Jem ZR reeks en Martin Magnum Pro 2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

    Jem ZR reeks en Martin Magnum Pro 2000

    Na beetje rondneuzen komen deze toestellen toch als de betere naar voren. Nu vroeg ik mij af wat het grote verschil tussen beide is, de ZR reeks en de Magnum 2000.

    De ZR12 lijkt mij minder krachtig te zijn dan de Magnum 2000 maar zit eigenlijk qua prijs dicht bij de Magnum 2000. De ZR33 heeft een grotere output kan ik zo aflezen van de site.

    Iemand in praktijk al met beide gewerkt misschien? Het toestel zou moeten dien voor de iets grotere disco aangelegenheden, en voor optredens om de scans toch iets meer effect te geven. Met de optredens zal er dan ook een fan voorgezet worden.
  • G-LiTe
    • Apr 2004
    • 196

    #2
    Wanneer je rook wil gebruiken als 'medium' voor je licht, en niet als effect op zich, dan vind ik persoonlijk het gebruik van hazers veel betere resultaten geven dan rookmachines.

    Zoals ik vaak tegen collega's zeg: een goede lichtshow begint bij de juiste hazer.

    G-LiTe
    Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

    Comment

    • LJ Bert
      • Apr 2003
      • 270

      #3
      zelf gebruiken wij altijd de jem zr reeks sinds 3 weken de 33 zeer tof toestel en grote output. kan je al seriuze fuiven ed mee doen. we gebruiken ook de bijhorende jem vloeistof heb gemerkt dat goedkopere producten sneller op zijn om een of andere redene.
      hehe wat een gedoe

      Comment

      • Skepers
        • Mar 2004
        • 36

        #4
        Ikzelf werk al weer wat jaartjes met de magnum. Prima rookmachine, eigenlijk nooit echte problemen mee gehad. Output is groot maar daarom is gebruik met blower idd wel aan te raden anders krijg je wel een dichte rookpluim. Een echte vergelijking met de ZR reeks kan ik derhalve niet geven, want daar heb ik nog nooit mee gewerkt.
        ...

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Wij hebben ook op school de Pro 2000, kicke apparaatje. Deze geeft in korte tijd vrij veel output en vrij dicht ook. Voor grotere discofeesten erg leuk dus.

          Leuk feitje: wij hebben een podium op school van 10 bij 5. Wij hadden een keer de knop echt maar een seconde of 3 ingedrukt en je kon op het podium niks meer zien. Op het voorpodium nog een beetje zicht, maar toch oppassen dat je niet eraf valt []

          Comment

          • Harmen
            • Sep 2003
            • 379

            #6
            zr 33 tegenover magnum...
            tsjah, moeilijke vraag.
            allebij veel output (zr 33 inderdaad 300 kubieke meter per minuut meer)
            Magnum pro 2000 ook verscheidene malen mee gewerkt, voldoet ook prima aan eisen!

            het enige verschil is denk ik die 300 kubieke meter per minuut en de prijs.
            en het wattage dan.

            dat moet je dus zelf beslissen, aan de hand van de hoeveelheid budget en wat je nodig hebt...

            Comment

            • Thix
              • Jan 2004
              • 99

              #7
              Ik heb de Magnum Pro 2000 dan maar besteld, iedereen spreekt over beide toestellen goeds. Alleen op papier zou de ZR33 nog iets meer output geven maar in praktijk zou dit niet echt opvallend meer zijn, volgens diegene die reeds met beide hebben gerookt.

              Comment

              • Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

                #8
                In de praktijk heb ik zelfs de indruk dat de magnum 2000 meer output heeft. Heb ze vroeger alle 2 gehad, nu nog de ZR (magnum heeft standaard geen DMX). Ga ze echter allen vervangen door HES F-100's (toch nog pak meer output)
                --- watt ever you want ---

                Comment

                • G-LiTe
                  • Apr 2004
                  • 196

                  #9
                  HES F100 rocks als een high output rookmachine.
                  Toch 3 tips in het gebruik:

                  1. REGELMATIG cleanen (spreekt vanzelf)
                  2. ALTIJD de eigen F100 olie gebruiken
                  3. DMX aangestuurd op eind van een lijn steken, bij voorkeur op de hot-out van een booster. DE dmx-print van een F100 is nog van de early days en om de een of andere bizarre reden durft een F100 wel eens storingen induceren in je datanetwerk. Ook NOOIT terminaten op de F100

                  I said so, have fun with it.

                  G-LiTe
                  Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                  Comment

                  • Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

                    #10
                    citaat:Geplaatst door G-LiTe

                    HES F100 rocks als een high output rookmachine.
                    Toch 3 tips in het gebruik:

                    1. REGELMATIG cleanen (spreekt vanzelf)
                    2. ALTIJD de eigen F100 olie gebruiken
                    3. DMX aangestuurd op eind van een lijn steken, bij voorkeur op de hot-out van een booster. DE dmx-print van een F100 is nog van de early days en om de een of andere bizarre reden durft een F100 wel eens storingen induceren in je datanetwerk. Ook NOOIT terminaten op de F100

                    I said so, have fun with it.

                    G-LiTe
                    Heb al tegen alle 3 (en zelfs regelmatig...) gezondigd en nog nooit problemen mee gehad.
                    --- watt ever you want ---

                    Comment

                    • G-LiTe
                      • Apr 2004
                      • 196

                      #11
                      Your asking for them (problemen)

                      In ieder geval, als je er problemen mee krijgt, dit zijn de oorzaken

                      G-LiTe
                      Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                      Comment

                      • G-LiTe
                        • Apr 2004
                        • 196

                        #12
                        Ik zie hier veel mensen rookmachines met elkaar vergelijken, en ze hebben het vaak over de mogelijkheid van het vullen van kubieke meters ruimte.

                        Nu, ikzelf werk voor 1 van de grotere licht&geluid firma's van de Benelux en ik kan je verzekeren dat bij ons, net als bij onze concurrerende bedrijven onze shows in 80% van de gevallen buiten gaan ZONDER rookmachine. De truc is 'HAZER'. Een hazer is een machine die continu, gelijkmatig ruimtes gevuld houdt met een zekere dichtheid van 'deeltjes' (rook of vloeistof) zonder dat het publiek een echte 'bron' van deze deeltjes ziet.

                        Toen ik 7 jaar geleden de overstap maakte van een 'discobar/modeshow-bedrijfje' naar een groot bedrijf was de eerste 'ontdekking' die ik al graag geweten had in mijn discobar tijdperk.
                        People, look @ hazers!!!!

                        G-LiTe
                        Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                        Comment

                        • G-LiTe
                          • Apr 2004
                          • 196

                          #13
                          citaat:Geplaatst door G-LiTe

                          Ik zie hier veel mensen rookmachines met elkaar vergelijken, en ze hebben het vaak over de mogelijkheid van het vullen van kubieke meters ruimte.

                          Nu, ikzelf werk voor 1 van de grotere licht&geluid firma's van de Benelux en ik kan je verzekeren dat bij ons, net als bij onze concurrerende bedrijven onze shows in 80% van de gevallen buiten gaan ZONDER rookmachine. De truc is 'HAZER'. Een hazer is een machine die continu, gelijkmatig ruimtes gevuld houdt met een zekere dichtheid van 'deeltjes' (rook of vloeistof) zonder dat het publiek een echte 'bron' van deze deeltjes ziet.

                          Toen ik 7 jaar geleden de overstap maakte van een 'discobar/modeshow-bedrijfje' naar een groot bedrijf was dit de eerste 'ontdekking' die ik al graag geweten had in mijn discobar tijdperk.
                          People, look @ hazers!!!!

                          G-LiTe
                          Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                          Comment

                          • Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

                            #14
                            En als je het helemaal goed wilt doen koop je meteen een cracker... maar daar ging het hier helemaal niet over.
                            Een hazer noemen in het topic over rookmachines is hetzelfde als een colourchanger in een movinghead topic gaan aanprijzen... er komt uit allebei licht, maar ze zijn toch echt voor iets heel anders bedoeld. Ik gebruik vaak een hazer EN rookmachine... hazer voor de nevel, rookmachine voor het effect op de juiste momenten.

                            En als antwoord op de vraag: huur ze beiden een keertje voor een dag, probeer uit en trek je conclusies. Ik denk niet dat het onwijs veel zal schelen, wij hebben zelf 2 Pro2000 machines en die werken prima. Ik gebruik ze wel vaak in combinatie met een ventilator. Die steek ik dan in zo'n Showtec switchpackje zodat ie aan en uit te zetten is via DMX. Dat werkt erg goed; je kunt zelf bepalen waar je rook heen gaan (zeker als je er 2 in verschillende hoeken gebruikt) en de geluidsmensen zijn vaak erg blij als ze ook uit kunnen (vanwege de herrie).

                            Comment

                            • ljlarzzzie
                              • Aug 2003
                              • 92

                              #15
                              Gebruik zowel gewone rookmachines als hazers en/of cracker(swefog). Beide zijn leuk voor bepaalde effecten... Rookmachines toch vaak voor het effect en zoals hierboven al wat vaker is gezegt de hazers voor de continue zichtbaarheid van je lichtstralen.
                              Verder gebruik van kleine rookmachintjes (antaries), en pro2000's, swefog en de martin hazer...

                              Comment

                              Working...