J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 4 Eerste 1 2 3 4 Laatste

Standaard

FiestaLJ je kan ook afvragen of je wel dmx stopjes nodig hebt, als je ze niet gebruikt raak je ze ook niet kwijt en geloof me je hebt ze eigenlijk bijna nooit nodig. Zolang de draagspanning maar hoog genoeg blijft in je systeem zal er nauwelijks een echo ontstaan en dus ook geen probleem.
    WTT rentals

Standaard

Dat slaat IMO niet echt ergenst op ... Je zal maar een keer onder wat minder optimale omstandigheden wel problemen krijgen. Is het echt zo lastig om een termiator te gebruiken dat het dat waard is ?

Refelecties zijn verder ook niet afhankelijk van signaalniveau's, maar van (verschillen in-) karakteristieke impedantie in je bus.

Ingeschreven
    Nov 2000

Standaard

Signaal reflecties zijn er zonder terminators ALTIJD. Je hebt er alleen vaak geen last van, maar dat wil niet zeggen dat je ze dan maar niet moet gebruiken!
    Ik heb al gekkere dingen meegemaakt, bv een (vaste)installatie van enkele jaren oud, altijd perfect gewerkt, ze doen één nieuw dingetje, en dat werkt gewoon niet!
    Ik heb me 47 slagen in de rondte gezocht en toen tot de ontdekking gekomen dat alle 7 terminators (interne jumper) aan stonden!!! Nadat ik er 6 uitgezet heb, alleen de laatste aangelaten, werkt het prima.
    RS 485 doet soms gekke dingen, als je dan zonodig eigenwijs wil zijn en geen terminator wil gebruiken, neem er dan iig een mee, voor het geval dat er iets geks gebeurt, kun je altijd even proberen of het iets oplost.

Ingeschreven
    Jul 2002

Standaard

citaat:Signaal reflecties zijn er zonder terminators ALTIJD
    Dit is niet helemaal waar, afhankelijk van de lijn lengte kan de lijn zich gewoon ohms gedragen , gezien vanaf het punt waar hij gevoed wordt, dit is natuurljk puur de theorie.
    Verder staat er in de elektuur van deze maand een interesant stuk over rs 485.
    Ik doe niet aan bijgeloof.
    Dat brengt ongeluk.

Standaard

citaat:Ik heb me 47 slagen in de rondte gezocht en toen tot de ontdekking gekomen dat alle 7 terminators (interne jumper) aan stonden!!! Nadat ik er 6 uitgezet heb, alleen de laatste aangelaten, werkt het prima
    citaat:Signaal reflecties zijn er zonder terminators ALTIJD. Je hebt er alleen vaak geen last van, maar dat wil niet zeggen dat je ze dan maar niet moet gebruiken
    Tja carl je zegt het zelf al je kan ze beter niet gebruiken want geen killplug (intern/extern) werkt altijd alleen krijg je bij lange lijnen soms echo's, wat zich vertaald in rare dmx waardes op kanalen die je niet aanstuurt. Met een killplug tussen je spotjes werkt het niet of nauwelijks omdat het signaal na de killplug dusdanig verminkt is dat het spotje zich ernstig afvraagt wat de tafel eigenlijk bedoelt.
    WTT rentals

Ingeschreven
    Jul 2003

Standaard

De storingen bij het weglaten van een terminator treden over het algemeen alleen op bij lange DMXlijnen.

Een hoop ellende kan dus ook al voorkomen worden door gebruik te maken van verschillende korte lijnen ipv 1 lange lijn. Maar om zeker van je zaak te zijn is het altijd raadzaam om de terminator te gebruiken. Zolang er maar 1 terminator aan het eind van de lijn zit zal niet eigenlijk nooit voor problemen zorgen. En het scheelt een hoop zoekwerk als er ineens wel een probleempje optreedt.

Ingeschreven
    Nov 2003

Standaard

hallo mijn naam is joey en ik heb een probleem.
    ik heb een movinghead op mijn dmx controller nu zijn mijn parlampen ook dmx gestuurd maar als ik ze op mijn controller aansluit krijg ik ze alleen gedimd, mijn movinghead staat op dmx adres 1 het advies van sommige was om de lampen op 37 te zetten in plaats van twee maar dan doen ze het ook niet min dmx controller is control 192. mischien heeft iemand een goed advies alvast bedankt .
    joey
    j v griensven

Standaard

Heb helemaal geen terminator geplaatst en scanners werken naar mij inziens goed, moet je altijd een terminator plaatsen???

Forum Rechten