MA 24/6 en Martin Roboscan

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    MA 24/6 en Martin Roboscan

    oke dit is het probleem, binnenkort geeft een poppodium hier in de buurt een hardcore feestje, en we bedienen ons conventionele licht (par 64 32x) met onze huidige ma24/6 , maar de organisatie wil ook roboscans gaan huren met een losse dmx tafel wat waarschijnlijk ook een 24/6 zal zijn (is het enige herkenbare wat het verhuurbedrijf heeft), ik heb dus dan 2 tafels beide indentiek aan elkaar maar weet verder niet hoe ik het beste die scans kan aansturen, wie kan me hierbij helpen?? hoe kan ik dit het beste doen??
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

    #2
    Hoi,

    Wat eerst belangrijk is hoeveel en welk type Roboscans je wilt gaan gebruiken. Als dit duidelijk is dan kunnen we verder praten.
    Mochten het er bijvoorbeeld 4 stuks Pro-218 zijn dan hoef je niet eens een extra tafel bij te huren. Met een beetje slim patchen kan je alles wel op 1 24/6 kwijt.

    Greetz
    Zo niet, dan toch!!!

    Comment

    • delighted
      • Jul 2003
      • 420

      #3
      citaat:Geplaatst door fl@x

      Hoi,

      Wat eerst belangrijk is hoeveel en welk type Roboscans je wilt gaan gebruiken. Als dit duidelijk is dan kunnen we verder praten.
      Mochten het er bijvoorbeeld 4 stuks Pro-218 zijn dan hoef je niet eens een extra tafel bij te huren. Met een beetje slim patchen kan je alles wel op 1 24/6 kwijt.

      Greetz
      En er uiteraard een verschil tussen KUNNEN en WILLEN. Sowieso is het al niet super relaxed om scans met een 24/6 aan te sturen. Maar ik zou zeker de voorkeur hebben om het dan op een aparte 24/6 te doen. Dan ben je net iets vrijer en zullen het bewegend en het conventioneel elkaar niet in de weg zitten.

      Hoeveel DMX-kanalen heb je totaal? Als het er 48 of minder zijn, dan zou ik ieder kanaal apart patchen. Vervolgens op de normale manier met je faders kan je standjes en chases enzo maken.

      Ik zou echter niet de dimmer van de fixtures meeprogrammeren in je standjes. Als je de dimmer nl onder een andere fader zet heb je geen vervelende instart problemen. Je kan dan eerst een effect starten en dan pas de dimmer openzetten, zodat je geen scroll van kleuren en gobos enzo krijgt te zien.

      Comment

      • test12
        • Jan 2003
        • 901

        #4
        En als je dan toch een tafel daarvoor gaat inhuren, waarom dan niet één die bedienings vriendelijker is voor scan's.

        m.v.g. Herman
        ________________________
        Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

        Comment

        • MSSS
          • Jul 2003
          • 365

          #5
          Omdat die 24/6 het enige herkenbare was wat het verhuur bedrijf had zei die.
          oleole ik heb EV :)

          Comment

          • fl@x
            • Oct 2003
            • 194

            #6
            Misschien toch handig als de persoon in kwestie ff aangeeft hoeveel van die Martin scans hij wil gaan gebruiken.

            citaat:En er uiteraard een verschil tussen KUNNEN en WILLEN. Sowieso is het al niet super relaxed om scans met een 24/6 aan te sturen. Maar ik zou zeker de voorkeur hebben om het dan op een aparte 24/6 te doen. Dan ben je net iets vrijer en zullen het bewegend en het conventioneel elkaar niet in de weg zitten.

            Hoeveel DMX-kanalen heb je totaal? Als het er 48 of minder zijn, dan zou ik ieder kanaal apart patchen. Vervolgens op de normale manier met je faders kan je standjes en chases enzo maken.

            Ik zou echter niet de dimmer van de fixtures meeprogrammeren in je standjes. Als je de dimmer nl onder een andere fader zet heb je geen vervelende instart problemen. Je kan dan eerst een effect starten en dan pas de dimmer openzetten, zodat je geen scroll van kleuren en gobos enzo krijgt te zien.
            Tuurlijk ben ik met je eens dat je beter intelligent licht op een daarvoor ontworpen tafel kan schuiven, maar als ik dan toch moest kiezen welke tafel te gebruiken die niet voor die toepassing ontworpen is, dan werd het zeker een MA 24/6. Heb jaren lang showtjes gedraaid met zo'n ding. Heb er destijds vaak 4 Mac 250's en 4 Pro-218's samen met 24 Kw licht op gedraaid. Die tafel bied voldoende mogelijkheden om toch goed voor de dag te komen met je lichtshow. Oké het kost wat meer tijd allemaal, shapes zijn natuurlijk minder soepel en mooi. Maar gaat prima.

            Greetz Fl@x
            Zo niet, dan toch!!!

            Comment

            Working...