shape-bug op pearl2000

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mc hammer
    • Oct 2003
    • 13

    shape-bug op pearl2000

    Hoi allemaal,

    Ik zit met het volgende probleem:

    Ik heb een pearl2000 met daarop 8 Martin 518 scan's gepatched.
    Nu selecteer ik deze en programmeer hier een shape voor.
    So far so good, de meeste scan's doen wat ze moeten doen en gaan netjes de shape afwerken als ik de fader open gooi, op eentje na....

    Deze ene roboscan gaat i.p.v. de shape iets heel anders doen, namenlijk van 100% tilt naar 0% tilt en af en toe (na meerdere pogingen) van 100% pan naar 0% pan en vice versa..
    Als ik alleen deze scan selecteer en daar apart een shape voor programmeer dan doet deze het zelfs als ik de size van de shape helemaal dicht draai!!

    In eerste instantie dacht ik dat het de scan zelf was die niet goed werkte, maar ik heb de dmx-output van de pearl eens bekeken en het bleek dat het echt uit de tafel zelf kwam..

    Nu kom ik dat probleem al een tijdje tegen, dus er zitten al een aantal restarts van de pearl tussen en een aantal pogingen om de shape opnieuw te programmeren, dus resetten lost het probleem i.i.g. niet op.

    Is er iemand die dit probleem wel eens tegen gekomen is en hier een oplossing voor heeft? Of moet ik m'n showdisk weggooien en kijken wat er gebeurt als ik er weer eentje opbouw vanaf het begin....[B)]

    Alvast bedankt!

    Groetjes,

    Mark
    Op verzoek van de gebruiker is het profiel niet meer actief.
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

    #2
    Klinkt als een bug inderdaad... Maar die kan je op je diskette mee hebben opgeslagen, dus dan heeft resetten inderdaad niet veel zin. Je zou eens kunnen kijken of hetzelfde gebeurt met een andere pearl (mocht je die mogelijkheid hebben). En anders inderdaad even vanaf een lege tafel beginnen en kijken wat er dan gebeurt. Als het probleem er dan nog steeds is wordt het lastig... misschien (een nieuwere?) software-versie installeren.

    Succes! Robert

    Comment

    • kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

      #3
      kijk eens in service menuutje, als ik het goed heb 'display bus errors' of zoiets. Als er errors instaan even clearen.
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

      Comment

      • mc hammer
        • Oct 2003
        • 13

        #4
        Hmmm, ik denk dat ik maar eens ga proberen een nieuw show-diskje te maken en kijken wat er dan gebeurt... I.i.g. bedankt voor de adviezen!!!
        Op verzoek van de gebruiker is het profiel niet meer actief.

        Comment

        • jelle_janssens
          • Apr 2003
          • 35

          #5
          hallo,

          uit ondervinding heb ik geleerd dat bij oudere software versies (alles voor prl0900 (september2000)) je er niet aan moet denken om shapes te gebruiken (soms liukt het soms ook niet). het is dus een mogelijke oplossing om een nieuwe softwareversie te installeren.
          gewoon even downloaden en installeren.

          Jelle
          ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

          Comment

          • mc hammer
            • Oct 2003
            • 13

            #6
            Hoi Jelle,

            As far as I know staat er de september2000 software op, dus dat zou het niet kunnen zijn, maar ik zal het inderdaad voor de zekerheid controleren, het is niet mijn tafel, dus je weet maar nooit.....

            Mark..
            Op verzoek van de gebruiker is het profiel niet meer actief.

            Comment

            • kokkie
              • Nov 2003
              • 1166

              #7
              Op alle Pearl 2000 ook geen shapes kopiëren. Shape op meerdere plaatsen nodig? Vanuit de programmer toekennen aan de playback's.
              Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

              Comment

              • jelle_janssens
                • Apr 2003
                • 35

                #8
                to MC HAMMER

                opgelet!!
                het is niet omdat er op de pearl "PEARL2000" staat gegraveerd dat hij ook daadwerkelijk een sofwareversie van sept2000 bezit.
                toch best even cotroleren.

                greetz,
                Jelle
                ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

                Comment

                • jelle_janssens
                  • Apr 2003
                  • 35

                  #9
                  by the way.

                  resetten lost het probleem niet op zeg je.
                  al eens een WIPE-ALL gedaan?
                  1) sleutel in system zetten
                  2)naar het service menu gaan (drukknop A)
                  3) 2 maal op drukknop F duwen (wipe all)
                  even wachtten tot de tafel terug is opgestart en dan je shapefile en je fixture file terug inladen.

                  indien dit niet werkt kan je misschien ook je tafel eens opendoen en de reset link inwendig leggen.

                  ik weet niet of deze tips een oplossing zijn maar ik zoek nog wel wat verder.

                  greetz,
                  Jelle
                  ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

                  Comment

                  • BENjpt
                    • May 2002
                    • 381

                    #10
                    Is wipeall niet hetzelfde als een reset?
                    Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

                    Comment

                    • kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

                      #11
                      citaat:Geplaatst door BENjpt

                      Is wipeall niet hetzelfde als een reset?
                      Bij een reset start je de tafel opnieuw op zonder de show te wissen. Bij een wipe-all wis je de show en start je de tafel opnieuw op.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                      Comment

                      • MT-lighting
                        • Jan 2004
                        • 24

                        #12
                        Hoi allemaal,

                        To Jelle: dat was mij bekend, volgens mij kan je de software-id in het servicemenu terugvinden, hopelijk zie ik hem dit weekend nog, dus dan zal ik even kijken.

                        Ik begin elke show met een wipe-all en daarna laat ik mijn eigen showdisk in, dus dat gebeurt regelmatig. Ik zal de volgende keer eerst in de lege tafel de lampen patchen en kijken wat er dan gebeurt, misschien dat het probleem inderdaad op mijn showdisk zit..

                        In ieder geval bedankt voor het meedenken en ik laat het jullie weten als ik het probleem opgelost heb!

                        Groetjes,

                        Mark. (alias mc hammer)

                        Comment

                        • Robert  R
                          • Feb 2001
                          • 78

                          #13
                          Dit is waarschijnlijk te voor de hand liggend maar heb je niet toevallig die ene fixture een pan en een tils reverse gegeven in de patch. Zal waarschijnlijk niet.... en ik ben erg benieuwd hoe je de dmx output hebt bekeken. Heb je dit dmv een dmx tester gedaan en de wardes vergeleken per dmx adres ofzo??

                          Nou suc6 met je probleem.

                          Gr Robert

                          Comment

                          • MT-lighting
                            • Jan 2004
                            • 24

                            #14
                            Hoi Robert,

                            Ik heb de dmx-output op de tafel zelf bekeken en die deed al rare dingen en ik heb een standaard shape als een cirkel geprogrammeerd, dus dat maakt qua pan/tilt niets zoveel uit...

                            Comment

                            • Robert  R
                              • Feb 2001
                              • 78

                              #15
                              uhh jij zegt dan maakt pan/tilt maar ik begin nu te twijfelen.

                              Stel je hebt 2 dezelfde fixtures gepatched. Op de fixure zelf heb je de zelfde instelling maar in de softpatch heb je van 1 ficture de pan en tilt ge-invert. Als je nu beide fixture's een shape laat doen (bv. circle) gaan ze dan niet precies tegenovergestelde van elkaar doen? Volgens mij wel. En als je dan natuurlijk de dmx output gaat bekijken komen die van beide fixtures niet overeen.

                              Misschien zie ik iets over het hoofd, dan moet je me maar ff corrigeren. Ik ben benieuwd.

                              Gr. Robert

                              Comment

                              Working...