SGM Pilot 2000 shutter 50%

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ljlarzzzie
    • Aug 2003
    • 92

    SGM Pilot 2000 shutter 50%

    De sgm pilot 2000 bij ons gooit bij alle intelli zijn shutter maar half open[}] We zijn er al zo'n btje over uit dat er niet iets kapot is in de tafel, maar eerder een verkeerde instelling, waar kan ik dit veranderen in de tafel zodat alles het weer goed gaat doen?!
    Of hoe los ik dit anders op?! Want met halve scans en mh's werken is ook niet alles....
  • LJ Tom
    • Nov 2003
    • 202

    #2
    citaat:Geplaatst door ljlarzzzie

    De sgm pilot 2000 bij ons gooit bij alle intelli zijn shutter maar half open[}] We zijn er al zo'n btje over uit dat er niet iets kapot is in de tafel, maar eerder een verkeerde instelling, waar kan ik dit veranderen in de tafel zodat alles het weer goed gaat doen?!
    Of hoe los ik dit anders op?! Want met halve scans en mh's werken is ook niet alles....
    Kan je wat meer info geven?

    Is dit als je iets geprogrammeerd heb , of zelfs als je manueel de schuif openzet? is dit probleem altijd?
    Groeten

    Tom Venken

    Comment

    • nighteyes
      • Apr 2003
      • 22

      #3
      welke scans heb je? kun je een backup maken van de tafelprogrammering? (via rs232 en computer). Als je dat kan kun je die file opsturen en kan ik hem hier weer in de pilot gooien. Dan kan ik misschien zien wat er mis is.

      Comment

      • ljlarzzzie
        • Aug 2003
        • 92

        #4
        Er hangen movitec sl250 en wl250's aan + martin pro 518's.
        Bij alle intelli doetie de shutter maar half, of nouwelijk open als ik via de tafel mijn unit selecteer en de dim en shutter vol open gooi.
        Ook als ik geprogt heb blijf het probleem.
        Ik kan helaas geen backup maken...
        het probleem was er ineens na een productie...erg vreemd....

        Comment

        • mennobroere
          • Apr 2003
          • 89

          #5
          Ey lars

          Misschien kun je er bij vertellen dat als je met de Joystick de Tilt beweegd dat als je hem de ene kant op gooid de shutter Open gaat en als je hem weer de ander kant op doet de Shutter weer Dicht gaat.

          Ik heb samen ,met lars naar de instellingen gekeken maar was jammer genoeg niks in te vinden.

          Greetz menno

          Comment

          • JeroentjE
            • Oct 2000
            • 197

            #6
            Kan je die sturing geen wipe-all geven zodat de tafel op 0 begint en dus tevens met de standaard (fabrieks)instellingen?

            Wees gegroetje,

            J.
            Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
            Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
            Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

            Comment

            • Orbis
              • Feb 2004
              • 217

              #7
              Dat lijkt me dan eerder een fout in de bibliotheek van de sgm, kijk eens goed na of de toestellen er correct ingestoken zijn, als de shutter reageert op de tiltbeweging...

              Is het echt met alle soorten intteli of heb je het enkel al met de 2 types movitec en de martins scans geprobeerd?

              sex, drums & rock \'n\' roll

              Comment

              • LJ Tom
                • Nov 2003
                • 202

                #8
                Misschien is een volledig reset van de tafel het beste. Maar neem misschien eerst een backup van je huidige instellingen, dan kan je nog steeds je instellingen terugzetten.

                Groeten

                Tom Venken

                Comment

                • ljlarzzzie
                  • Aug 2003
                  • 92

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Orbis

                  Dat lijkt me dan eerder een fout in de bibliotheek van de sgm, kijk eens goed na of de toestellen er correct ingestoken zijn, als de shutter reageert op de tiltbeweging...

                  Is het echt met alle soorten intteli of heb je het enkel al met de 2 types movitec en de martins scans geprobeerd?

                  Ook met de mac's, en daarmee is ook het probleem, verder als we in eenzelfde opstelling het dmx lijntje in de andere tafel (sgm studio 12 scan) prikken werkt alles wel goed! Echter alleen de pilot 2000 gaat het fout...

                  Comment

                  • Gerrit Hurkens
                    • Dec 2000
                    • 252

                    #10
                    Zoals al gezegd lijkt mij het een probleem van de software die op z'n gat ligt.

                    Bij een studio 24sc (12sc) is het mogelijk om de work file te clearen of de hele software te resetten. De pilot lijkt mij op dezelfde software te draaien als de studio24 (gestript weliswaar). Dus ik denk dat jouw oplossing toch in de reset van de tafel ligt.

                    Heeft mij bij de studio wel eens geholpen namelijk (thanx to showtechiek)
                    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

                    Comment

                    • Lex
                      • Jan 2004
                      • 16

                      #11
                      je kan oer kanaal een maximale dmx waarde aangeven dit het kan zijn dat je deze naar beneden hebt gehaald.
                      Ook kan het zijn dat je in de dimmer patch een kanaal dubbel gepatched hebt en ergens half open gestuurd of meegeprogrammeerd hebt in zo'n fout zou ik het gaan zoeken.

                      Comment

                      • ljlarzzzie
                        • Aug 2003
                        • 92

                        #12
                        het probleem is na volledige reset en helemaal leeghalen verholpen bedankt iedereen

                        Comment

                        Working...