Touch screen voor LJ

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cherrybay
    • Dec 2002
    • 51

    Touch screen voor LJ

    Ik heb een Touch screen op de kop kunnen tikken.(DIZ , ik denk afkomstig van Fairlight)
    Ik wil het gaan gebruiken om LJ Touch te draaien maar ik krijg hem niet aan de praat als tweede monitor ( vga & serial aangesloten)..
    any tips ??
    bvd
    Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.
  • kosi
    • Apr 2003
    • 40

    #2
    Ik heb ook een touchcreen, wel van ELO. Nochtans heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik heb de touchscreen als eerste monitor, serial op com2 en een usb muis/ Als videokaart gebruik ik matrox dualhead kaart. Dit alles op WinXP.
    -- Kosi --

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      Ondersteunt je PC het gebruik van een primaire en secundaire monitor...?
      Lukt het met de drivers?
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • cherrybay
        • Dec 2002
        • 51

        #4
        Ja mijn pc ondersteund het maar ik denk dat ik niet de juiste driver heb , want op mijn monitor staat het merk DIZ (dat zijn ELO's) maar ik weet niet welke driver van elo daar ik voor moet downen ? (er staat geen typenr. op)
        Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

        Comment

        • Dave
          • Jan 2001
          • 757

          #5
          Als je naar het scherm kijkt zie je dan jezelf alstie uit staat?
          Zonder gekheid, grote kans dat het een 4- of 5-draads resistief scherm is, en die weerkaatsen nogal goed.
          Je kunt bij Elo gewoon de 'Elo Drivers: Windows 95/98/Me Serial' drivers downloaden. Bij het installeren vraagt de software of je meer dan 1 monitor hebt. Bj het calibreren zal het testbeeld in eerste instantie op de primaire monitor worden weergegeven. Even de Esc toets indrukken verplaatst het beeld naar de secundaire monitor. Dan gewoon op de kruisjes mikken (gummetje van potlood is nauwkeuriger)

          Nog een tip:
          Het touch-gedeelte is een los voorzetschermpje met een printje. Mocht je monitor kapot of ingebrand zijn (dat was die van mij toen ik hem kreeg) kun je deze eruit halen en in een andere monitor inbouwen.
          U x I = Boem.

          Comment

          • LND
            • Jan 2004
            • 100

            #6
            Afhankelijk van het feit of je huidige beeldkaart goed geïnstalleerd is ...

            Kijk misschien eerst eens of ze goed geïnstalleerd is door rechts te klikken op 'deze computer' en kies daar voor 'Eigenschappen'. Indien je Windows XP hebt, doe je dit door in het configuratiescherm op 'Systeem' te dubbelklikken. Je gaat naar het tabblad 'Hardware' en klik daar op de knop 'Apparaatbeheer'.

            Je krijgt nu een lijstje met alle apparaten die in je computer zitten, ingedeeld per categorie. Klik nu op het kruisje voor 'beeldschermadapters'. Dan verschijnt normaal gezien de naam van jouw videokaart. Als het icoontje dat voor de naam staat geen gewoon beeldscherm, maar een uitroepteken of een vraagteken bevat, is de hardware of het stuurprogramma niet goed geïnstalleerd. Wanneer dit het geval is, doe je er best aan om het meest recente stuurprogramma af te halen en de videokaart opnieuw te installeren.

            Wanneer de hardware in orde is, moet je wel nog de tweede beeldschermuitgang activeren. Aangezien elke fabrikant eigen stuurprogramma's ontwikkelt, is deze actie niet altijd dezelfde. Elke fabrikant heeft namelijk een eigen 'Control panel' voor z'n videokaart. Zorg er in de eerste plaats voor dat dit ook geïnstalleerd is. Dit kun je zien door rechts te klikken op een willekeurige plaats op het bureaublad en dan kiezen voor 'Eigenschappen'.

            Wanneer het control panel geïnstalleerd is, zullen er een aantal tabbladen aanwezig zijn met icoontje van de fabrikant op, zoek deze tabbladen af en normaalgezien moet je hier ergens de functie vinden om de tweede beeldschermuitgang te activeren. Wanneer je deze niet vindt, is het control panel van de fabrikant waarschijnlijk niet geïnstalleerd, wat echter wel noodzakelijk is. Je kan het installatieprogramma hiervoor afhalen van de site van jouw fabrikant.

            De installatie van de touch-driver is eigenlijk volledig bijkomstig. Als de tweede beelschermuitgang eenmaal geactiveerd is, is een touch-screen niet meer dan een I/O invoerapparaat dat je installeert, als was het een tweede muis ...

            Veel succes,
            Leander

            Comment

            • LJ Gerrit
              • Apr 2002
              • 479

              #7
              citaat:Geplaatst door cherrybay

              Ik heb een Touch screen op de kop kunnen tikken.(DIZ , ik denk afkomstig van Fairlight)
              Ik wil het gaan gebruiken om LJ Touch te draaien maar ik krijg hem niet aan de praat als tweede monitor ( vga & serial aangesloten)..
              any tips ??
              bvd
              Al bebeld met Fairlight????? Zij kunnen het waarschijnlijk direct voor je oplossen.
              ------------------------------------------------
              Without colour, there is no perception
              ------------------------------------------------
              MvG

              Gerrit Schottert
              Controllux

              Comment

              • Dave
                • Jan 2001
                • 757

                #8
                Oh wacht ff, de hele monitor werkt niet?
                Als je de eigenschappen voor je beeldscherm opvraagt moet je op geavanceerd klikken.
                Als het goed is staat daar een tabblad Dual-Head. Onder features staat de optie DualHead Multidisplay. Die moet je even aanzetten en na opnieuw opstarten zou je scherm moeten werken.
                U x I = Boem.

                Comment

                • LND
                  • Jan 2004
                  • 100

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Dave

                  Oh wacht ff, de hele monitor werkt niet?
                  Als je de eigenschappen voor je beeldscherm opvraagt moet je op geavanceerd klikken.
                  Als het goed is staat daar een tabblad Dual-Head. Onder features staat de optie DualHead Multidisplay. Die moet je even aanzetten en na opnieuw opstarten zou je scherm moeten werken.
                  U valt toch wel een beetje in herhaling ...

                  Comment

                  • jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

                    #10
                    Bij veel monitoren staat op de achterkant vaak nog wel een etiket met gegevens, anders misschien ff Google openen en DIZ intypen? Zij hebben vast wel een driver on-line staan.

                    Comment

                    • LND
                      • Jan 2004
                      • 100

                      #11
                      citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                      Bij veel monitoren staat op de achterkant vaak nog wel een etiket met gegevens, anders misschien ff Google openen en DIZ intypen? Zij hebben vast wel een driver on-line staan.
                      Om een monitor te laten werken heb je geen driver nodig van de monitor, maar wel van de videokaart. Kijken op de achterkant van het scherm heeft m.a.w. geen enkel nut.

                      Comment

                      Working...