J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste

Ingeschreven
    Sep 2000

Standaard Tip voor alle zelfbouwers ...

Hallo daar

Vaak merk je op dit forum, dat er veel mensen zijn die graag voor weinig geldt een paar leuke effecten willen hebben. Zelf heb ik in mijn eerste jaren een aantal leuke lichteffecten zelf gebouwd. TIPS: Ga eens naar een rommelmarkt en ga op zoek naar dia projectoren. Ze kosten vaak niks en er zit een heleboel leuk spul in. (trafo, lamp ,"gobo wisselaar"). Dit in combinatie met een oude radigrafisch bestuurbare auto (servo's) vormden mijn eerste scanner!
    Echt professioneel is het niet, maar het is wel errug leuk om te bouwen!
    Succes ermee

wouter

Standaard

Als je van die lichtbakken gaat bouwen, is het dan ook slim om er een koeling in te bouwen?
    Groetjes Joska

Standaard

Misschien vind je het wel heel leuk om zelf eeen beetje te gaan bouwen, maar volgens mij kun je beter voor 200 piek een derby kopen. Heb je 10 x meer licht en als je 8 fittingen met lampjes moet kopen ben je ook al 80 piek kwijt. Dan doen ze verder nog helemaal niets.

Ingeschreven
    Jan 2002

Standaard

ik denk dat als je meer opbrengst wilt hebben, neem je gewoon 4/8/hoeveel je wilt, van 150 watt bouwlampen.?
    of een bakkie met par38 lampen. die heb ik ook, en geven heel fijn licht. voordeel van sie 38, is dat ze geen lange gloeitys hebben. die 150W halogeen wel. dus kun je ook een mooie strobe functie verkrijgen.!

Ingeschreven
    Jan 2002

Standaard

ik heb nog wel een bouwprojekt, wat ik wil uitvoeren.
    het zou een ET moeten worden. een vlakstraler dus.
    nu wil ik daar graag een 500W halogeenstaafje voor gebruiken, om de kosten een beetje te drukken. weet iemand hoe ik aan die bepaalde lensen kom?
    of zijn een aantal derbylensen ook goed?

http://www.licht-geluid.nl/Afbeeldingen/HL30604.jpg

Ingeschreven
    Jan 2002

Standaard

uhhmmmmm. simple. jij bouwt het, je kent de materialen, je weet wat je er wel niet mee kan, je kan altyd dingen veranderen, je ben weeer uns ff bezig, (niet de hele tyd op je pc stoel zitten), en ja, voor vele is het een goede start, om kennis te maken met het wereldje, zonder een mega investment te maken...

Standaard

Ja en als het op een " Mega-devastatement" uitdraait kun je nog altijd beslissen dat je beter op je pc-stoel blijft zitten...
    Goede raad : test je " homebrew " eerst alleen thuis voor je publiek gaat.

Forum Rechten