Sturing

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juriaan
    • May 2004
    • 190

    Sturing

    Eey
    Is een Setje van 4 Par 36 Goed Voor een Beginner?
    en hoe kan ik ze het beste aan sturen?
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    #2
    Ik zou zeggen, evn doorsparen en dan par56 kopen, ziet er veel professioneler uit, zijn beter.
    Hoe aan tre sturen,
    De LM400 word veel gebruikt. Je kan hem gewoon op je installatie aansluiten met een tulpkabeltje.
    Er zitten veel chases in ook....
    [CENTER] [/CENTER]

    Comment

    • Juriaan
      • May 2004
      • 190

      #3
      LM400? Verkopen ze die bij J&H?

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Is het misschien mogelijk dat dit topic verhuist naar newbies vragen ? Vind het contrast met overige onderwerpen nu wel erg groot... No offence voor de vraagsteller; dit topic is echter niet het juiste...

        Om op de vraag in te gaan; NEE par36 is volkomen zinloos...Spaar liever door voor een serieuze spot, met een minder strakke bundel. Op drive-in shows heb je dan idd meer aan Par56 MFL.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          LM400 verkopen ze geloof k idd bij J&H en anders wel een zeflde model van een ander merk. Er gaat een topic over dat model: http://forum.licht-geluid.nl/forum/t...?TOPIC_ID=9668 Best leuke lichtcomputer btw, kep m zelf ook

          Comment

          • rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

            #6
            Ik denk dat je beter kan vragen of de Behringer een goede tafel is voor... Maar dat terzijde. Je kunt zoals gezegd beter een Par 56 kopen. Over de lichttafel: het kan goedkoper, is een mooie tafel dat wel. Wil je er later bewegend licht op doen raad ik hem af.
            en @ AJB par 36 hóeft geen strakke bundel te zijn je hebt ze ook in een normale Par long uitvoering.
            Licht is altijd zwaar.

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              citaat:Geplaatst door René_Master
              @ AJB par 36 hóeft geen strakke bundel te zijn je hebt ze ook in een normale Par long uitvoering.
              Hierbij geef ik je gelijk èn ongelijk. Een behuizing heeft er weinig mee te maken, het gaat er juist om dat je i.p.v. een VNSP ook een andere PAR36 lamp kan nemen.

              Overigens heb ik op de wintersport in een club ook gezien dat ze als extra'tje op 2 plekken een setje van 16 PAR36's (4 bij 4) hebben opgehangen en dat je dus een soort vierkant aan lichtvlekken op de vloer ziet. Best grappig, alleen moeten ze wel de kapotte lampen vervangen

              Comment

              • rene.derksen
                • Feb 2004
                • 649

                #8
                Maja, dan zeg ik het onlogisch, een pinspotjes-lamp zit meestal in de pinspotjes-behuizing. En een normale-par-36-lamp zit meestal in de normale-par-36-behuizing, als je het zo begrijpt. Tenzij als je natuurlijk de pinspotbehuizing lelijk vind o.i.d. kan het natuurlijk anders.
                Licht is altijd zwaar.

                Comment

                • Juriaan
                  • May 2004
                  • 190

                  #9
                  Maarjah
                  Ik moet weten welke besturing goed is
                  is botex DDP-405 DMX Dimmerpack
                  Goed?

                  Comment

                  • jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

                    #10
                    Het is een leuk compact dingetje wat je aan een statief kan hangen, maar persoonlijk vind ik 'm veel te beperkt. Ik zou toch eerder zo'n LM400 variant nemen, zoals de Showtec LitePower 4

                    Comment

                    • maarten
                      • Jan 2002
                      • 268

                      #11
                      dat zou ik juist niet doen !!!

                      als je zo´n dmx dimmertje hebt kan je die je hele drive inn carriere gebruiken maar zo´n analoge sturing kan je bij de eerste uitbreiding al gaan vervangen


                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        Zodra je echt drastisch gaat uitbreiden moet je zowiezo vanalles vervangen... Vaak is het dan iig de stuurtafel. Dus of je begint nu simpel met een analoog ding, en je koopt later in één keer een set die aan alle eisen voldoet. Of je koopt een simpel dimmerpackje en een simpele tafel en je koopt later een nieuwe tafel en heb je spijt dat je zo'n rotdimmer hebt gekocht.
                        Maar ja, wat maakt t uit... Er moet zowiezo dan iets vervangen, maar tegen die tijd is het apparaat toch al uit elkaar gevallen. Tenzij je er heilig in gelooft dat je binnen 3 jaar meteen de grootste uit de regio kan worden en met meer dan 4 T-bars op een feest kan komen aanzetten.
                        Bovendien kun je zo'n simpel analoog ding later altijd nog in de verhuur gooien.

                        Comment

                        Working...