LC2412

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    LC2412

    Beste menschen,
    ik ga in de grote vakantie een vakantiejobke doen, en met dat geld wat gerief kopen.
    was ik nu even een lijstje aan het opstellen.
    Ik had o.a. gedacht aan een behringer LC2412.
    ik heb nu een DMX 192A van JB.
    Ik vraag me gewoon af hoe je andere kanalen kiest
    (iets zoals de scan knoppen op dmx192A) of gaat het niet?


    Groetjes,
    Dries¨
    PS: de handleiding maakt me niet wijzer...
    [CENTER] [/CENTER]
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    #2
    nadeel van die behringer is dat je maar 3 kanalen weg kan patchen onder een fader ipv 4 of meerder. Dat kan lastig zijn als je met een setje van 4 scans komt om bv je colorwheel weg te patchen. Je blijft dan met 2 faders werken. Misschien een MA 12/2 voor jou deze is daar fijner voor. Maar ook gelijk weer een stuk duurder.

    Comment

    • driesmees
      • Apr 2003
      • 1076

      #3
      en hoe zeg je dan: nu moet get kanaal 2 zijn dat ik verander, of verander je ze altijd tegelijkertijd???
      [CENTER] [/CENTER]

      Comment

      • Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

        #4
        Zowel de LC2412 als de MA 12/2 zijn in eerste instantie ontwikkeld voor conventioneel licht.
        Het is ook niet voor de hand liggend om 4 colorwheels op 1 kanaal te gooien, dit bied weinig mogelijkheden.

        Maar goed, om even op de vraag terug te komen:
        De LC2412 is een tafel met 24 dimmerkanalen, ieder toewijsbaar aan 3 dmx channels.
        Daarnaast 2 special fx kanalen, sturen waarde 255 uit, en zijn instelbaar: flash, kill of
        swop.
        Lid van het Front tegen zijlicht

        Comment

        • driesmees
          • Apr 2003
          • 1076

          #5
          bestaat er dan eigenlijk een tafel met allemaal dezelfde functies, maar waar je ebruik kunt maken van alle 512 kanalen,
          want als ik nu 2x 5kanaals scans aan hang, en dan een 2 kanaals strobo, dan ben ik al rond
          (ik gebruik af en toe A/B fading...
          [CENTER] [/CENTER]

          Comment

          • Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

            #6
            als je echt een tafel wil hebben die per universe de volledige 512 kanalen kan aansturen, zit je ineens in een totaal andere prijscategorie. (lees: Compulite, Avolites, Flying Pig, Jands, MA, Strand etc.)

            Ik begrijp alleen niet waarom je van je DMX 192 (is toch een 12 fixture X 16 ch tafel?) afstapt en kiest voor een statisch lichttafel om je scans aan te sturen.
            Lid van het Front tegen zijlicht

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Onderwerp afgesloten. Over deze console is reeds een onderwerp actief.

              slotje door modje
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              Working...