USB-DMX convertor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mcdive
    • Dec 2003
    • 6

    USB-DMX convertor

    Ik werk al jaren met martin LJ, ik heb nu al verschillende lapt. maar nog steeds maar één DMX convector, op ACF heb ik een toestelletje gezien dat ge op usb kunt aansluiten en zo dmx kunt aansturen maar ook nog ne cue erin kan opslagen, deze DMX interface bestaat ook van het merk GLP, de LSC 3000, nu mijn vraag is of deze ook werkt op ne martin LJ, volgens ne kerel van daar moet het lukken wanneer je een paar zaken bveranderd in de LJ, wie kan mij hiermee helpen ????
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

    #2
    Bedoel je niet die converter van Sunlite?
    Hoe je dat precies moet veranderen kan ik je overigens helaas niet mee helpen.
    We're ready to party, are you?

    Comment

    • -Aart-
      • Jul 2001
      • 801

      #3
      'tuurlijk werkt dat niet..
      Waar dacht je dat Martin zijn geld aan verdiende ? Aan de gratis download's van LJ op hun site ? [)]

      Als het wel werkt is het illegaal.

      Comment

      • mcdive
        • Dec 2003
        • 6

        #4
        het is diegene van sunlite, en die werkt op alle andere DMX computerprogramma's behalve martin, maar er is een methode om die wel te laten werken, en natuurlijk het is niet zoals het moet maar daarom zitten we in belgië he

        Comment

        • lj djcenter
          • Jul 2003
          • 148

          #5
          Dat sunlite werkt met alle dmx computerprogramma's werkt betwijfel ik, uit ervaring weet ik wel dat de box met e-cue werkt. Maar om der aan zitten solderen zodat hij met lj zou werken is ook broodroof voor martin en ze zullen bij martin wel zorgen dat hij enkel maar met hun kaart werkt. Je mag daarvoor in belgie zitten, als je geen martin lj wilt kopen moet ge ook geen andere boxxen aanpassen...

          greetz tom
          citaat:Geplaatst door mcdive

          het is diegene van sunlite, en die werkt op alle andere DMX computerprogramma's behalve martin, maar er is een methode om die wel te laten werken, en natuurlijk het is niet zoals het moet maar daarom zitten we in belgië he
          Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

          Comment

          • Wietse
            • Sep 2003
            • 149

            #6
            hebt gij een officiele windows versie?
            hebt gij een officiele office versie?
            hebt gij geen enkel gekraakt porgramma?

            as't simpel te solderen valt, dan moet get maar doen vind ik, ze hadde het maar niet zo simpel moeten maken !
            of hun eigen controller wat goedkoper

            groeten

            Wietse

            Comment

            • lj djcenter
              • Jul 2003
              • 148

              #7
              nee ik heb geen enkel gekraakt softwarepakket, alles is met licentie. Dat ze hun lj moeten goedkoper maken is ook zever. Ze hebben er toch ook hun tijd en knowhow moeten insteken, Dat fabriceert zijn eigen met bij mijn weten

              greetz tom
              Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

              Comment

              • Wietse
                • Sep 2003
                • 149

                #8
                hmmm der is iets kapot ma ge denkt, laten we dat zelf even slen fixe ipv naar de reparateur te doen, ocharme die jongen das broodroof

                Comment

                • cherrybay
                  • Dec 2002
                  • 51

                  #9
                  @lj djcenter ,
                  Wanneer was het de laatste keer Dat Martin (nee niet de importeur) jouw gematst heeft ?? nee NOOIT !!!
                  Luister eens goe iedereen wil een boterham verdienen , dus ook jij en ik ... sorry maar ik denk meer aan ik dan aan jouw.
                  Dat je dure producten koopt voor de support en service begrijp ik , maar soms moet je ook niet al te heilig willen zijn ..
                  ik draai al jaren op LJ (orgineel) maar als ik een goedkopere manier zou vinden dan doe ik het .. ik rij ook altijd 130 km/per uur , ik Download cd's / DVD's , ect ect

                  Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

                  Comment

                  • -Aart-
                    • Jul 2001
                    • 801

                    #10
                    Mja.. Maar dat betekent toch nog niet dat zo iemand dan veel hulp mag verwachten van mensen die wel gewoon de normale prijs voor het ding betalen ?

                    Het gaat hier overigens over een redelijk kostbaar professioneel pakket, gericht op een kleine markt. Niet om een DVD'tje of een Windowslicentie van een paar E.
                    Ik vind dat toch weer wat anders; dit soort dingen is nu eenmaal nooit voor privegebruik maar altijd voor "de zaak", er wordt geld mee verdient, en de prijs voor het gebodene is dan gewoon redelijk.
                    Daar hoef je het natuurlijk verder niet mee eens te zijn [)] maar zo zie ik het wel.

                    Als laatste: Het is vast mogelijk, maar of het snel/betrouwbaar en simpel aan de praat te krijgen valt betwijfel ik ernstig, Martin zal dit soort knutsels ondertussen wel actief tegenwerken. En LJ zonder DMX-in is wmbt maar een halve LJ. - maar dat terzijde.


                    Comment

                    • test12
                      • Jan 2003
                      • 901

                      #11
                      Waar gaat dit over?
                      Wie was het die allemaal fixtures aan iedereen verkocht met eigen protocol?
                      Toen ze zagen dat hun markt niet instand bleef, hebben ze het toch ook aangepast (ten koste van andere fabrikanten).
                      Iedereen kreeeg natuurlijk andere en mij hebben ze vergeten.
                      Slim zijn is niets mis mee, neem Martin het echt niet kwalijk.
                      Met kleine aanpassingen aanbrengen om andere combinaties, die beter en of goedkoper zijn, mogelijk te maken is naar mijn mening niets mis.

                      m.v.g. Herman
                      ________________________
                      Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.

                      Comment

                      • jeroenw
                        • Dec 2003
                        • 216

                        #12
                        Ik wil niet flauw doen maar om iets via je USB poort aan een progje te hangen (ongeacht wat hetn u is) hoef je echt niet te solderen. Het is een software probleem. Je moet weten welke commando's LJ uitstuurt en welke je DMX-dongle wil hebben. Daartussen moet je dan een driver knutselen. Dit alles kun je volledig zonder soldeernout doen (of je moet er mee willen typen)

                        BTW, drivers scrijven is errug moeilijk, maar je moet eens kijken op
                        http://www.lighting-solutions.de of http://www.peperoni-light.de

                        gegroet
                        Jeroen
                        \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

                        Comment

                        Working...