Avolites lichttafels

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

    Avolites lichttafels

    Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum.

    De oude of reeds lopende discussie zijn afgesloten, hieronder een lijstje, heb je vast wat te lezen voor je een vraag stelt.
    Belangrijk: geef in je vraag aan:
    - welke tafel
    - specificeer je vraag zoveel als mogelijk
    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    ok ik heb net een simulator gedownload van de site van avolites voor de pearl 2000 (versie 1.2). Welke vizualizer kan ik het beste hiervoor gebruiken?? het werkt op een pentium 166 met win2000pro.

    En nog een vraagje: Hoe moet ik dmx adressen ingeven in dat ding? of fixtures invoeren ofzo,

    weet dus niks van een pearl2000 af en wil het graag leren.
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • fl@x
      • Oct 2003
      • 194

      #3
      ff de manual downloaden op de site van Avolites.
      Als je er dan nog niet uitkomt, ff weer vragen.
      Zo niet, dan toch!!!

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        oke de handleiding heb ik nu en wordt er ook al wat wijzer van, maar zit nog met 1 ding, ik heb een vizualizer gedownload maar wanneer ik de dmx output op simulator zet krijg ik een error over een dongle in het scherm, en ja die dongle heb ik niet, dus weet iemand misschien een vizualizer waar ik geen dongle nodig heb??
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • LND
          • Jan 2004
          • 100

          #5
          citaat:Geplaatst door shure-fan

          oke de handleiding heb ik nu en wordt er ook al wat wijzer van, maar zit nog met 1 ding, ik heb een vizualizer gedownload maar wanneer ik de dmx output op simulator zet krijg ik een error over een dongle in het scherm, en ja die dongle heb ik niet, dus weet iemand misschien een vizualizer waar ik geen dongle nodig heb??
          Tja, die dongle is zo'n wit apparaatje voor op de parallelle poort. Die is standaar bij de Pearl meegeleverd. Met de simulator-software van Avolites zal je in geen geval andere visualisers kunnen aansturen dan die van Avolites zelf...

          Weet het uit ervaring, heb het zelf ook geprobeerd.

          Leander

          Comment

          • LND
            • Jan 2004
            • 100

            #6
            Heb zelf wel een vraagje voor de Pearl 2004...

            Kan je aan een fader een bepaalde startwaarde en eindwaarde toekennen ?

            Vb. De gobo-rotatie van een MH zit op kanaal 11 en vanaf de waarde 25 tot waarde 170 bepaal je de snelheid van die rotatie. Kan je nu deze waarden toekennen aan een memory, zodat je de snelheid van de goborotatie a.d.h.v. de fader kunt bepalen ?

            Comment

            • elmer
              • Jul 2003
              • 139

              #7
              normaal gesproken als je een memory opslaat doe je dit als fixture, en sla je dus
              alle parameters op. Als je deze omzet naar channel, slaat de tafel alleen dat betreffende DMX kanaal op, en als het goed is kan je dan deze dus met de fader bedienen.
              Correct me if im wrong.

              groetjes

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                citaat:Geplaatst door LND

                citaat:Geplaatst door shure-fan

                oke de handleiding heb ik nu en wordt er ook al wat wijzer van, maar zit nog met 1 ding, ik heb een vizualizer gedownload maar wanneer ik de dmx output op simulator zet krijg ik een error over een dongle in het scherm, en ja die dongle heb ik niet, dus weet iemand misschien een vizualizer waar ik geen dongle nodig heb??
                Tja, die dongle is zo'n wit apparaatje voor op de parallelle poort. Die is standaar bij de Pearl meegeleverd. Met de simulator-software van Avolites zal je in geen geval andere visualisers kunnen aansturen dan die van Avolites zelf...

                Weet het uit ervaring, heb het zelf ook geprobeerd.

                Leander
                wat ik dus zoek is een vizualizer die zonder de dongle werkt maar wel (vlekeloos) werkt met de pearl2000 sim
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • G-LiTe
                  • Apr 2004
                  • 196

                  #9
                  Alle VIZ-software pakketten op de markt: Wysiwyg Perform, Wysiwyg CE, Capture 3.0, Martin Showdesigner, .... zijn software suites waar behoorlijk wat R&D en support inzit. Deze firma's willen dus ook begrijperlijkerwijs wel wat geld zien van de gebruikers. Dus al deze paketten zijn software-protected dmv. een dongle zodat je het pakket slechts kunt gebruiken na aankoop van een dongle.

                  Dus ik geef je weinig succes in het vinden van 'free vizualizers'. (Al zullen sommige smart-ass figuren nu vast op de proppen komen met verwijzingen naar oudere cracks van sommige van deze pakketten)

                  Recentelijk geven de meeste console-fabrikanten een visualizer pakket bij de AANKOOP van een nieuwe console (oa. HogIII en Maxxyzz)

                  Voor een twintigjarige hobbyist is de aankoop van een onafhankelijke visualizer waarschijnlijk een rib uit je lijf, maar je moet begrijpen dat deze pakketten in eerste instantie niet bedoelde zijn als een cool videogame maar als een pre-productie pakket dat productietijd on-site moet uitsparen en als dusdanig de investering ruim terug verdient.

                  Greets.

                  'People who are afraid in the dark, have never seen what light can do'
                  Oneindig zijn 2 dingen: het heelal en de domheid van sommige individuen

                  Comment

                  • LuxProDeo
                    • Feb 2003
                    • 245

                    #10
                    citaat:Geplaatst door shure-fan
                    wat ik dus zoek is een vizualizer die zonder de dongle werkt maar wel (vlekeloos) werkt met de pearl2000 sim
                    De nieuwe versies van de Visualiser kunnen zonder dongle een aantal demo theaters van Avolites inladen.

                    Het idee hiervan is dat je de visualiser dus niet zonder dongle kunt gebruiken om je eigen producties te pre-vizzen, maar dat je met de demo theaters de visualiser wel kunt gebruiken om i.c.m. de Simulator te oefenen op de Pearl.

                    De visualiser van Avo is trouwens maar een heel basaal stukje software, niet te vergelijken met Wyg / MSD / Caputure etc. De prijs is er dan ook naar, de dongle kost los volgens mij rond de 100 pond.

                    LuxProDeo

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      citaat:Geplaatst door LND

                      Heb zelf wel een vraagje voor de Pearl 2004...

                      Kan je aan een fader een bepaalde startwaarde en eindwaarde toekennen ?

                      Vb. De gobo-rotatie van een MH zit op kanaal 11 en vanaf de waarde 25 tot waarde 170 bepaal je de snelheid van die rotatie. Kan je nu deze waarden toekennen aan een memory, zodat je de snelheid van de goborotatie a.d.h.v. de fader kunt bepalen ?

                      memory maken als record bij channel en mode 2

                      de goborotatie zal nu met de fader mee van de actuele waarde overlopen naar de geprogrammeerde waarde. Zolang je de fader niet op 100% zet of in een andere que weer een vaste waarde geeft kan je de snelheid blijven varieren.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • LND
                        • Jan 2004
                        • 100

                        #12
                        Bedankt voor het antwoord.

                        Maar ...

                        Je kan dus niet de begin- en eindwaarde van een fader definiƫren ?
                        Dat je bv. een bepaald DMX-kanaal aanstuurd met een memory, en als je die helemaal open zet, dan hij dan slechts tot 130 gaat (en niet tot de volledige 255) ...

                        Leander

                        Comment

                        • delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

                          #13
                          citaat:Geplaatst door LND

                          Bedankt voor het antwoord.

                          Maar ...

                          Je kan dus niet de begin- en eindwaarde van een fader definiƫren ?
                          Dat je bv. een bepaald DMX-kanaal aanstuurd met een memory, en als je die helemaal open zet, dan hij dan slechts tot 130 gaat (en niet tot de volledige 255) ...

                          Leander
                          Juist wel, lees mogmaals het antword van kokkie )

                          Je kan toch een memeory maken waarbij de record bij attribute gebruikt en dan alleen die parameter met een waarde van 130 opslaat? Door gebruik te maken van mode 2 bepaalt de stand van de fader dan de huidige waarde.

                          Comment

                          • LND
                            • Jan 2004
                            • 100

                            #14
                            Heb ondertussen gevonden...

                            Je moet het attribuut gobo-rotation eerst als 'fading' instellen in de user-settings...

                            Toch bedankt,
                            Leander

                            Comment

                            • boes123
                              • Aug 2001
                              • 49

                              #15
                              heb een azure onder me handen gekregen vroeg me af of iemand weet waar de macro button voor dient
                              weet wel wat de macro is maar bij de azure dus niet
                              want volgens mij werkt die niet zo wel laat me horen

                              veel licht is geen ligt werk

                              Comment

                              Working...