Gobo's wisselen in Martin Pro 518

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

    Gobo's wisselen in Martin Pro 518

    Hello,

    In tegenstelling tot eerder de planning was (aankoop low budget movingheads), ga ik alsnog Martin Pro 518 scan's aankopen. Ik heb hiervoor diverse redenen en vind voor mijn gebruik en doeleinden de 518 momenteel ruim voldoende.

    Het enige dat mij een beetje stoort in de 518 zijn de standaard gobo's, die vind ik bijna allemaal niks waard.

    Bij de spec's van de 518 staat dat de gobo's verwisselbaar zijn, echter op de site van Martin zijn er geen andere gobo's aangegeven voor de 518.

    Vraag 1 is, hoe verander je de gobo's (is dit moeilijk of een of ander eenvoudig vijs of klik systeem)

    vraag 2 uiteraard, waar zijn er andere gobo's te vinden voor de Pro 518? In de prijslijst van Fairlight staan er geen specifiek vermeld. Of zijn er misschien gobo's compatibel met de Pro 918 of zelfs van andere scan merken?

    Misschien niet onbelangrijk, zijn er specifieke zaken waarop je moet letten als je occasie Pro 518 scan's koopt? Ik weet dat het geen MKII versie is, maar de eerste versie is ook via DMX stuurbaar, verder kan ik niet meteen een verschil vinden, buiten de lamp sterkte (200MSD eerste versie en 250MSD/2 voor MKII versie)

    Alvast bedankt voor de massaal veel reacties met goede tips en advies

    De groeten
    ah zo dan
  • LJ Tom
    • Nov 2003
    • 202

    #2
    Echt "moeilijk" is het niet.
    Zien dat je het volledig gobowiel eruit haalt, en dan kan je dmv 3 schroejes de gobo´s wisselen. (gobo´s hebben 3 inkepingen, en passen enkel 1 manier)

    Over ander gobo´s kan uk je niks zeggen. Enkel dat we er zelf hebben gemaakt met ons eigen logo in, en dat dat goed gaat.

    Wij hebben ook een aantal 518 200MSD en zijn zeer tevreden er over.

    Enige minpuntje waar ze last vahebben na lange tijd, is dat het de schutter motor aan de balast kant het snel laat afweten (onze ervaring dan)
    Groeten

    Tom Venken

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Ik zou toch echt gaan voor de MSD250/2 lamp...zit nogal een verschil in namelijk...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • LJ Tom
        • Nov 2003
        • 202

        #4
        inderdaad ja, we gaan de onze ook na verloop van tijd allemaal naar MSD250/2 ombouwen, maar allemaal in 1 keer is een wat hoge kost
        Groeten

        Tom Venken

        Comment

        • Stefke
          • Sep 2003
          • 259

          #5
          Ik zou ook liever de MSD250/2 versie hebben, ware het niet dat deze nog niet echt te vinden zijn in occasie en dat die ook weer naar een hoger budget zullen snakken.

          Ik had er idd ook aan gedacht om naar verloop van tijd om te bouwen naar 250 versie, voorlopig voldoet echter de lichtopbrengst van 200MSD vermits de orderboek momenteel nog geen super grote party's bevat.
          ah zo dan

          Comment

          Working...