Ervaring met JB-systems "Mighty spot"??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

    Ervaring met JB-systems "Mighty spot"??

    Joe,

    Ik viel op een aanbieding voor 4 stuks JB-systems "mighty spot". Via Google en de zoekfunctie hier, kan ik echter niet veel terugvinden over deze movinghead.

    Heeft iemand ervaring met deze head's?

    Gebruik zou zijn voor trouwfeesten en fuiven tot 750 personen.

    150HTI zal het wel niet redden voor 750 pers. maar toch graag bevindingen hierover.

    Dank

    Stefke
    ah zo dan
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

    #2
    citaat:150HTI zal het wel niet redden vor 750 pers. aar toch graag bevindingen hierover.
    150 W HTI is net even ietsje leuker als 250W halogeen maar je moet ze niet naast te veel parren hangen want dan is het effect zo verdwenen. Ik zou persoonlijk voor 250W HTI gaan die hebben een leuke lichtopbrengst. En wat bedoel je met 750 Personen je bedoelt daar vast geen dansvloer van 750 personen mee? En als je vanaf 1 kant werkt is een wat fellere lamp wel fijner (drive inn show gebruik).
    Ik ben ook van plan om binnenkort de overstap te maken van 250W halogeen naar 250W HTI of een ander type gas ontladingslamp. Ook omdat de kleuren gewoon mooier zijn met een gasontladingslamp ipv zo'n gelige niet scherpe halogeenlamp.

    Nog een vraagje van mij: Wat gebruiken jullie (gebruikers op dit forum) het meest: 150, 250, 575 of misschien wel 1200 Watt gasontlading? En zijn er nog een hoop mensen die nog met Halogeen lampen werken? En welk type gasontladingslamp is aan te raden of maakt dat niet zoveel verschil?

    Ever over die JB: Ik heb ook een tijdje gekeken naar hun scans en movingheads en ik vind ze persoonlijk net even iets te duur voor low-budget. Ik was eerder genijgd om te gaan kijken naar Showtec scans en movingheads. Maar dan kijk ik puur naar de prijs en de specs ik heb de JB's nooit in levende lijve mogen ervaren (nog niet). Heb je wat meer te besteden kijk dan naar GLP duurder dan Showtec e.d. maar toch nog een stuk goedkoper als de Martin heads. En aan die GLP's scheelt niets hoor prima spul, Tegenwoordig worden er wel MAC2000's vervangen door GLP en dat is echt waar. Daarbij komt dat ik helemaal weg ben van de Patent light daar is zoveel mee mogelijk maar die is weer niet goedkoop.

    Groeten Martin.
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      citaat:Geplaatst door mbottens


      Tegenwoordig worden er wel MAC2000's vervangen door GLP en dat is echt waar.
      b*llshit...

      Op je vraag welk type lamp geschikt zou zijn voor dit gebruik... Dan is natuurlijk belangrijk of je dit gebruikt voor scan/spot-head, of wash-heads. Een MSD 250/2 lamp is mijns inziens voor jullie gebruik absoluut afdoende. Je vind ze eigenlijk in de type-range Movitec Sl250/WL250, Robe XL250Spt, Martin Mac300 etc.
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • AH
        • Apr 2004
        • 248

        #4
        250w MSD/2 lijkt mij inderdaad het meest voor de hand liggend.
        Wij hebben de Mac 500/600,s vervangen door Robe 250AT [:I][:I][:I]en zijn daar ergmee.
        Anne Homan

        Comment

        • PowerSound
          • Nov 2001
          • 1892

          #5
          Inderdaad, die 250AT heeft een enorme output en is een zeer userfriendly bakje. Zeker kwa onderhoud !
          PSL Bvba powered by
          L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
          Yahama LS9-32 / MC7L-48
          Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
          Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

          Comment

          • tijn
            • Oct 2003
            • 184

            #6
            Beste Stefke,

            Ik gebruik zelf 8 Showtec Movingheads met 150w hti lamp. Ik vind er best een hoop licht vanaf komen. Bij mij hangen ze tussen par's, martin 218's en 575W HMI golden scans en ze prikken er genoeg doorheen.
            Ik gebruik ze ook voor bij een drive-in-show en omdat de meeste zalen niet boven de 3 to 3,5 meter uit komen heb je er meer dan genoeg aan. Bij ons is het zelfs vaak zo dat we geen plaats hebben om grotere moving heads op te hangen. Daarnaast is ook het kleinere gewicht natuurlijk mooi meegenomen.
            Een robe 250 of movitec sl 250 geeft natuurlijk meer licht, maar wanneer de hoogte niet groter wordt dan een meter of 4 voldoet een hti 150 prima. Heb er twee weken geleden nog een sporthal meegedaan zonder problemen...

            Groeten,

            Tijn

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              Hmmm...ziet er anders redelijk donker uit...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

                #8
                citaat:Geplaatst door mbottens
                Bla bla bla, ...hoop gelul over onzin...

                Groeten Martin.
                Beste M Bottens,

                Je zou mij en ik neem aan een heleboel forum lezers een enorm groot plezier doen als je je in reacties zou beperken tot zaken die je echt WEET, die op FEITEN berusten en die ook nog enige relevantie hebben tot het onderwerp!

                Jou hele posting gaat over slap gelul met HTI lampen... over een vergelijking van een mac2000..echt waar durf je ook nog te zeggen, ga toch een eind vliegeren knul!

                Is werkelijk de meest grote berg onzin die ik na de postings van ene movergaauw ben tegengekomen op het forum!

                even voor je beeldvorming: een keer een spot ergens zien bewegen valt niet onder ervaring, dat heet kijken!

                tjonge jonge...wat lucht dit op!

                Comment

                • tijn
                  • Oct 2003
                  • 184

                  #9
                  Beste Ajb,

                  Je weet er wel een mooie foto uit te pikken . Is gewoon een donkere foto. De 1000w Par 64's en Martin's met MSD 200 Watt lamp zie je hier ook niet echt veel licht geven toch...

                  Groeten,

                  Tijn

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #10
                    Beste Tijn,

                    Geef toe dat het een beetje flauw is om zo'n foto te plaatsen, maar ik heb ze allemaal bekeken en kon weinig lichtere vinden. Wat ik (los van mijn begrip voor drive-in wereldje) wel vind van die showtec heads, is dat ze er erg speelgoedachtig uitzien... Zou ik niet graag mee aankomen bij klanten... Volgende keer moet je in zo'n sporthal wel even een origineler trussplan bedenken...Zo wordt het wel erg saai

                    @Ralph; blij dat je nu bent opgelucht...Moest me ook inhouden, maar mag graag lezen dat jij dat niet hebt gedaan
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    • Stefke
                      • Sep 2003
                      • 259

                      #11
                      Hohoho jongens,

                      dit is niet de bedoeling van mijn post, dat er hier wat over en weer gaat geroepen worden.

                      Als het zo zit, koop ik me wel gewoon 4 stuks Martin 518. Ik ben erachter dat die JB-head geen roterende gobo's heeft en dat is nu toch weer net wat ik eigenlijk graag had.

                      De 518 heeft maar 5 gobo's, maar uiteindelijk heb je/ gebruik je/ er toch niet veel meer (vermits je aan 21 gobo's ook niet veel hebt, vermits de meeste toch redelijk dom zijn) + Prism + frost filter, geeft afwisseling genoeg denk ik.

                      Is meteen ook het geleuter gedaan over 150HTI, want dan werk je met 200MSD

                      Dan kan ik rustig doorsparen voor 4 heads van betere kwaliteit/ meer mogelijkheden en straffere lamp.

                      groeten

                      Stefke
                      ah zo dan

                      Comment

                      • tijn
                        • Oct 2003
                        • 184

                        #12
                        Hoi Stefke,

                        Ik zou toch niet te snel naar die 518's grijpen. Ik heb zelf 4 Martin 218's met 200 Watt MSD en die zijn volgens mij optisch gelijk aan de 518. Die 150 Watt HTI lampen prikken er op dit moment makkelijk doorheen. Kan zijn dat de lampen iets nieuwer zijn, maar een moving head geeft over het algemeen toch meer licht dan een scan omdat je geen verlies van je spiegel hebt. En die Showtec dingen hebben wel rotating gobo's, je moet wel een op een stukje degelijkheid inleveren. Maar toch, ze hebben carnaval overleeft en daar hebben die martins toch meer problemen mee..

                        Groeten,

                        Tijn

                        Comment

                        • Dave
                          • Jan 2001
                          • 757

                          #13
                          Hou ook in de gaten dat de 518 een oud model scan is, en dat de optiek dus niet zo goed is als van de huidige modellen. De techniek gaat immers gewoon verder. Ik vind de lichtopbrengst van de 518 nogal tegenvallen als je bekijkt wat voor lamp er in zit. Er zijn tegenwoordig budgetscans met een betere optiek dan de 518. (Voor de rest heeft het ding iig genoeg functies)
                          U x I = Boem.

                          Comment

                          • Stefke
                            • Sep 2003
                            • 259

                            #14
                            Ah, terug normale post

                            Ik ben me 100% bewust dat de 518 een ouder type is en gelijk is aan de 218, die ik overgens net heb verkocht omdat ik evt naar heads wou overschakelen. Het is idd zo dat een head geen licht verlies door de projectie op een spiegel.

                            Ik sta ook niet weigerachtig tegenover showtec heads of dergelijke (anders had ik ook nooit uitgekeen naar vb JB-systems), het is enkel dat m'n budget maar beperkt is tot 1400Pleuri en ik daar dus niet het allerbeste head materiaal mee kan aankopen, tenzij iemand voor die prijs wat leuks heeft staan (4 stuks uiteraard)email adres in m'n profiel dankuwel

                            Ik weet ook dat er momenteel nieuwe 250msd/2 scans op de markt zijn die voor pak weg 1800 euro per 4 te koop zijn, alleen, die kan je later nooit aan een goede prijs kwijt, wat dus wel het geval is met ouwe Martin scan's.

                            Vermits ik momenteel zonder wapperlichten zit, dacht ik dus over te gaan naar die 518's omdat ik die na pak weg 6 tot 12 maanden nog aan dezelfde prijs weer kwijt kan (in België althans) en dat moeilijker zou worden met bv JB-systems mighty spot. Ondertussen bouwen we nog wat extra budget op en kan ik dus weer een stapje hoger gaan.

                            Ik heb ooit eens showtec Challenger heads (150HTI) gezien naast 218 scan en daar kwam idd behoorlijk wat meer licht uit, alleen maakten die nog meer herrie dan de 218's van Martin.

                            Tja, het blijft altijd moeilijk kiezen hé.

                            Maar ik lees en luister aandachtig naar alle goede raad die ik hier krijg.

                            Laat maar komen[]
                            ah zo dan

                            Comment

                            • Stefke
                              • Sep 2003
                              • 259

                              #15
                              We geven de hoop niet op, vooral omdat ik deze vond

                              JB-Vectra spot[] 250MSD én roterende gobo's. Alleen een vraag: 540 PAN in 2.6 sec / 270 TILT in 1.8 sec is dit snel of eerder aan de trage kant.

                              Iemand commentaar?

                              Dank nogmaals
                              ah zo dan

                              Comment

                              Working...