scancontroller JB-systems SM1612 chase probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bouwman.r
    • Nov 2003
    • 13

    scancontroller JB-systems SM1612 chase probleem

    Heb net mijn scancontroller van JB systems (SM1612) geinstalleerd, maar tot mijn verbazing kan ik tijdens het lopen van scenes of een chases niet meer ingrijpen, bijv;

    Ik laat een chase lopen en wil deze chase als ik live ben laten stroben.

    Bij mijn scanmaster 1 van showtec gaat dit wel.....

    Ik heb al de knop voor override geprobeerd maar dan stopt hij met de chase en kan ik wel e.e.a. aanpassen maar als ik override weer uitzet gaat hij verder met de originele chase.

    Wel balen want dit betekent dat je tijdens een optreden alle chases origineel moet laten lopen als je dus iets wilt aanpassen bijv. laten een andere gobo of een andere kleur dan moet je de chase stop zetten en met de hand gaan bedienen, dat schiet niet echt op.

    Groetjes Richard
  • ProduceLast
    • Apr 2004
    • 4

    #2
    wij hebben de versie ervoor van JB, bij ons moet je gewoon al je scans aanduiden (toetsen links), en dan met je fader van de strobe de gewenste waarde aanduiden tijden de chase, werkt wel bij ons....

    greetz

    Comment

    • @m@zing D
      • Jan 2005
      • 1

      #3
      hey ,
      Ik zit met een klein probleempje !
      Ik ben pas begonnen met scanners 2 stuks (jb systems The winner + een masterscan sm1612!
      Maar nu zit ik met de vraag hoe moet ik mijn scanners instellen of beter gevraagd op welk aders moet ik de 1ste scanner zetten en op welk aders de 2de ???
      dit was mijn vraag !
      personen die hier het antwoord op weten mogen mij altijd iets laten weten!
      op : zjierke@skynet.be
      dank bij voorbaat

      Comment

      • Poelmans
        • Feb 2004
        • 806

        #4
        om de 16 adressen, dus:

        1ste op DMX adres 1
        2de op DMX adres 17
        3de op DMX adres 33
        4de op DMX adres 49
        5de op DMX adres 65
        enzoverder

        Comment

        • Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

          #5
          Zucht

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Beetje eigenwijs ben je wel Dennis....
            Eerst vraag je het op de chat, geef ik je het antwoord, nu stel je hier dezelfde vraag.

            Vriendelijk advies, neem morgen een bak thee, ga ff rustig zitten op de sofa....pak de manual van je winner scans en van je sturing...en kom dan met gerichte vragen terug, dus vragen die NIET in de manuals staan uitgelegd...

            Op de chat kan je altijd vragen naar Ralph, die kan die apparaten dromen...
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

              #7
              Dat probleem had een van mijn klanten ook. En wat blijkt : Bij de SM1612 kan dit NIET omdat de software anders is als bij de scanmaster 3 !!

              Als je de scans selecteerd en op override drukt gaat het programma door en je kunt de kleur / gobo / of iets anders veranderen maar bij de volgende stap springt alles weer terug op het programma wat op dat moment bezig is.

              Dat is mijn ervaring van de SM1612 !!

              Hoe ze nu geleverd worden weet ik niet.

              Comment

              • Lj_KinkY
                • Jan 2005
                • 2

                #8
                Hi,

                Ik heb de SM1612 en de DMX192A, en met de SM1612 kun je niet veranderen van gobo of kleur tijdens de chase (scan stopt dan gewoon met zijn chase) de DMX192A kan dit wel!

                Wat ik wel al gemerkt heb, wanneer ik een chase maak, met vb. de Spyro (van JB) en ik wil tijdens de chase kleur veranderen, dan gaat de beweging niet stoppen (ik vind dit eigenlijk wel vreemd) [?]

                Greetz!

                Comment

                • lj-dydo
                  • Jul 2005
                  • 4

                  #9
                  ik heb de spullen nog niet.
                  maar ik heb wel de handleiding van de scanmster 1 die ik wil gaan kopen
                  maar als je bijv 2 scanners hebt en je wilt ze niet gelijk laten lopen bijv dat de op stap 1 de 1e scanner naar boven wijst met z`n bundel en de 2e naar beneden wijst met z`n bundel enz .en dat ze daarna alles 2 gelijk lopen op bijv stap 4 t/m 8

                  kan iemand me er mee helpen??

                  danke voor die lichten

                  Comment

                  • stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

                    #10
                    gewoon deze volgorde proggen als een chase.
                    maar als je bedoelt dat de 2 scans alle 2 hetzelfde doen en je wilt dan ingrijpen dat de eerste naar beneden gaat ipv naar boven zijn er maar 2 opties, ofwel live ingrijpen en dit met de fader doen ofwel heel hard naar de scan lopen en de tilt inverteren [] nuja de scanmaster is erg beperkt met zijn functies dus je kan er niet alles van verwachten.
                    exit night into LIGHT

                    Comment

                    Working...