ik is het ondoenlijk om maar even alle rollen te bestellen en uit te proberen. We hebben al behoorlijk wat praktijkervaring opgedaan in de loop der jaren, maar blijven met het plan zitten om eens een paar bijzondere kleuren te kiezen die een Ć©cht mooier resultaat zouden opleveren. [8)]
          lekker belangrijk!

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Okeej hier het antwoord op jullie vraag;

            Allereerst de cursussen op lichtcomputers;
            www.tenfeet.nl Dit bedrijf bestaat uit top-operators van Nederland, die op vrijwel elke computer trainingen geven.

            Cursussen kleurenleer e.d.; IAB.
            De pagina waar je makkelijk een gratis startpage kunt maken die heel mooi is. Start nu op instab.


            Hopend jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

            grtz AJB
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • rene.derksen
              • Feb 2004
              • 649

              #7
              En als het te ver weg is, kun je altijd bij iemand die je goed kent mee te kijken, en zelf af en toe wat te doen. zo hoop ik de Grandma light, binnekort een klein beetje te operaten. Patchen, instellingen e.d. laat ik de eigenaar doen.
              Licht is altijd zwaar.

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #8
                Omschrijf operaten... ?!

                Jij kunt niet patchen, geen instellingen maken etc.... En toch operaten...knap !
                Beetje kleurtjes veranderen kan elke aap... Operaten is een serieus vak, don't fuck with it !
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • rene.derksen
                  • Feb 2004
                  • 649

                  #9
                  Ik snap je, maar ik bedoel eigenlijk meer zoiets als bedienen. Bij dat ding moet je toch digitaal gaan werken. Ik ben zelf nog nooit verder gekomen dan een 12/2 van MA. En dan denk ik wel dat je snapt dat ik het best leuk vind om zo'n "grote" tafel te bedienen. Ik bedoel, toen jij nog jong was, en je mocht in een keer tijdens de show achter een voor jou grote tafel zitten, vond je dat toch ook leuk?!
                  Licht is altijd zwaar.

                  Comment

                  • delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

                    #10
                    Maar dat wat jij doet is ook geen 'bedienen'.

                    Als je een tafel bedient weet je waar je mee bezig bent. Dus dat is iets anders dan dat er iemand tegen je zegt dat je op knop X moet drukken om alles groen te maken.

                    Tegenwoordig noemt iedereen die wel eens een lichttafel heeft gezien zich operator. Operator zijn is echt iets anders dan op een paar knopjes kunnen drukken.

                    Comment

                    • rene.derksen
                      • Feb 2004
                      • 649

                      #11
                      Ik begrijp je, met respect. Ik zat ff fout en gebruikte ook het verkeerde woord ervoor. Ik zal waarschijnlijk (hopelijk) eerst aandachtig over de schouders mee kijken, en daarna het zelf proberen. En tja, zo oud ben ik nog niet. Maar je leert er wel wat van, en als jij dat een paar keer per jaar doet, zal je zo'n tafel steeds beter begrijpen. Dus ik laat de echte "operators" in hun waarde...
                      Licht is altijd zwaar.

                      Comment

                      Working...