varytec msr400 ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elektrofiel
    • Nov 2002
    • 49

    varytec msr400 ?

    wij hebben 4 varytec scan's overgehouden van een inboedel maar
    geen van ons weet hoe die dingen werken en aangezien er ook weinig over te vinden is op internet proberen we het even hier.

    het gaat er dus om dat we willen weten hoe ze aangesloten moeten worden en hoe je ze moet programmeren

    wij zijn in het bezit van 4 scans en 1 controller en een 3tal afsluit pluggen


    alvast bedankt
    Nico en Paul

    Sound and Light Partners VOF
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    #2
    Het aansluiten is vrij simpel: je sluit alle XLR snoeren aan tussen de scans en de controller en je moet de dip-switches goed zetten (als dat nog niet is gebeurd)
    Voor de posities van de DIP-switches moet je in de manual van je lichtcontroller kijken, of je zet ze gewoon allemaal naar beneden op #1 na (= v.a. kanaal 1)

    Over het programmeren kan ik nu niets zeggen, dan moeten we weten welke controller er bij zit...
    Waarschijnlijk zou je dan ook wel een manual kunnen krijgen die waarschijnlijk heel handig voor je zal zijn.

    Comment

    • elektrofiel
      • Nov 2002
      • 49

      #3
      Hier een paar foto's van de scans dus dan snap je wel dat het geen dmx is





      Sound and Light Partners VOF

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        Kan me voorstellen dat een begint driveinshowtje hier heel blij mee is... zal wat opknap werk kosten maar dat maakt het alleen maar leuker..
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • elektrofiel
          • Nov 2002
          • 49

          #5
          citaat:Kan me voorstellen dat een begint driveinshowtje hier heel blij mee is... zal wat opknap werk kosten maar dat maakt het alleen maar leuker..
          Het gaat er niet om wie er wel of niet blij mee is we willen ze gewoon weer aan de praat krijgen
          zodat wij er iemand mee blij kunnen maken

          mvg
          Paul
          Sound and Light Partners VOF

          Comment

          • Michel_G
            • Dec 2003
            • 376

            #6
            Hallo,

            Lijkt mij een soort van master/slave systeem. (echter wel iets anders dan meestal word gebruikt, maar dit kan varytec eigen zijn)

            wat je zou kunnen proberen is het volgende:

            Besturingskabel vanaf het paneel naar 1 van de scan's laten gaan en dan in het bovenste stekkergat (voor controller bedoelt dus) steken.
            dan vanaf het gat daaronder een stuurkabel naar de volgende scan en die weer inpluggen in het bovenste gat. (dus gebruik je het signaal van de vorige lamp als signaal voor deze lamp). en dan weer vanaf deze lamp weer een kabel vanaf onderste (slave dus) naar andere lamp. En dit tot alle lampen aan elkaar gelinkt zijn. Krijg je een soort van master slave effect. (tevens zie ik op een paar van de foto's van de scan's slave next staan, daarom het vermoeden dat je ze door kan linken)

            Over de programmering van de controller weet ik niets......
            Is weer terug !

            Comment

            • Dave
              • Jan 2001
              • 757

              #7
              Vond dit op een site:
              Varytec



              Chan Name Type Notes

              ---- ---------------- -------------- ----------------------------

              1 Color Step analog

              2 Gobo Step

              3 Pan Linear

              4 Tilt Linear

              5 Dimmer Linear


              Lijkt erop dat deze scans analoog werken. Lijkt me ook heel waarschijnlijk als ik die 7-polige neutrik zo zie. Dan loopt er dus vanaf de controller naar elke scan een aparte kabel.
              Als het 0-10 volt is zou je ze met een demux ook nog gewoon met je DMX-tafel kunnen besturen.
              Probeer eens de uitgang van de controller op te meten, grote kans dat het 0-10V is.
              U x I = Boem.

              Comment

              • elektrofiel
                • Nov 2002
                • 49

                #8
                ze waren allemaal aangesloten met de onderste aansluiting
                de slave dus maar die zijn 5 polig en de uitgang op de controller is echter maar 3 polig
                ik weet bijna zeker dat het een of ander exotisch dmx protocol is van varytec. maarja zie daar maar eens achter te komen als niemand die dingen nog heeft.

                mijn hoop is dan toch gevestigd op iemand die in het verleden met deze dingen gewerkt heeft of iemand die nog een usermanuel in de la heeft liggen

                Sound and Light Partners VOF

                Comment

                • Michel_G
                  • Dec 2003
                  • 376

                  #9
                  Ja, dit is inderdaad wat je zegt een lastig gevalletje. Ken inderdaad niemand die deze scan's ook heeft.

                  In ieder succes met het zoeken van de oplossing !!!!!
                  Is weer terug !

                  Comment

                  • Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

                    #10
                    Schijnt toch gewoon analoog te werken...






                    --- watt ever you want ---

                    Comment

                    • Michel_G
                      • Dec 2003
                      • 376

                      #11
                      Als jullie erachter zijn hoe ze aangesloten moeten worden, zouden jullie het hier dan willen plaatsen ??? Ben wel nieuwsgierig hoe ze wel aangesloten moeten worden en wie weet heeft iemand ooit nog wat aan deze info.
                      Is weer terug !

                      Comment

                      • saint
                        • Jun 2005
                        • 2

                        #12
                        heey is heb deze scanner(varytec msr400) nu in mijn bezig. en wilde vragen of iemand er een gebruiksaanwijzing van heeft of een schema van de printen. is wil deze graag maken maar dat lukt niet zonder gebruiksaanwazing of schema.
                        hopelijk heeft iemand die nog thuis liggen of kan er aan komen.

                        alvast bedankt.
                        groeten,
                        Sander
                        sander

                        Comment

                        • Jurrie
                          • Nov 2002
                          • 402

                          #13
                          Deze 4? Verkoop je ze niet?

                          Comment

                          • saint
                            • Jun 2005
                            • 2

                            #14
                            heey,

                            nee ik wil ze niet verkopen want ben er nog heel wat mee van plan. wil namelijk kijken of ik ze dmx kan laten besturen.

                            groeten
                            sander

                            Comment

                            Working...