Idols 2004

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

    Idols 2004

    Vanavond eerste avond Idols, wat vonden we van het licht?

    Ik vond die bewegende truss met die LCD-schermen erop wel gaaf.
    En wat hangt er nog veel bij t publiek...
    grtz, Niels

    Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!
  • kokkie
    • Nov 2003
    • 1166

    #2
    Jouw LCD's zijn volgens mij Ledwall's en die bewegende trussjes aan de trolleybeam zijn wel grappig, maar dan moeten ze niet elk nummer hetzelfde doen. Wat mij betreft is het ook een beetje de kunst om het niet altijd te laten bewegen (net als bij bewegend licht).
    Maar mijn algemene indruk is dat het allemaal een beetje druk is. Bewegend licht, gobo chases, color chases, multicolor standjes , bewegende trussen en een heleboel constant veranderende beelden. Beetje overdone.
    Wat betreft het publiek, er zit 1400 man en wil je een beetje diepte krijgen kun je dat niet doen met 2 sixbarretjes en wil je het ook nog in beeld kunnen brengen zal je er ook wat van voren/opzij op moeten zetten. Dus veel: Ja. Te veel: meer dan genoeg, maar iets minder had ook hier gekunt.
    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

    Comment

    • djbirdie
      • Oct 2002
      • 509

      #3
      Ledwalls, dat bedoel ik...

      Maar een beetje overdone is het wel ja...
      grtz, Niels

      Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

      Comment

      • Michel_G
        • Dec 2003
        • 376

        #4
        Die ledwalls begonnen mij een beetje te irriteren. Je zit naar zo'n artiest te kijken en elke keer schuift er wat voorbij op de achtergrond.

        Wat mij wel opviel was die groote cirkel van truss met par 64 eraan boven het publiek. Viel mij op hoe groot diameter hij was.

        Geluid heb ik nog te weinig op gelet om er wat over te kunnen zeggen, zal ik volgende week dan maar doen.
        Is weer terug !

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          Het is TV, dus dan zie je geen geluid. Ja, dat ze gelijk verwent worden met oortjes en dat ze shure zenders met beta 87 kop gebruiken, en dat Reinout en Tooske een Sennheiser zender hebben.

          Maar ik zat nog even de aftiteling te kijken en wat iedereen al had kunnen zien in de show eigenlijk: Lichtontwerp: Kilowatt Henkie.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Was echt waardeloos. Stond af en toe op standje oorlog. De hele tijd die truss de andere kant op en terug was heel erg storend, de strobefunctie van de MH's onder de podiumrand waren niet synchroon met de muziek, toen er een nummer afgelopen was bleven de strobes aan...

            Om nog maar te zwijgen over het geluid [V]

            Comment

            • Barthez
              • Dec 2003
              • 256

              #7
              Het licht vond ik over het algemeen niet echt storend, wel druk en overdone, had met minder afgekund, maar das moeilijk voor Van den Ende []

              Geluid was erg slecht, die technicus huist duidelijk niet op dit forum rond, want dan had ie na eerdere topics hier nu wel beter opgelet, galm was weer significant slecht getimed, en als je door het applaus van het klapvee het ene jurylid tegen het andere hoort zeggen dat ie vooral niet te vroeg moet klappen... [V]

              Maar mischien kunnen we daar beter een topic over openen in het geluidsforum (dan komen we waarschijnlijk zelfs nog aan meer pagina's dan het irritatie-topic )
              Goed plan! ...doen we niet!

              Comment

              • shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

                #8
                wat ik me dan ook afvraag: Moesten die "kandidaten" zelf voor hun oortjes betalen of kregen ze die dingen kado, beetje overkill om iedereen oortjes te geven, bij idols 1 hadden ze 2 monitoren onder het podium verstopt wat blijkbaar ook goed ging
                Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                Comment

                • - -Niels- -
                  • Aug 2003
                  • 253

                  #9
                  Persoonlijk heb ik soms bij Idols het gevoel dat de zang te zacht staat... ik vind de muziek namelijk te hard in tegenstelling tot de stemmen... ---> maar dit 'soms'.....

                  Trouwens, die ledwalls die plotseling achter de ingezoomde artiest verplaatsen vind ik soms wel irritant ja, zoals dj_spike ook al zei...

                  Comment

                  • Gerrit Hurkens
                    • Dec 2000
                    • 252

                    #10
                    Ik vond het de hele aanblik van de stage veel te druk tijdens nummers. Maar dat is natuurlijk wel vanaf de vaktechnische kant gezien. Bekijk ik de zaak vanuit een puberende tiener (95% kijkers en publiek) dan ziet het er gewon VET GAAF uit. En dat is waar Kilowatt Henkie and the Mighty Ledwalls vanuit zijn gegaan........Toch?
                    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

                    Comment

                    • Koszmo
                      • Nov 2002
                      • 185

                      #11
                      citaat:maar das moeilijk voor Van den Ende
                      Dit is toch een programma van Eyeworks?? van Meneer Oerlemans zelf toch?

                      Gtrz,

                      Lars
                      Profiel - Mailtje

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        Deze show was al beter. k stoorde me veel minder aan de lichtshow en de geluidsmannen deden meer hun best om de zang hoorbaar te houden t.o.v. de orkestband.

                        Toch kreeg ik de indruk dat de kandidaten niet zo blij waren met de oortjes, maar dat weet ik niet zeker. Verder blijft er voor de technici genoeg over om aan te werken

                        Comment

                        • Overdrive
                          • Feb 2002
                          • 717

                          #13
                          Misschien dat de operators toch stiekem de feedback oppikken hier

                          Comment

                          • WTT
                            • Feb 2002
                            • 158

                            #14
                            Toch kreeg ik de indruk dat de kandidaten niet zo blij waren met de oortjes

                            misschien dat je moet leren werken met oortjes en aangezien er een blik tieners staat zal dat
                            nog ff wennen zijn (was dit niet de licht hoek)
                            WTT rentals

                            Comment

                            • kokkie
                              • Nov 2003
                              • 1166

                              #15
                              Ach, zingen met monitors waren ze ook niet gewend, dus dat hadden ze ook moeten leren. Denk dat ze moeite hebben met de goede mix te kiezen de ze op hun oortjes krijgen.

                              Ja, dit is de licht hoek
                              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                              Comment

                              Working...