Functie 3 x DIPswitches op trichroma

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

    Functie 3 x DIPswitches op trichroma

    Hallo allemaal,

    Ik heb voor erg weinig een stel trichroma CMY kleurenmengers van Fly kunnen overnemen van de plaatselijke Bijenkorf.
    Ik ben al achter de functie van de 3 rijen DIP swtices, de eerste rij is DMX-kanaal dimmer, de twwede rij is de kleurenfunctie (ofzo) en de derde rij is de functie van de spot op zich, dus DMX of niet enzovoor. De fixtures reageren op mijn tafel, op kanaal 5 t/m 8 (met de eerste twee rijen allemaal op "off" (snap jij het?) Verder kom ik niet! Wie kent de precieze functie van de switches, Fly zelf schijnt niet meer te bestaan en op een (oude italiaanse) website van ze staan geen manuals.

    Wie helpt?

    Rechtuit de Bocht door!
    Floor
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    #2
    Heb ergens nog manuals liggen, moet ik even opzoeken voor je.

    Maar mischien is het sneller om even te bellen met BEO in Weesp.
    Die hebben die dingen destijds waarschijnlijk verkocht.

    SuCCeS

    Comment

    • Floor
      • Oct 2000
      • 130

      #3
      Heej, bedankt Rudy,
      ik ga morgen meteen even bellen, maar als je het (voor de zekerheid) voor me op zou willen zoeken en hier posten (of me mailen),...geweldig!
      Verder is de lichtopbrengst van deze dingen (met een Philips MSR700 erin) echt vreselijk, dus ben ik ze grondig aan het schoonmaken. Het valt me op dat als reflector (rond/achter) de lamp gewoon een aluminium "kom" wordt gebruikt, die verder niet echt gepolijst of gecoat is. Wie weet waar ik ze zou kunnen laten coaten (opdampen / sputteren).
      Vervolgproject is om te zien of ik met een serie lenzen nog wat meer licht uit kan halen, heeft iemand tips?

      Overigens, ik weet dat dit laatste een behoorlijk "knutselproject" kan worden, maar het is voor een school, dus budget is natuurlijk weer nul, enneh,...nou ja, ik heb toch niets beters te doen

      Rechtuit de Bocht door
      Floor

      Comment

      • Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

        #4
        MSR 700?

        Die van ons zijn gewoon 1000W halogeen.. haha

        Dat zal toch nog een heel verschil zijn..

        Comment

        • R. den Ridder
          • Sep 2000
          • 1500

          #5
          klopt, we hadden bij SEL ook van die halogeenbakken, komt helemaal niks uit, maar geloof dat ze nog bestaan, zal eens gaan zoeken..

          dit zou jew mogelijk ook verder kunnen helpen..die italianen hebben nog nooit gehoord van zoekmachines denk ik..

          Comment

          • R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

            #6
            en als ik dan eens verder kijk zie ik ook weer waar Martin de mosterd vandaan haalt voor d'r goboanimatie! kijk even bij de OLOS-scanner

            Comment

            • R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

              #7
              oeps..niet goed gelezen, je had die site al gevonden.

              maar heb evt. wel iemand die geloof ik nog een manual thuis heeft liggen, als je zijn adres wil, mail maar even

              Comment

              • R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

                #8
                geloof trouwens dat alle dip's uit kanaal 1 is, dus zou kunnen dat je 1 dip openzet het kanaal 5 is, dus dat ze werken op de oude martin manier zeg maar, geloof dat kanaal 3 bedoeld is om het startadres in te stellen

                Comment

                • kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

                  #9
                  Heb ff in wat oude info van Flashlight gekeken, maar daar word ik niet veel wijzer van, maar toch.

                  1 = dimmer
                  2 = yellow
                  3 = magenta
                  4 = cyan

                  De standaard instelling was:
                  1 2 3 4 5 6 7 8
                  color adress A on off off off off off off off
                  dimmer adress B off off off off off off off off
                  auxiliary functions C off off on on off on on on

                  Maar dit waren de versies met de 1kW TV lamp dus ik weet niet of het hetzelfde is bij jouw spotjes.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                  Comment

                  • kokkie
                    • Nov 2003
                    • 1166

                    #10
                    Nou dat netjes onder elkaar zetten heeft ook niet geholpen. Maar goed, het zal wel duidelijk zijn.
                    Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                    Comment

                    • Floor
                      • Oct 2000
                      • 130

                      #11
                      allemaal heel hartelijk dank tot zover, ik ga de komende dagen verder met schoonmaken en uitproberen.
                      Als er nog mensen zijn met een oplossing voor het coaten van de reflector hoor ik het graag, anders open ik hierover wel een nieuw topic.

                      Comment

                      • R. den Ridder
                        • Sep 2000
                        • 1500

                        #12
                        budget ideetje als opdampen nogal duur is..lekker een middag met commandant nr. 3 aan de slag, evt. met een ruw sponsje en poetsen tot het blinkt, werkt best goed hoor, als je zo'n multitool hebt kun je het evt. met een polijstschijfje doen

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          ps, persoonlijk zou ik ze neit voor klussen gebruiken welke echt afhankelijk zijn van die spots, staan bekend om d'r errors.

                          ze hebben 1 jaar in de efteling gehangen, maar dat wqas geen succes

                          Comment

                          • Floor
                            • Oct 2000
                            • 130

                            #14
                            "sputteren" is op zich een heel eenvoudig en goedkoop proces, ik weet dat we op de TU Delft zo'n apparaat hadden staan en dat ging heel simpel.

                            Mag ik aannnemen dat "commandant 3" een soort polijstpasta is?
                            Ik heb wel een multitool, da's wel een goed idee.

                            Wat betreft de betrouwbaarheid, daar had ik al van gehoord en ik ben dan ook meer van plan om er meer een soort effect van te maken. CMY kleurenmenging op een (horizon) doek of een tunneldoek vind ik persoonlijk altijd spectaculair.

                            Rechtuit de Bocht door!
                            Floor

                            Comment

                            • R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

                              #15
                              commandant 3 is iid polijstpasta, werkt erg goed en gebruik het zelf bij de reflectors van 1220's e.d. ook van die aluminium gevallen.

                              trichroma's zijn verder ook goed te gebruiken in van die inflatables e.d. erg mooi als je de lens er gewoon uitlaat en vervangt door een fijne frost

                              Comment

                              Working...