Robe DMX Control 1024

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

    Robe DMX Control 1024

    Heeft er iemand al ervaring met de DMX Control 1024 van Robe? Ik wil hem eventueel gaan gebruiken ter vervanging van mijn Masterpiece. Ik ben vooral benieuwd of het mogelijk is om met 1 druk op een knop alle fixtures (dus scanners, movingheads etc.) dezelfde kleur te geven terwijl er al een chase/show draait.

    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

    Groeten,

    Tijn
  • namoh
    • Mar 2004
    • 8

    #2
    Ben ook heel nieuwsgierig ik ga hem volgende week in franfurt proberen als hij doet wat de handleiding beloofd denk ik dat ik er gelijk 1 koop (met 4x 250AT)laat je wel horen wat het geworden is. wat je vraag betreft het is LTP dus dat moet zeker lukken.

    fietsen is gezond, eet meer fiets !!!!

    Anne

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      Heeft Glp niet ook al eens zo'n zelfde model op de markt gebracht ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • tijn
        • Oct 2003
        • 184

        #4
        Al weer een half jaartje verder.. Heeft er al iemand met deze tafel gewerkt? Ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen.

        Comment

        • Adverbo
          • Feb 2004
          • 60

          #5
          Beste Tijn,
          Het is mogelijk om, met de ROBE 1024, in een druk alle toestellen op een bepaalde kleur te zetten. Dit gebeurd via het maken van "PRESETS" en "FIXTURE GROUP". Dwz dat je bv een preset moet maken waar alle (geselecteerde verschillende) toestellen naar een bepaald kleur gaan switchen. PRESETS maken het programmeren gemakkelijker. Wij hebben de tafel een tijdje kunnen testen maar nooit echt nagezien of er “manueel”, tijdens de show, iets aangepast kan. Het zou wel kunnen als je eerst een “fixture” of groep van “fixture” (even verschillenden) selecteert. Dan een PRESET selecteert en deze toepast. Opgelet deze instellingen blijven dan geldig voor de resterende stappen van de show.
          Binnenkort zullen wij nog eens de tafel in handen krijgen en zal dan kijken of het mogelijk is.

          Comment

          • Adverbo
            • Feb 2004
            • 60

            #6
            Tijn,

            Ik bevestig dat het wel mogelijk is om, zowel in een "SCENE" als in een "CHASE" en in een "SHOW" en met hulp van een preset om rechtstreeks met 1 druk alles naar een bepaalde kleur te switchen. De structuur van de ROBE 1024 DMX geheugen is als volgt :
            "SCENE" bevat "CHANNEL VALUES"+"PRESETS" en "SHOW" bevat "SCENES".
            Hopelijk wilt dit uw verder helpen in uw keuze.

            Comment

            • tijn
              • Oct 2003
              • 184

              #7
              Beste Adverbo,

              Bedankt voor je reacties. Heb je misschien nog verdere ervaringen met deze tafel zoals de kwaliteit van de ingebouwde effect generator, de bruikbaarheid van de sound-to-light functie en stabiliteit? Deze tafel wordt wellicht de opvolger van m'n masterpiece.

              Tijn

              Comment

              • Adverbo
                • Feb 2004
                • 60

                #8
                Tijn,
                Er is effectief een « EFFECT ENGINE » met voorgeprogrammeerde PAN/TILT bewegingen voor een aantal toestellen. Of het uw behoeften zal beantwoorden weet ik niet. Dit functie hebben wij ook nog niet getest.
                Met welke type toestellen zou je deze willen gebruiken ?
                Met de audio switch kun je de stappen in een chase veranderen. Dit hang ook af van de "Fade time" die met de CHASE werd geprogrammeerd. Er moet ook rekening gehouden worden met de snelheid van de "CHASE". Als de "CHASE" met een vaste snelheid werd geprogrammeerd dan kun je deze niet met "AUDIO" gaan werken als de "CHASE" werd geblokkeerd (LOCK/UNLOCK). Hetzelfde voor de "BEAT" functie (Tapping). Hou dus altijd rekening daarmee bij het programmeren.
                Je mag ook gedurende een “CHASE” de snelheid aanpassen als deze niet geblokkeerd is geweest bij het programmeren. Deze toepassing is ook heel handig.

                Comment

                Working...