Strobo getriggerd op basedrum

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    Strobo getriggerd op basedrum

    Kreeg zojuist een vraag van een drummer die graag een strobo getriggerd wil hebben op zijn eigen basedrum. Hij vroeg of ik hier een creatieve oplossing voor had.
    Kan natuurlijk wel iets klussen met een micro-switch in het pedaal ofzo, maar das natuurlijk in no-time stuk.

    Heeft iemand een idee hoe dit aangepakt kan worden?
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>
  • test12
    • Jan 2003
    • 901

    #2
    Ligt aan welke stobo je hebt. Botex heeft b.v, een ONE CHANNEL STROBE CONTROLLER BOTEX CN-100. Zit al een micje in, werkt in prima.
    Is een losse controller welke wel op de strobo sturing moet passen.


    m.v.g. Herman
    ________________________
    Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

    Comment

    • Kevin_DM
      • May 2003
      • 577

      #3
      met aan MA tafel en een atomic is dit makkelijk te doen, nl sequence schrijven met 2 steps (step 1: 1 flash, step 2: off) en deze chase single laten aflopen op bv 50 ms, op de freq van de beat (in te stellen op tafel).
      Zo wordt het uiteraard wel een vrij dure bedoening, als je voor de rest geen licht er mee gaat aansturen.
      --- watt ever you want ---

      Comment

      • Rv
        • Feb 2001
        • 1086

        #4
        Je kan ook een supergoedkoop (JBs/BOTEX) dmx-sturingske nemen dat reageert op het geluid (dmv ingangssignaal).

        Neem een send van de basdrum van je geluidstafel, en laat die naar de DMX-sturing gaan.

        Technisch gezien moet dat werken!
        [)]
        ____
        Rv.
        ____

        Comment

        • rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

          #5
          Ik denk dat je met een stroboscoop van botex, de kleinste van 3 bij 5 cm al genoeg hebt om alleen de base op te lichten (als dat de bedoeling was althans) je prikt hem in eenb balkje je maakt er een 2staps chase van, fullon-off en timed hem op de base...
          Licht is altijd zwaar.

          Comment

          • Daan Hoffmans
            • Aug 2000
            • 1225

            #6
            Voor de duidelijkheid: het is de bedoeling dan de stobo wordt getriggerd DOOR de basedrum...

            Idee van test12 lijkt me voorlopig nog de beste oplossing. We gaan even kijken, bedankt alvast...
            <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

            Comment

            • Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

              #7
              Ik denk dat een willekeurige elektro-freak hier wel een schakelingetje voor kan schrijven, kwestie van een analyse van je controller (dmx wordt een stukkie lastiger natuurlijk) en 't signaal van de microfoon. lijntje in, sturingslijntje uit en voila.
              Eentje met ingebouwde mic zal wel op hetzelfde neerkomen, maar je zou moeten testen hoe die reageer ism met een hele band: kan me voorstellen dat het ding nogwel meer gaat oppikken en neem aan dat dat niet de bedoeling is. Je zou het interne microfoontje kunnen vervangen door een lijntje (al dan niet met weerstand oid).

              Comment

              • MJ
                • Mar 2004
                • 140

                #8
                triggeren via midi
                is het een 'analoge' drum of een digitale?

                een digitale stuurt midi uit

                bij een analoge kun je een soort van midi trigger gebruiken (geloof ik)

                Bij slagerij van kampen heb ik een programaatje geschreven in max/msp (draait op OSX en Xp) die midi ontvangt van de drumpads. van die midi data wordt de velocity weggehaald en nieuwe midi data wordt weggestuurd naar de wholehog.

                waardoor de lampjes fijn knipperen getriggerd door de muzikanten

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  En dat ziet er dan ook geweldig uit MJ Die led-zuiltjes hebben als voordeel dat ze ook nog snel reageren. Met parretjes zou het in jullie geval lang zo mooi niet zijn geweest (ivm redelijk hoge snelheid der drumpartijen)

                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  Working...