probleempje Freekie en WinnerII

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thix
    • Jan 2004
    • 99

    probleempje Freekie en WinnerII

    Ik heb mij 4x WinnerII gekocht en een Freekie controller. Heb zojuist alles uitgepakt maar bij het testen loopt het mis. Vanaf dat ik een 2de scan aankoppel aan de Freekie doet deze bizarre dingen. Het is niet op de inwendige mic dat hij reageert, staat gewoon ergens en wisselt constant van kleur. Zet je hem af en terug aan doet die weer iets anders maar wel heel de tijd hetzelfde.

    Ik heb mijn kabels nagekeken en gemeten, heb op de laatste scan een terminator gezet van 120 Ohm en ik meet 128 Ohm aan de conector die in de Freekie gaat.

    Heb dan ook eens geprobeerd van master slave mode te gebruiken dan lopen ze samen inwendige progrie's af. Maar zelfde als met Freekie alleen doet de eerste nu zijn progie's op muziek maar de 2de die doet niets goed. De dipswitchen zijn ook goed ingesteld, zelfs als ik ze beide op kanaal 1 zet, zouden ze hetzelfde moeten doen maar niets, de 2de blijft even gek doen.

    Iemand ook al voor gehad?

    Ter info als ik 1 scanner aansluit kan ik perfect alles doen. Neem ik een andere scanner sluit deze ook alleen aan kan ik ook alles perfect doen. Heb zelfs al de DMX adressen zo gezet dat het fixture 10 is op de Freekie, macheert perfect. Kan show runnen geen probleem.

  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Kun je voor de gein eens proberen om alle dmx-adressen op fixture 1 te zetten? Het lijkt me heel raar als dat de oorzaak zou zijn, maar je kan het net zo goed proberen. Als het goed is moeten alle dip's dan naar onder staan.

    Comment

    • LJ Tom
      • Nov 2003
      • 202

      #3
      citaat:Geplaatst door Thix
      ..... staat gewoon ergens en wisselt constant van kleur. Zet je hem af en terug aan doet die weer iets anders maar wel heel de tijd hetzelfde....
      Dit is vaak als je een fase probleem hebt in je dmx kabel.
      Kijk je kabel eens na, of geruik een fase-twister, miss ligt het probleem hier aan.
      Groeten

      Tom Venken

      Comment

      • Thix
        • Jan 2004
        • 99

        #4
        Hehe tis opgelost. Het waren 2 kabels die niet voor DMX geschikt waren die der mee waren tussen geraakt, ff duidelijke markering aangebracht nu.

        [}]

        Comment

        Working...