krachtkast licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • smokey
    • Dec 2003
    • 31

    krachtkast licht

    Het licht van de band is allemaal dmx gestuurd.
    Dus alle spots hebben een vaste 230v voeding nodig.
    We hebben nu de krachtkast met lichthaken achter
    de backdrop aan de truss hangen.
    Het voordeel hiervan is dat ik nu maar met 2 kabels
    de truss hoef in tegaan, namelijk met de krachtvoeding(32A 5 polig)
    en een dmx lijntje.
    Het nadeel hiervan is als er een groep uitvalt ik er moeilijk
    bijkom als de truss omhoog is.
    Nu is mijn vraag zijn er nog andere optie.
    De krachtkast op de grond en met allemaal 230v verlengsnoeren
    de truss ingaan vind ik geen optie (veel teveel werk.)

    mzzl Smokey
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    citaat:Geplaatst door smokey
    De krachtkast op de grond en met allemaal 230v verlengsnoeren de truss ingaan vind ik geen optie (veel teveel werk.)
    Ooit gehoord van multikabels? Kun je meerdere groepen over 1 kabel laten gaan, zodat je toch maar 2 kabels naar boven hoeft te leggen. Alleen zorgen dat je in de truss zelf al een break-out box hebt liggen. D.w.z. een multikabel-stekker waar alle verschillende 230V snoeren uitkomen.

    Comment

    • Thomaz
      • Feb 2004
      • 61

      #3
      Same here, multikabel. Let wel op voor eventuele vergissingen met multi's die van dimmers komen, verkeerd aansluiten zou wel eens een dure grap kunnen zijn.

      Thomaz
      \"Be strict when sending and tolerant when receiving.\"
      RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

      Comment

      • erik_gj
        • Jan 2004
        • 129

        #4
        ja je steekt aan de ene kant die multikabel in je dimmer boven in je truss leg je aan de multikabel een spin met contra-stekkers. even nummeren en klaar is kees.

        groetjes erik
        zoveel knoppen het lijkt wel lente!

        Comment

        • Kevin_DM
          • May 2003
          • 577

          #5
          Hier ook alle power distri's voorzien van 16-polig harting uit, en van daar gewoon harting omhoog en break-out.
          --- watt ever you want ---

          Comment

          • smokey
            • Dec 2003
            • 31

            #6
            Ja okee, maar we hebben geen dimmerrack dus die optie gaat niet lukken.
            Maar meerdere groepen door 1 multikabel is dat toegestaan?
            Ik weet dat bij vaste aansluiting, dus niet via stekkers, het niet
            toegestaan is om meerdere groepen door 1 kabel tevoeren.

            Comment

            • Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

              #7
              Met een standaard 16p multi heb/mag je gewoon 8 16A groepen.
              Je kan (als dat voldoet) ook 1 (of 2) 16A kracht omhoog laten gaan die beneden bij een krachtkast gezekert zijn op 16A. Pak je bovenin een breakout (bv http://www.licht-geluid.com/shop/detail.aspx?ID=6707) heb je ook 3 groepen van 16A.

              Groeten Joost

              Comment

              • marcelb
                • Jan 2004
                • 17

                #8
                of je gebruikt 2 x 3 x 16 naar boven CEE en je verdeel kast 32 beneden op de grond, dan heb je 2 kabel naar je truss, 6 x 16 amp 220 Volt en je kan gewoon bij je stoppen

                Comment

                • Freddie
                  • Nov 2002
                  • 195

                  #9
                  Als je zeker weet dat je 32A aansluiting op de grond voldoende is afgezekerd. Zou je misschien kunnen overwegen om in je truss een verdeel blok te leggen zonder dat er boven een groep uitvalt. Let dan wel goed op dat je 32A op de grond goed is afgezekerd
                  Als het licht uit is................. Is het donker

                  Comment

                  • SSS LJ
                    • Mar 2004
                    • 10

                    #10
                    Wij gebruiken een voeding op basis van "Canalis" spanningsbaren van telemecanique. Gewoon 16A en DMX naar boven trekken, de baren zijn 3 meter lang en voorzien van 6 aansluitpunten waar men aansluitpunten kan maken waarbij men zelfs kan kiezen welke fase men gebruikt. Werkt heel handig om gewoon los op truss te gooien en heel wat minder geprul met verlengkabel omdat de latten gewoon achter elkaar kunnen ingestoken worden
                    druk je \"Full Onn\"... en de lampjes gaan uit??

                    Comment

                    • Thomaz
                      • Feb 2004
                      • 61

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Freddie

                      Als je zeker weet dat je 32A aansluiting op de grond voldoende is afgezekerd. Zou je misschien kunnen overwegen om in je truss een verdeel blok te leggen zonder dat er boven een groep uitvalt. Let dan wel goed op dat je 32A op de grond goed is afgezekerd
                      ...maar boven met CEE-form of Schuko stekkers mag het maar op 16A afgezekerd zijn. Er moet dus nog een automaat tussen.

                      Thomaz
                      \"Be strict when sending and tolerant when receiving.\"
                      RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

                      Comment

                      • Rock On
                        • Jan 2004
                        • 250

                        #12
                        als ik jou was zou ik een voedingas kast maken, aangesloten op een 32A CEE; met daarin 12 groepen van 10 Amp. Op de achterkant een harting om met 8 groepjes naar boven te laten gaan, en 4 shuko's om beneden wat dingen aan te sluiten. Op de truss leg je een break-out met 8 shuko's (16 aders dus moet niet al te moeilijk zijn)
                        10A is ruim voldoende voor 4 spotjes met een 250w MSD/MSR/HMI lamp.
                        Eventueel kun je een doorlusbare break-out nemen, als je een lange truss hebt.

                        Suc6 ermee.
                        "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

                        Comment

                        • Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

                          #13
                          Bij ons gewoon n paddo op de grond, en daar de dimmers op.
                          We werken met sixbarren en 16p harting, dus nog gewoon 2 vrije spannings groepjes. We hebben meestal 2, hooguit 3 kabels naar boven lopen (afhankelijk van het aantal parren). Dimmers hebben we wel altijd beneden staan. Vind dat zelf gewoon makkelijker werken......
                          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

                          Comment

                          • LJ Chris
                            • Jul 2002
                            • 477

                            #14
                            citaat:Geplaatst door SSS LJ

                            Wij gebruiken een voeding op basis van "Canalis" spanningsbaren van telemecanique. Gewoon 16A en DMX naar boven trekken, de baren zijn 3 meter lang en voorzien van 6 aansluitpunten waar men aansluitpunten kan maken waarbij men zelfs kan kiezen welke fase men gebruikt. Werkt heel handig om gewoon los op truss te gooien en heel wat minder geprul met verlengkabel omdat de latten gewoon achter elkaar kunnen ingestoken worden
                            Deze systemen ken ik, wij hebben deze op school geplaatst.
                            Heb mij wel laten vertellen dat dit een kostelijke grap is?

                            Ook kan je er makkelijk hoeken mee maken!

                            Greetz
                            Chris
                            Morgen is de drukste dag van je leven!

                            Comment

                            Working...