LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lichtmoderator
    • Jun 2002
    • 115

    LICHTTAFELS -> NIEUWE TOPICS

    Door het groeiend aantal vragen over lichttafels, kwam het voorstel om een apart topic per productgroep aan te maken waar je dan terecht kan voor alle vragen.

    Op dit moment zitten alle vragen verspreidt over diverse topics en komen vragen verschillende malen aan bod.
    Er zijn trouwens nog steeds heel wat mensen die blijkbaar geen zin of tijd hebben om eerst de manual even door te nemen en hier op 1-2-3 een antwoord hopen te krijgen. Deze vragen zullen ook systematisch naar de prullenbak verwezen worden om het geheel overzichtelijk te houden.


    Vanaf volgende week had ik graag een overzicht van producenten/tafels gepost en de topics aangemaakt.

    Alle andere topics die achterna worden aangemaakt betreffende specifieke vragen over een lichttafel zullen dan onherroepelijk worden afgesloten en eventueel verwijdert.

    Gelieve hier dus reeds rekening mee te houden.

    Suggesties en opmerkingen had ik graag even in dit topic zien verschijnen!


    Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Ik werk zelf niet met al die dure zaken. maar vind het forum op het gebied van licht/geluid en computeraudio langzamerhand aan veroudering onderhevig. Door het UTFS geschreeuw zal je als nieuweling topics tegenkomen van soms jaren oud. In twee jaar veranderd er enorm veel in juist de wereld van deze dingen. Op dit forum gaan we zelfs verder terug! Standaard naar een vergelijk tussen twee producten verwijzen wat jaren achter kan lopen is misschien iets waar je op een serieus forum mee moet stoppen?


    Als ik zoek dan is de MA12/2 nog steeds zowat de enige keuze voor PAR-ren...
    lekker belangrijk!

    Comment

    • Daan Hoffmans
      • Aug 2000
      • 1225

      #3
      citaat:Om de onderwerpen te bundelen vanaf heden de discussies per console, tafel, sturing per fabrikant op het lichtforum
      Dit is echt niet handig...

      Hoe willen we nu tafels met elkaar kunnen vergelijken in dit forum?
      Bureaucatie (domme veranderingen in dingen die altijd al goed liepen) slaat een beetje toe als je het mij vraagt.
      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

      Comment

      • Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

        #4
        Erg jammer initiatief idd.

        Switch back to normal religion please..

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

          #5
          Hartelijk dank Heeren voor het gestelde vertrouwen en het afwachten van de uitwerking van de gekozen koers...

          Waarom zo'n felle reactie:
          Terug spitten in de 140(!) pagina's met zoekresultaten die over lichtsturingen handelen komen we steeds frequenter dezelfde vraag toe, kortom: men ziet door de bomen het bos niet meer.

          In plaats van commentaar zou he prettig zijn met een voorstel te komen. Uitsluitend kritiek is te gemakkelijk in dit geval...
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • lichtmoderator
            • Jun 2002
            • 115

            #6
            Het is niet de bedoeling om vergelijkingen uit de weg te gaan, het is wel de bedoeling om alle specifieke vragen over een bepaalde tafel te groeperen per producent.

            Er verschijnen immers ongelooflijk veel vragen - die eigenlijk door gewoon te manual even door te nemen - opgelost kunnen worden.
            Het zijn die vragen die we gaan groeperen.

            Je zal ook geen topic afgesloten zien worden waar een vergelijking tussen tafels wordt gemaakt. Integendeel, kan dat zelfs alleen maar aanmoedigen.

            Maar de zoveelste discussie : welke tafel moet ik kiezen voor 16 parren en 4 heads...
            denk dat die al meer dan 100 keer beantwoord is. Daarom dat we ze nu liefst gegroepeerd zouden hebben.

            Andere suggesties blijven natuurlijk welkom!!!
            Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              Een ander idee:

              Het licht forum is al opgesplitst in: "licht forum" en "licht forum - foto's", waarom niet nog een subforum toevoegen als "licht forum - tafels" ???
              Kunnen we toch de topics over de tafels scheiden van de andere topics en kunnen we toch blijven vergelijken.

              Gerichte vragen over een specifieke tafel kunnen dan nog steeds wel in aparte topics, als een soort naslagwerk zijnde...
              Mening van de mods + admin hierover?

              Comment

              • Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

                #8
                Op die manier kunnen we duizend fora aanmaken: tafels, dimmers, intelligent, conventioneel, 3 polig DMX, 5 polig DMX etc...

                Waarom zou ik met een beter idee moeten komen? Volgens mij was de strekking van mijn opmerking wel duidelijk: Ik vond het prima zoals het was...
                Dit is volgens mij niet echt het idee achter een forum. Dan lijkt het mij handiger als er een pagina wordt aangemaakt met links naar de diverse fabrikanten, of desnoods rechtstreeks naar de manuals...
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

                Comment

                • ljlarzzzie
                  • Aug 2003
                  • 92

                  #9
                  Je krijgt nu verschillende vragen over een tafel/merk in een topic, dit is niet echt handig, dan heb je bijvoorbeeld op de helft van pagina 1 een vraag over het programmeren, krijg je op pagina 6 onderaan een vraag over de tafel zelf etc. Wil iemand iets zoeken over die tafel issie eerst 6 pagina's aant doorlezen want als je nu zoekt naar bijv. avolites pearl krijg je nog maar een paar topics en kun je niet kiezen uit een aantal en met wellicht degene met jou onderwerp dus gelijk gevonden. (Als de zoekmachine nu ook 's wat specifiekere /uitgebreidere opdrachten uit kon voeren... (wanneer je zoekt naar bijvoorbeeld software update behringer lc2412 kan ie niets vinden, dus weeer paginaaa's afzoeken in 1 topic voordat je misschien iets vind)

                  dus neeuj, in mijn ogen is het niet echt handig...

                  Comment

                  • moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

                    #10
                    Even een kleine toelichting op de kritische noten.

                    De ervaring leert dat deelnemers liever een nieuw onderwerp aanmaken dan dat ze de moeite nemen om de zoekfunctie te raadplegen, vandaar dat voor de wat simpelere vragen deze onderwerpen zijn aangemaakt.
                    Het hele spul staat zo bij elkaar.
                    Dat dit niet ideaalis, mee ens, maar het is beter dan ruim 20 onderwerpen die allemaal over de patch op de pearl gaan (voorbeeldje)

                    Wanneer je een vergelijk hebt, of een specifieke vraag over ligt, hoort deze natuurlijk niet in deze onderwerpen, dat mag duidelijk zijn.

                    Het doel is dus het centraal houden van en inzichtelijk maken van de kennis, dit gaat op deze manier beter dan voorheen. Wij zijn de eerste om toe te geven dat het altijd beter kan, daar wordt ook aan gewerkt.

                    De eerste week dat we hiermee bezig zijn laten zien dat een boel mensen de juiste insteek begrijpen en dat er zinvolle antwoorden komen, kortom: absoluut een pre voor het forum!
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                    Comment

                    • MJ
                      • Mar 2004
                      • 140

                      #11
                      maak maar een FAQ voor lichttafels
                      dus apart van dit forum

                      specifieke vragen komen terug in dit forum
                      en als ze vaker terug komen horen ze in het FAQ

                      wie houd het FAQ bij?
                      wellicht de moderator.....



                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        maak maar een FAQ....
                        Jij hebt of tijd teveel of je bent vast bereid om daar de modjes voor te betalen :-)

                        FAQ opzet is gemaakt in de SGM en Martin lightning topics, daarin wordt verwezen naar de reeds gevoerde discussies, nog niet met de inhoud vermeld alleen maar de url...kost beetje veel tijd moet ik zeggen om dit echt compleet te maken.
                        Kortom: het is een ontwikkelingsfase, wij hebben niet de illusie dat het in 1x 100% perfect is en aansluit aan alle wensen, maar de oude manier was het zonde van de gevoeder discusiie, daar werd nooit meer naar gekeken...
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • MSSS
                          • Jul 2003
                          • 365

                          #13
                          Zou het misschien slim zijn om alle topics die over een bepaalde lichttafel gaan even een sticky te geven? Nu staan ze nog allemaal door elkaar.
                          oleole ik heb EV :)

                          Comment

                          • lichtmoderator
                            • Jun 2002
                            • 115

                            #14
                            citaat:Geplaatst door MSSS

                            Zou het misschien slim zijn om alle topics die over een bepaalde lichttafel gaan even een sticky te geven?
                            Dat is jammer genoeg niet mogelijk omdat je dan als eerste pagina in het lichtforum enkel sticky topics zou vinden, door de grote hoeveelheid. De overige topics zouden dan pas te vinden zijn op een volgende pagina.
                            Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

                            Comment

                            • Jasper-Lichtbron
                              • Jun 2001
                              • 2155

                              #15
                              We zouden eigenlijk van alle tafels een lijstje met specificaties moeten opstellen, en dat in een sticky onderwerp plakken. Veel vragen zijn toch terug te lijden naar het type "ik heb dit en dit en dit, welke tafel moet ik dan kopen?" En kunnen mbv zo'n lijst handig opgelost worden. Okay ik ga die ook niet maken maar het is ook maar een ideetje. Ben het er wel mee eens dat het op het moment een beetje een rommeltje is, en 1 onderwerp per merknaam is denk ik ook niet echt de oplossing.

                              Comment

                              Working...