Verjaardagsparty

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • master_of_hardcore
    • Mar 2004
    • 2

    Verjaardagsparty

    Hee luitjes!

    Ik en mijn vriend geven morgen een supervette verjaardagsparty met disco en al, maar wij willen het wel bijzonder maken. Wij hebben allebei discolampen, maar weten niet hoe we die optimaal moeten gebruiken. Ik heb een toren met drie lampen: rood, groen en geel. Ik heb ook nog een stroboscoop met instelbare snelheid. En als laatste heb ik nog een discobal met kleuren. Mijn vriend heeft er ook nog een paar. Ik weet dat het niet echt vette lampen zijn, maar we kunnen niet anders. Onze buren hebben wel een rookmachine met die toeters en bellen, maar ik denk niet dat we die mogen lenen. Nu is onze vraag, kunnen jullie misschien wat tips geven hoe we die lampen het beste kunnen gebruiken of op te stellen. Wij doen dit in een hele grote kamer. Alvast bedankt!
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Als het in een hele grote kamer gaat plaatsvinden, zou ik zeggen: huur extra spullen in.
    Dit hoeft niet veel te kosten, met 100 euro heb je al een redelijke lichtset.

    Als je het bij je eigen spullen wil houden: probeer de lampen ergens midden in de kamer aan het plafon te hangen en schuin naar beneden richten (dus niet recht naar onder).

    Comment

    • master_of_hardcore
      • Mar 2004
      • 2

      #3
      Ik was al van plan om wat extra spullen te kopen. Voor 70 euro heb je al een rookmachine. Maar ik denk dat ik het maar bij mijn eigen spullen houd en bij mijn vriend zijn spullen. Ik denk dat ik de stroboscoop midden op een tafel zet en dan de lichten dim en dan bij een vet moment in een liedje aanzet. Dan zal ik de lichttoren loskoppelen en onder de tafel alledrie zet en dan de discobal gewoon ergens neerzet. Maar de lichttoren reageerd op geluid en muziek dus dat is wel vet.

      Comment

      • lichtmoderator
        • Jun 2002
        • 115

        #4
        Beste,

        Welkom op het forum!
        Zoals je misschien al gemerkt hebt is dit een 'professioneel' licht- en geluidforum.

        De vragen die jij stelt zijn echter echt niet van die aard.
        Je hebt enkele tips gehad, maar ik zou zeggen : experimenteer een beetje en zo leer je wel wat. Denk niet dat iemand jou hieromtrent direct 'professioneel' advies over kan geven.

        Experimenteer dus wat en vooral 'have fun'




        Ff kort samengevat :

        - lampjes onder een hoek ophangen zodat je de hele kamer uitlicht en niet alleen vlak onder je lampen.
        - je stroboscoop niet de ganse avond aanlaten! Dit leidt tot gevaarlijke situaties en het is en blijft een 'effect'. Dus echt maar even gebruiken en zeker niet overdadig!
        - je lampen veilig opstellen zodat NIEMAND erbij kan! Je stroboscoop op het midden van de tafel lijkt me dus niet echt een goede keuze...





        Lichtmoderator fora J&H Licht en Geluid

        Comment

        Working...