Problemen instellen Lamp ON/OFF SGM Studio 12 SC

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hvdwal
    • Apr 2004
    • 10

    Problemen instellen Lamp ON/OFF SGM Studio 12 SC

    Hey,

    Wij gebruiken een SGM Studio 12 ScanControl lichttafel icm 4 x Movitec SL250. Nu zou het mogelijk moeten zijn om de lamp van de SL250 via de tafel uit te schakelen. Op de SL250 is alles correct ingesteld. Maarrr... als we bij de setup van de lamp op de tafel aangeven bij waar op welk DMX kanaal de lamp uit en aan moet gaan, en we slaan op: "CONFIGURATION ERROR!". Wie heeft er ervaring met de Studio 12 SC icm de SL250 en kan ons vertellen wat er fout gaat?
  • LJ Tom
    • Nov 2003
    • 202

    #2
    Wij hebben een pilot 2000 van SGM, en dit vaak in combinatie met Pro 518s, Mac 250,... en ook hier hetzelfde probleem. Hebben al enkel zaken proberen uit te zoekn, maar komen er ook niet wijs uit.
    Groeten

    Tom Venken

    Comment

    • Lex
      • Jan 2004
      • 16

      #3
      Voor de meeste tafels geldt altijd de regel dat je geen overlappende dmx waardes mag programmeren in patch menu's enz.
      bij de scan control en de pilot die overigens een bijna gelijkwaardig menu hebben en op wat programmeren na hetzelfde werken is het zo dat je de specifieke functies in kan stellen door het dmx kanaal en de waardes waartussen deze functie geldt aan kan geven hierbij moet ook per kanaal geselecteerd worden of het htp of ltp moet reageren anders kan het zijn dat de functie niet werkt.
      Maar over het algemeen staat in de beschrijving van een spot van 0 tot 10% gebeurt er iets en van 10 tot 20% weer iets anders voer je dit in dan krijg je of de error en bij het patche zegt hij dmx overlap wat ook weer vervelende gevolgen heeft.

      Comment

      • ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

        #4
        Beste Lex,

        Ik ben best handig met de sgm12, ook op de pilot wel...
        Maar wat jij hier nu zegt snap ik niet.
        Geen id of het aan het ontbreken van de leestekens ligt, maar ik kan je gewoon ff niet volgen in je % verhaal...
        kan je ff editen of in begrijpelijke taal uitleggen?

        Voor zover mij bekend werkt de functie lamp on/off via het menu op de tafel niet.

        Comment

        • hvdwal
          • Apr 2004
          • 10

          #5
          Hey Ralph,

          Jij bent dus vrij handig met de SGM Studio 12 SC? Dat komt goed uit... Ik heb namelijk nog een andere vraag. Is het mogelijk om een gecombineerd programma/chase te maken met convetioneel licht (linker kant van de tafel) en scans/movingheads (rechter kant van de tafel)? Zodat ik ee programma kan maken dat uit bijvoorbeeld 4 stappen bestaat. In stap 1 branden alle rode parren en zijn alle movingheads ook rood. Bij stap 2 is alles geel, enzovoort, enzovoort. Je mag me ook mailen als dat misschien wat gemakkelijker communiceerd, maar ik kan me voorstellen dat er meer gebruikers van de Studio 12 SC zijn die met deze vraag zitten...

          Comment

          • ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

            #6
            De registers van de 12sc lenen zich hier prima voor...
            Staat al uitvoerig over geschreven op het forum (vraag aan de lichtmoderator: tijd voor een onderwerp per desk?)
            Ik kan je helaas niet anders adviseren dan rustig met de manual een chase te maken, een programma stap voor je fixtures te maken en die onder een register weg te zetten. Registers heb je voorlopig zat op je 12sc

            Comment

            • Gerrit Hurkens
              • Dec 2000
              • 252

              #7
              Vraag1
              Ik ben zelf gebruiker van de studio24sc, maar heb het ook nog niet voor elkaar gekregen om de lamp on/off in te proggen. Nou heb ik er ook niet zo veel tijd aan besteed, omdat ik simpelweg die functie voor de huidige situaties niet gebruik. Als ik er aan denk,zal ik er even mee stoeien als ik de tafel weer onder mijn vingers heb dinsdag.

              Vraag2
              De registers kunnen 3 dingen tegelijkertijd bevatten:
              1 > Par standje (Grab functie)
              2 > Par proggie (Licht chase sectie)
              3 > Scan proggie (intelli sectie)

              Deze drie dingen zijn onafhankelijk van elkaar in te stellen. Het register kopieert dus niet de inhoud, maar zet er een verwijzing naar. Verander je de basiselementen van het programma, dan zal je register ook mee gaan. Nou is het voor jou dan ook een klein kunstje om je proggies op elkaar af te stemmen.

              \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

              Comment

              Working...