SHowtec CLub Laser

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    SHowtec CLub Laser

    ik heb net gemerkt dat showtec een laser heeft uitgebracht,


    commentaar?
    iemand meer info, ik kan er niks over vinden buiten dat hij 30mW is...

    zou het dezelfde zijn als

    maar met een ander wattage?
    [CENTER] [/CENTER]
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    #2
    Volgens mij zijn het dezelfde

    Hieronder nog meer van dit soort kastjes

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      naar mijn inzicht lijkt de showtec nog de goedkoopste,
      zouden ze evenveel figuren hebben want showtec 30mW is 880€
      en ADJ 2OmW is 960€.
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • mbottens
        • Feb 2004
        • 743

        #4
        De showtec is met 2 DMX kanalen in te stellen (als de eerste stinger) en de American DJ is met volgens mij 7 kanalen in te stellen (als de nieuwe stinger). Naar mijn idee zijn ze allemaal afgeleid van de Stinger die al wat jaren op de markt is van omnisystem. De American Dj uitvoering is overigens ook in 80mW te verkrijgen voor ongeveer 1500 Euro. En dat is dan wel weer interressant.
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

        Comment

        • driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

          #5
          nope, ADJ is ook 2kanaals, kijk maar bij specs..
          [CENTER] [/CENTER]

          Comment

          • cornedure
            • Jul 2002
            • 230

            #6
            citaat:nope, ADJ is ook 2kanaals, kijk maar bij specs..
            Dries, heb je er zelf al mee gewerkt of vertrouw je op specs die ergens op het net te vinden zijn?

            De ADJ laser heeft wel degelijk maximaal 7 kanalen (dit voor de multicolor uitvoering). Kanalen omvatten o.a. figuur, scan snelheid, en X/Y offset.

            Comment

            • driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

              #7
              ik vertrouw op de specs van J&H...
              [CENTER] [/CENTER]

              Comment

              • luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

                #8
                heb al met de ADJ 80mW versie gewerkt. GROOT verschil qua opbrengst met de 30mW spooky blue MAAR minder figuren en werkt niet goed op DMX. Soms moet in het midden van een programma de straal terug geactiveerd worden. Verder: alhoewel bruikbaar met dmx is er standaard geen XLR voorzien...

                Comment

                • Marciej
                  • Nov 2003
                  • 45

                  #9
                  Die ADJ 80 mW is idd een heel verschil met de Spooky maar vind hem toch niet slecht. Is toch wel redelijk tot goed te zien in een zaal met een 300 á 400 man(zaal was L.B.H. 35. 30.8). Spooky heeft zoals Luc zegt veel meer en mooiere figuren/patronen.
                  Heb hem zelf niet aangestuurd met dmx maar hebben deze ADJ's geen apparte controller ofzo?
                  Smile, you on TV!

                  Comment

                  • mbottens
                    • Feb 2004
                    • 743

                    #10
                    citaat:nope, ADJ is ook 2kanaals, kijk maar bij specs..
                    Ik heb het aan de importeur gevraagd en het gaat eigelijk niet om een american DJ laser maar 1 uit de BundK katalog, wat door dezelfde importeur wordt gevoerd. Het gaat bij de groene lasers wel degelijk om meer dan 2 kanalen (volgens mij 5) die laatste twee die het aantal op 7 kanalen brengen zijn voor de kleurenuitvoering.

                    Wil je meer informatie over de originele fabrikant van de "stinger" dan kun je hier eens kijken:



                    Dit bedrijf maakt hem al wel 5 jaar: beginnend met de 2 kanaals versie en sinds ongeveer 2,5 jaar de 5 en 7 kanaals versie. En daar kun je hem ook tot 250mW verkrijgen.
                    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                    Comment

                    • Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

                      #11
                      citaat:Geplaatst door mbottens

                      citaat:nope, ADJ is ook 2kanaals, kijk maar bij specs..
                      Ik heb het aan de importeur gevraagd en het gaat eigelijk niet om een american DJ laser maar 1 uit de BundK katalog, wat door dezelfde importeur wordt gevoerd. Het gaat bij de groene lasers wel degelijk om meer dan 2 kanalen (volgens mij 5) die laatste twee die het aantal op 7 kanalen brengen zijn voor de kleurenuitvoering.

                      Wil je meer informatie over de originele fabrikant van de "stinger" dan kun je hier eens kijken:



                      Dit bedrijf maakt hem al wel 5 jaar: beginnend met de 2 kanaals versie en sinds ongeveer 2,5 jaar de 5 en 7 kanaals versie. En daar kun je hem ook tot 250mW verkrijgen.
                      En wie is de importeur van omnisistem hier in Nederland, wil de prijslijst wel eens zien.

                      Comment

                      • mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

                        #12
                        citaat:En wie is de importeur van omnisistem hier in Nederland, wil de prijslijst wel eens zien.
                        Naar mijn idee is er geen importeur van omnisistem in nederland, wel een paar bedrijfjes die beweren dat ze importeur zijn. Als ik dan over marges en dealervoorwaarden begin is het ineens gebeurd. De enige reden dat ik het bedrijf omnisistem bij deze discussie haalde is omdat volgens mij zij het originele "OEM" product hebben bedacht. Daarna zijn er meerdere merken hetzelfde product gaan verkopen bijv. American DJ (BundK, ja is een beetje verwarrend maar volgens mij krijg je een merkloze laser zoals ik van de importeur heb begrepen), die qua prijs best netjes is (iets van 1500 euro voor de 5 kanaals 80mW DMX bestuurbare groene 532nm laser). Ik heb hier persoonlijk nog geen ervaring mee ik adviseer op het moment vooral de JB Stealth die met toch 30mW goed te betalen is en waar een handige controller bij te krijgen is. Dus kijk voor het concept naar de stinger van omnisistem en zoek dan de goedkoopste namaak OEM supplier erbij. Want volgens mij is er geen importeur in nederland. Wel zijn er een paar bedrijfjes in nederland die dit volgens mij uit Duitsland ofzo halen en hier verkopen en dan is de stinger verkrijgbaar tot 300mW wat naar mijn idee niet vertrouwd is met zo'n gammele DMX sturing maar voor de geinteresseerden de prijs ligt dan rond de 3000 Euro.

                        De groeten

                        Martin Ottens
                        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                        Comment

                        • cornedure
                          • Jul 2002
                          • 230

                          #13
                          Afgelopen zaterdag nog eens met de 80 mW versie van American DJ gespeeld en een merkwaardige ontdekking gedaan. Het feit dat de laser niet goed werkt op DMX is dat met recente lichttafels de dmx te snel gaat. Hierdoor 'flipt' de laser.

                          De truuk is om een delay in te stellen van +/- 267 microseconden op je dmx-lijn. Zet je hem op volle snelheid, dan tekent hij random tekeningen, zet je hem op bvb 340 microseconden dan duurt het ongeveer twee seconden eer hij weer uitgaat na commando.

                          Ik moet zeggen dat na deze verandering de figuren er veel vloeiender uitkwamen.

                          Comment

                          • mbottens
                            • Feb 2004
                            • 743

                            #14
                            citaat:Afgelopen zaterdag nog eens met de 80 mW versie van American DJ gespeeld en een merkwaardige ontdekking gedaan. Het feit dat de laser niet goed werkt op DMX is dat met recente lichttafels de dmx te snel gaat. Hierdoor 'flipt' de laser.
                            Oke, maar wat vond je voor de rest van de laser, en kun je hem vergelijken met andere modellen die je hebt gezien?

                            Groeten Martin
                            Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

                            Comment

                            • cornedure
                              • Jul 2002
                              • 230

                              #15
                              Ik kan hem enkel vergelijken met een 5 Watt argon laser. En tja, neem de raad van de handleiding maar ernstig: enkel voor arial beam shows, niet voor projectie op muren.

                              Maar wel een hoge output. Ik denk niet dat het aangewezen is om onder de 80 mW-grens te gaan, want dan zie je niks meer.

                              Comment

                              Working...