J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 2 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

citaat:
    Iedereen lijdt aan het masochisme- ( macho) syndroom van techniek. Als het niet groot en zwaar is en trailers vult kan het toch niet goed zijn...
    Tuurlijk hoeft het niet groot en zwaar te zijn, als iets kleiner is dan is dat mooi meegenomen, maar zeg zelf een par 16 tussen allerlei grote fixture's dat staat toch niet representatief.
    wij gebruiken zelf ook par46 spotjes die we gebruiken voor decor en kleine disco's/presenatie's/beurzen, voor de grote klusses pakken we toch liever een aantal barretjes multipar of 64 mee, stuk grotere lichtopbrengst over een veel groter vlak.

m.v.g.

-----------------------
    konnie danse' darom doek techniek
    MSN: osseweye@bart.nl

Standaard

Daarom nemen we nooit meer grote dingen mee... Ben je al eens op de nachten van studio Brussel geweest in de Singel in Antwerpen ?

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

Aircraft...
    8 in serie (28V stuk), worden gebruikt op vliegvelden, maar zijn nogal duur en breekbaar...
    Voor strakke witte stralenbundels zijn ze schitterend.

Markske

Standaard

Dat komt dichtbij, wist je dat er een heel kort , echt par 36 armatuur bestaat en dat er ACL lampjes van 28 Volt, 100 Watt bestaan die lang leven en niet duur zijn ? Bovendien, MR 16 GE 71 Watt op 13,8 Volt in series van 16 : zee van licht en in tegenstelling tot klassieke 230 lampen nog altijd tweeduizend uur...

Standaard

citaat:
    Iedereen lijdt aan het masochisme- ( macho) syndroom van techniek. Als het niet groot en zwaar is en trailers vult kan het toch niet goed zijn... Over de scans en diverse moving heads kan ik heel kort zijn: je zou verschieten van wat zo'n klein lampje aan licht op het podium laat schijnen... Het is niet de hoeveelheid licht die de lamp produceert, maar wat er uiteindelijk op je podium van terechtkomt...
    Ik kan je vertellen dat ik in het bezit BEN van 4xCX2 colourchanger. De PA-verhuur neemt bijna altijd 2x8PAR56 mee in dit land. Daarbij is het een leuke aanvulling.

Sporadisch neem ik ze mee naar een caféoptreden om de boel in het licht te zetten. (dus nog niet half het formaat van een gewoon optreden...) Nou mooi dat je met 4 x 250W open van die dingen niet goed de hele band in het licht zet. Met één PAR56 300W shortnose dus wel... En zodra een beetje die extra functies als gobotjes enzo wil gebruiken sta je helemaal in het donker! Heb je overigens al eens geprobeert een coole chase te maken met vier colourchangers verdeelt over het toneel? 'das echt niet hetzelfde als met vier cheapo-botexbarretjes.

Kijk, als je dure fresnell colormixing spots op gaat hangen ben ik het met je eens. Maar nogmaals; die verdien je niet terug!

lekker belangrijk!

Standaard

Ik denk dat je je een beetje vergist, wat ik bedoel met laagspanning is effectief podiumvullend werken, belichting maken dus, geen effectjes ik heb absoluut niets over geautomatiseerde dingen willen zeggen, wat dat betreft heb je trouwens volkomen gelijk. Wat ik bedoel staat al een paar berichten eerder te lezen.

Standaard

Aaaah owkee dan is dat ook weer op-gehelderd!

<h5>Showtechniek</h5>

Standaard

Ik blijf van mening dat bij een gemiddelde drive in show gewoon een kudde parren hoort te zitten op zijn minst 12 of 16 parren het liefst 24 16 in de truss en 8 achter je show om diepte te creeren en dat aangevulde met wat collors, scans, acrobat of iets dergelijk en als je voldoende stroom hebt een atomic strobo.

Groetjes Mark Vermeulen
    maar mijn baas heeft AD en EAW.

Standaard

Dat ben ik ook met je eens, alleen heb ik liever 128 of 256 Par 16-tjes met 75 watt lampjes en wat stroboTl-tjes ipv. scans enz. Geen volume of gewicht omhoog te hijsen, als het plafond een beetje laag is lopen de mensen er niet tegen, of andere ergere dingen... Gooi er nog een bende pinspotjes bij en je hebt een gemiddelde drive-in show die eruit ziet alsof het de stones themselves zijn, of orbital of om het even wat.... Voor minder stroom, minder volume en minder gewicht en een mooiere show.

Standaard

Ludwig ik vind je knap bezig in de LED en HMI_MSD topics.maar hier snap kan ik je echt niet volgen!

<h5>Showtechniek</h5>

Forum Rechten