Ik wil scans en nu is het aan jullie!!

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

    Ik wil scans en nu is het aan jullie!!

    Dames en heren,

    Het moet gedaan zijn, ik wil nu scans voor m'n drive in. Ik ben het beu om telkens te moeten huren, afhalen, terugbrengen, telkens opnieuw programmeren,...

    Ik heb momenteel 2 opties

    4x Martin Roboscan 812 + 2x Martin 805 (die ik meteen kan weggooien)
    of
    5x Geni nimbus + DMX sturing JB systems

    Het is natuurlijk appelen en peren vergelijken, maar de 2de optie is aan de helft van de prijs van de eerste.

    Gebruik? Drive -inn met set tot 750 peronen (ik weet dat 4x 150 W HTI niet zal voldoen, maar het is dan toch iets en ik draai niet constant voor 750 man. Gemiddeld feestje ongeveer 300 à 400 personen).

    Ow ja, andere suggesties zijn welkom. let wel, ik had graag 4 scans voor het belachelijk lage budget van ongeveer 1300 Pleuro.

    nu jullie
    ah zo dan
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

    #2
    Kies dan maar voor de Martins, heb je in ieder geval een betere kwaliteit, en als je er vanaf wil krijg je er meer voor terug. Als je ze dan schoonnmaakt en eventueel nieuwe lampen erin zet heb je misschien voor de kleine feesten genoeg lichtopbrengst.

    Comment

    • Peter Vanhove
      • Jun 2002
      • 347

      #3
      Hey raar mijn reactie is plots verdwenen.
      Al eens aan Abstract Clubscans gedacht? Meer lichtoutput dan 812, ook apart kleur en appart gobowiel, een sublieme stand alone mode (waar martin nog wat kan van leren), en met de clubcontroller erbij kan je via PC ook nog eens programma's maken.
      Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
      Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

      Comment

      • Stefke
        • Sep 2003
        • 259

        #4
        Peter,

        waarop is jou bewering gebaseerd dat de Abstract Clubscan meer lightoutput zou hebben? Bij mijn weten zit hierin evenzeer een 150w ontladingslamp met een 4000K kleur (lumen output weet ik net niet).

        Heb je een vergelijkende test kunnen maken?

        Ik ken niet heel veel van abstract lighting en er is ook niet zo heel veel over te vinden. Ik heb op de abstract site nog wel wat gevonden, maar daar staat natuurlijk de gebruikelijke mambojambo van de constructeur, zonder enige duidelijkheid wat het product nu wel kan. de video die erbij zit vindt ik alles behalve "stunning"

        De stand allone mode is voor mij geen argument, vermits ik de scans wil gebruiken met sturing.

        Ik denk dat met de Martin aan te kopen, ik bij verkoop net iets meer terugkrijg dan van een abstract. Of heb ik het nu helemaal mis?
        ah zo dan

        Comment

        • emillio
          • Jan 2004
          • 54

          #5
          Stefke,
          Ik heb 6 812's hangen en puf er een toefje rook naar toe, hang ze een beetje hoog, en ik denk dat je er best plezier aan kan beleven...
          en onverwoestbaar!!
          Voor foto's:
          Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

          Comment

          • Lazy
            • Sep 2003
            • 294

            #6
            wat moet je voor de 5 geni nimbus scan's betalen?

            Comment

            • Peter Vanhove
              • Jun 2002
              • 347

              #7
              citaat:waarop is jou bewering gebaseerd dat de Abstract Clubscan meer lightoutput zou hebben?
              Omdat ik beide types gehad heb, en ik ze dus met elkaar kon vergelijken.
              Wij verhuurden deze toestellen en sinds we van de martins naar de Abstracts zijn overgeschakeld, vinden onze klanten dit een zéér positieve ruilactie.
              Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
              Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

              Comment

              • Stefke
                • Sep 2003
                • 259

                #8
                Emilio,

                Is het een gewoon toefje rook dat je gebruikt? of werk je met een hazer? Zo te zien komt er nog wel redelijk wat licht uit die 812's

                Voor Peter: Oh, dan kan het natuurlijk. Hebben deze dezelfde functionaliteiten dan de martin?

                Voor Lazy: de vraagprijs voor de Geni set is 600 euro, maar ik heb ze nog niet gezien. enkel een beetje wazige foto van 1 scan.

                Voor alle andere lezers, voel je vrij me een offerte te maken mocht je wat te koop hebben in het budget dat ik vermeld heb. AUB geen rommel.

                Offerte's uiteraard per mail!!!!!! en dus niet over het forum.

                de groeten
                ah zo dan

                Comment

                • Peter Vanhove
                  • Jun 2002
                  • 347

                  #9
                  citaat:Voor Peter: Oh, dan kan het natuurlijk. Hebben deze dezelfde functionaliteiten dan de martin?
                  Yep, één kleurenwiel, één gobowiel, en één spiegeltje, zelfde simple scannertje als de 812.
                  Het grote voordeel vind ik de stand alone functie. In deze Abstrakt toestellen zitten heuse programma's ingebakken die bruikbaar zijn (in tegenstelling tot het random programmaatje dat in de Martins zit). Je kan meedere toestellen koppelen in master/slave functie en die werken dan ook nog mooi samen ook. De clubcontroller is dan weer hele andere koek, deze controller kan tot 99 zelfgemaakte programma's bevatten die via een bijgeleverd PC programma kunnen worden gemaakt, er zit ook een "supershow" in om direct zonder programmeren aan de slag te kunnen, gewoon veel gebruiksvriendelijker dan de meeste andere merken.
                  Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
                  Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

                  Comment

                  • MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

                    #10
                    citaat:Geplaatst door Lazy

                    wat moet je voor de 5 geni nimbus scan's betalen?
                    Had jij ook niet van deze scans te koop staan?

                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                    Comment

                    • emillio
                      • Jan 2004
                      • 54

                      #11
                      Stefke,
                      Is gewoon een rookdoos, maar had de gelukkige omstandigheid voor deze foto's dat de zaal nog leeg was, dus even flink blazen met de rookmachine, even wachten en knippen maar.
                      Meneer, wilt u de Dire Straits draaien? Dan wordt het gezellig

                      Comment

                      • Stefke
                        • Sep 2003
                        • 259

                        #12
                        Kent iemand de MJS Magnumscan???

                        Leuk aanbod op gekregen EN 575 W HMI[][]
                        ah zo dan

                        Comment

                        Working...