DMX Multiplexer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

    DMX Multiplexer

    Hoi,

    Ik ben op zoek naar een aparaat waarmee ik met 9 dmx kanalen 512 220v kanalen kan switchen. Het is bedoeld voor een matrix van 16 bij 25 lampen die alleen maar aan of uit geschakeld hoeven te worden.
    Theoretisch moet dit naar mijn mening mogelijk zijn maar ik weet niet of ze bestaan.
    Iemand enig idee?

    Groeten,

    Tijn
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Wordt een zelfbouwertje dan...
    ken wel 4-6-8 kanaals packs die je ook kunt laten switchen, maar 9 is niet een gangbaar aantal.

    Kan je niet uit de voeten met je gewone dimmerpacks?

    Comment

    • tijn
      • Oct 2003
      • 184

      #3
      Ja dat is ook een alternatief maar dan moet ik waarschijnlijk een aparte tafel aanschaffen waarmee ik 400 dimmer kanalen kan bedienen. Omdat ik ze alleen maar aan of uit hoef te zetten, dacht ik dat hier wel een eenvoudiger oplossing voor te bedenken zou moeten zijn. Ik zit ook nog te denken om wellicht gebruik te maken van Lightjockey (met een aparte DMX lus) en dan DMX in te gebruiken om de gewenste chases te activeren.

      Comment

      • KoenB
        • Mar 2003
        • 453

        #4
        Matrixtoestellen (dimmers&switchers) voor deze doeleinden bestaan wel (zal eens beginnen zoeken in mijn favorieten) maar meestal niet voor zo'n aantal lampen. denk dat de grootste die ik ooit ben tegen gekomen, was voor een matrix van tien op tien switchen.
        Beste is gewoon ff doelgericht googlen.
        Life is a freakshow, I just do the lighting

        Comment

        • tomv
          • Jun 2003
          • 331

          #5
          wat voor lampen?
          wat voor wattage?

          wordt plezant zelfbouw projectje lijkt mij zo
          Tom

          Comment

          • tijn
            • Oct 2003
            • 184

            #6
            Ik weet nog niet precies wat voor lampen het worden; zal waarschijnlijk iets met een E27 fitting worden rond de 100W.

            Comment

            • Lex
              • Jan 2004
              • 16

              #7
              er zijn kleine sturingkjes op de markt waaronder de basic STAMP wordt geprogrammeerd met basic dus niet moeilijk hiermee zou je een matrix kunnen programmeren en bepaalde programmas via een knop kunnen activeren stuurt alleen geen 220V uit maar met eenvoudig schakelingtje met een triac die opengestuurd wordt is dit zo opgelost.

              Comment

              Working...