Wholehog lichttafels

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

    Wholehog lichttafels

    Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum.

    De oude of reeds lopende discussie zijn afgesloten, hieronder een lijstje, heb je vast wat te lezen voor je een vraag stelt.
    Belangrijk: geef in je vraag aan:
    - welke tafel
    - specificeer je vraag zoveel als mogelijk
    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • jo vaes
    • Jul 2002
    • 221

    #2
    Wij hebben een hog 1000 gekocht, maar hij is nog niet geleverd. Bij lightco hadden ze ons gezegt om HOG PC te downloaden en hier alvast mee te oefenen. Nu heb ik capture op mijn laptop staan, en Hog pc op mijn desktop, deze hangen in een netwerk. Bestanden delen tss bijde pc's gaat, maar ik krijg deze 2 programma's maar niet aan de praat over het netwerk (kan geen provider vinden in capture)

    Heeft iemand hier enige ervaring mee? Ik weet wel dat het op dezelfde pc gaat, maar via een netwerk lukt het mij niet.
    Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      Hmmm ik had hetzelfde probleem met de MA software, het blijkt dat het ding standaard het lokale 127.0.0.1 IP adres kiest om te gebruiken. Op die manier kun je geen connectie krijgen tussen de 2, controleer dus even of het juiste adres gebruikt wordt, dat mocht nog wel eens schelen.

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Hog 1000....Is niet echt een Wholehog topic; kan beter naar Jands gedeelte (gezien de relevantie). Ik zal nog ff een topic WholehogIII aanmaken, gezien de verschillen met zijn voorgangers...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • Fons
          • Sep 2003
          • 67

          #5
          Hog 1000 is een tafel die verkocht wordt door High End / Flying Pig Systems en draait op Wholehog II software.
          Is dus wel degelijk een Wholehog topic.
          Jands bouwt alleen de kast in opdracht van High End.

          Electronic Theatre Controls, Inc. Lighting solutions, control equipment for Theater, Film & TV studios, Architectural spaces and entertainment industries.

          fons@highend.com

          Comment

          • AJB
            • Jul 2003
            • 2289

            #6
            Uiteraard is het mogelijk e.e.a. binnen het hog topic te houden, maar er IS al een Jands-gedeelte. Is het niet handig om daar hog500,hog1000,jands echelon e.d. in te zetten ? Dan bundel je namelijk tafels met min of meer gelijkwaardige lay-out, en functie. Deze tafels worden zeer vaak gebruikt door bedrijven die niet zozeer werken met tracking-filosofie. Hierdoor zullen gebruikersvragen ook erg verschillen met die van HogII/III users.

            Maar goed; it's only my opinion...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

            Comment

            • WTT
              • Feb 2002
              • 158

              #7
              Hmm kweet niet maar de software is hog gebasseert dus horen de hog 500 en 1000 toch echt hier thuis :-)
              AJB kweet niet maar heb het afgelopen jaar weinig echt hog topics zien voorbij fietsen. Dus wat maakt het uit :-)
              WTT rentals

              Comment

              • kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

                #8
                Ik heb (geprobeerd ) een personality geschreven voor een dmx gestuurd decorstuk. Maar hoe krijg ik dit in de tafel? Ik vind de manual niet echt duidelijk op dit punt, dus wil eigenlijk eerst wat info van mensen met ervaring voor ik het ga proberen.

                Alvast bedankt.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                Comment

                • axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

                  #9
                  citaat:Geplaatst door kokkie

                  Ik heb (geprobeerd ) een personality geschreven voor een dmx gestuurd decorstuk. Maar hoe krijg ik dit in de tafel? Ik vind de manual niet echt duidelijk op dit punt, dus wil eigenlijk eerst wat info van mensen met ervaring voor ik het ga proberen.

                  Alvast bedankt.
                  Pascal,

                  joe hef meel
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                  Comment

                  • delighted
                    • Jul 2003
                    • 420

                    #10
                    Tom, is het misschien handig om een CC-tje van het mailtje hier te plaatsen zodat anderen hier later misschien nog iets aan hebben?

                    Comment

                    • maarten_dever
                      • Jun 2002
                      • 150

                      #11
                      als ik in een cue list een link zet naar een andere cue, voert hij dit niet uit als ik een chase run, maar als ik de chase afzet en manueel stap per stap uitvoer, doet hij dit wel. DUS: hoe kan ik dit ook laten uitvoeren als ik een chase run ? (het gaat hier over een hog 1000)

                      Comment

                      • VANEENBERGEN
                        • Sep 2003
                        • 187

                        #12
                        Run de cue list niet as chaser, maar as cue-list en programmeer de wait-time van de stappen in follow. gebruik de rate van de cue list voor de snelheid
                        Joost van Eenbergen
                        ELC lighting

                        Comment

                        • maarten_dever
                          • Jun 2002
                          • 150

                          #13
                          voor de freaks, en voor saaie momenten : er zit naar't schijnt een spelleke in de hog software. hoe en waar ??

                          Comment

                          • martijns
                            • Feb 2005
                            • 120

                            #14
                            goed idee om dit topic te starten! erg leuk en handigvoor mensen (waaronder ikzelf) nog wel eens het een en ander te vragen hebben over de Wholehog Consoles.

                            Comment

                            • Sanderx9
                              • Dec 2006
                              • 6

                              #15
                              Hallo,
                              Ik zit nog niet lang in de "lichtwereld". Maar ik heb wel al wat ervarging.
                              Nu mag ik eens 'proberen' te werken met een hog1000. Kan iemand mij soms nuttige tips geven? Is dit een ingewikkelde tafel?

                              mvg

                              Comment

                              Working...