Probleem met scans

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlackenWhite
    • Jul 2003
    • 32

    Probleem met scans

    Beste lui ik heb een vraagje:
    Ik heb 2 TAS CompactScans gekocht en bevallen mij goed maar soms valt de lamp in een keer uit terwijl die maar net 15 min.aanstaat hoe kan dat??
    En hoe kan ik dat verhelpen of gaat dat niet???

    Alvast harstikke bedankt,

    Bjorn
    The world is Black the world is White life united.

    Drive-inn Discotheek Black&White

    Voor al uw feesten en partijen!!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    oververhitting, als ie op dmx is aangesloten misschien een signaaltje voor bulb off
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • LJ Chris
      • Jul 2002
      • 477

      #3
      Wat voor lamp zit erin?
      Ik weet uit ervaring dat scans met een 250W ELC lampje automatisch na een bepaalde tijd uitgaan wanneer de waarde van een dmx kanaal niet wijzigt, bv shutter dicht.
      Als je ons wat meer info over de omstandigheden bezorgt, kunnen we het probleem beter bekijken.

      Greetzz
      Chris
      Morgen is de drukste dag van je leven!

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        citaat:Geplaatst door BSL

        Wat voor lamp zit erin?
        Ik weet uit ervaring dat scans met een 250W ELC lampje automatisch na een bepaalde tijd uitgaan wanneer de waarde van een dmx kanaal niet wijzigt, bv shutter dicht.
        Als je ons wat meer info over de omstandigheden bezorgt, kunnen we het probleem beter bekijken.

        Greetzz
        Chris
        Weet je dat zeker, dat klinkt namelijk redelijk onlogisch. Dat zou namelijk betekenen dat je de spot niet langer dan een kwartier op 1 locatie kan laten staan, zonder dat kleur e.d. veranderen.

        Weet wel dat bij diverse spots de lamp wordt uitgeschakeld als er langere tijd geen DMX wordt ontvangen. Als dat niet het probleem is in deze situatie denk ik dat er inderdaad oververhitting optreedt. Wellicht is er een fan verstopt of kapot?

        Comment

        • LJ Chris
          • Jul 2002
          • 477

          #5
          citaat:Geplaatst door delighted

          citaat:Geplaatst door BSL

          Wat voor lamp zit erin?
          Ik weet uit ervaring dat scans met een 250W ELC lampje automatisch na een bepaalde tijd uitgaan wanneer de waarde van een dmx kanaal niet wijzigt, bv shutter dicht.
          Als je ons wat meer info over de omstandigheden bezorgt, kunnen we het probleem beter bekijken.

          Greetzz
          Chris
          Weet je dat zeker, dat klinkt namelijk redelijk onlogisch. Dat zou namelijk betekenen dat je de spot niet langer dan een kwartier op 1 locatie kan laten staan, zonder dat kleur e.d. veranderen.

          Weet wel dat bij diverse spots de lamp wordt uitgeschakeld als er langere tijd geen DMX wordt ontvangen. Als dat niet het probleem is in deze situatie denk ik dat er inderdaad oververhitting optreedt. Wellicht is er een fan verstopt of kapot?
          Ik ben heel zeker, mss drukte ik mij verkeerd uit; ik bedoel namelijk als een dmx waarde lange tijd ONDER een bepaalde waarde blijft, zogenaamd shutter dicht..
          Heb dit met de Winner scans, en vroeger met de Tiger Scans.

          Greetzz
          Chris
          Morgen is de drukste dag van je leven!

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Ja idd de tigers hadden dit volgens mij ook
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • BlackenWhite
              • Jul 2003
              • 32

              #7
              Het heeft niks met overhitting te maken want als dat wel zo is staat er op het display heat en dan schakelt ie de lamp uit en als ie dan weer beneden de 50 graden komt springt ie weer aan maar wat ik gezien heb is dat als de lamp uitschakelt en ik kijk dan in het menu van de scanners zelf dan staat de lamp op off en dan moet ik hem weer op on zetten hoe kan ik dit dan verhelpen???
              The world is Black the world is White life united.

              Drive-inn Discotheek Black&White

              Voor al uw feesten en partijen!!

              Comment

              • test12
                • Jan 2003
                • 901

                #8
                Wij hebben met een MSR 1200W lamp een soortgelijk probleem gehad. Na vervanging van de lamp was het probleem verholpen. Dus daar was de lamp de oorzaak (had wel al aardig wat branduren).

                m.v.g. Herman
                ________________________
                Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                Comment

                • test12
                  • Jan 2003
                  • 901

                  #9
                  Misschien is het uitwisselen van de lampen van beide scan's een optie om het probleem te localiseren, verplaatst het probleem naar de andere scan dan is het duidelijk dat het de lamp is.
                  P.S. Er staat vermeld gekocht. Als je ze nieuw gekocht hebt dan gewoon terug voor garantie.

                  m.v.g. Herman
                  ________________________
                  Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                  Comment

                  Working...