Het nieuwste van het nieuwste...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elwin-design
    • Dec 2003
    • 11

    Het nieuwste van het nieuwste...

    Beste LJ's en andere lichtfanaten,

    Hier nogmaals een topic van mij omtrent vernieuwing in de lichtindustrie. Ik heb op mijn vorige topic veel antwoorden gehad rond de vraag wat er allemaal voor problemen zijn in de huidige verlichting, nogmaals mijn dank daarvoor!!!

    De nieuwe vraag, wat hebben jullie voor ideeën voor nieuwe en dan bedoel ik echt nieuwe verlichting? Dus niet een verbetering van het oude maar echt een nieuwe visie. Ik heb al veel concepten op papier staan, maar ik zou het graag ook horen en zien van jullie, de mensen die er dagelijks en professioneel mee werken. Ik doel hier op nieuwe plaatsing van licht, van welke positie de artiest belicht wordt, persoonlijke verlichting, instrumentverlichting, enz... Kortom wat zouden jullie graag hebben, wat nog niet op de markt is...verbaas me!!! Mogelijk zijn er zelfs bepaalde lampen, effecten of installaties die jullie zelf custom op een locatie gebouwd hebben, laat het me weten, misschien komt er een geweldig nieuw product uit!

    Bij voorbaat dank voor jullie tijd en visie!!!

    De groeten en nog fijne feestdagen...

    Elwin
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

    #2
    citaat:Geplaatst door elwin-design

    Beste LJ's en andere lichtfanaten,

    Hier nogmaals een topic van mij omtrent vernieuwing in de lichtindustrie. Ik heb op mijn vorige topic veel antwoorden gehad rond de vraag wat er allemaal voor problemen zijn in de huidige verlichting, nogmaals mijn dank daarvoor!!!

    De nieuwe vraag, wat hebben jullie voor ideeën voor nieuwe en dan bedoel ik echt nieuwe verlichting? Dus niet een verbetering van het oude maar echt een nieuwe visie. Ik heb al veel concepten op papier staan, maar ik zou het graag ook horen en zien van jullie, de mensen die er dagelijks en professioneel mee werken. Ik doel hier op nieuwe plaatsing van licht, van welke positie de artiest belicht wordt, persoonlijke verlichting, instrumentverlichting, enz... Kortom wat zouden jullie graag hebben, wat nog niet op de markt is...verbaas me!!! Mogelijk zijn er zelfs bepaalde lampen, effecten of installaties die jullie zelf custom op een locatie gebouwd hebben, laat het me weten, misschien komt er een geweldig nieuw product uit!

    Bij voorbaat dank voor jullie tijd en visie!!!

    De groeten en nog fijne feestdagen...

    Elwin
    Denk je hier serieuse reacties op te krijgen? Ik denk dat er genoeg mensen zijn met een heleboel ideeee, maar die zullen toch niet zomaar hun geniale ideeen aan jou geven zodat jij met de eer (en evt. het geld) kunt strijken. [8D]

    Comment

    • axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

      #3
      eeeeeeeeeeeeeel simpel...

      Een echt snel en goed werkende CMY systeem [8D]
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

      Comment

      • Juce
        • Aug 2001
        • 203

        #4
        iets betaalbaar om een horizondoek uit te lichten.
        En dan bedoel ik op plaatsen waar je geen plaats hebt om met horizonlampen te werken.

        Juce

        Comment

        • Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

          #5
          Begin eens met licht dat niet op het geluid stoort.

          Comment

          • elwin-design
            • Dec 2003
            • 11

            #6
            Beste delighted,

            Als reactie op je bericht:

            Denk je hier serieuse reacties op te krijgen? Ik denk dat er genoeg mensen zijn met een heleboel ideeee, maar die zullen toch niet zomaar hun geniale ideeen aan jou geven zodat jij met de eer (en evt. het geld) kunt strijken.

            Jammer dat je denkt dat het om eer of geld gaat, ik probeer puur als student die niet professioneel met licht bezig is inzicht te krijgen in deze materie! Ik denk, en zie zelfs dat er wel mensen zijn die reageren en nog serieus ook. Natuurlijk moet jij je geniale ideeën voor jezelf houden en met de eer en het geld gaan strijken, als je dat lukt is dat toch geweldig! Alle andere leuke en simpele ideeën zijn meer dan welkom en zullen in de toekomst jullie werk mogelijk vergemakkelijken en/of verbeteren.

            Bij voorbaat dank voor alle andere serieuze reacties...

            Groeten, Elwin

            Comment

            • johan L.
              • May 2001
              • 384

              #7
              net zoals axs hier CMY maar dan een betaalbare CMY colorchanger.
              Net deed ie het nog.

              Comment

              • Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

                #8
                Dat horizondoek idee is niet eens zo slecht: een doek dat in alle kleuren van de regenboog kan oplichten; maar toch gewoon de eigenschappen heeft van normale stof (wel brandwerend uiteraard). Dat kun je ook mooi gebruiken als decoratie materiaal enzo, aan een kant een xlr en misschien stroomlijntje en klaar is kees. Zou dan handig zijn als je ook de intensiteit kunt regelen.
                Het zou helemaal leuk worden als je zoiets met video kunt combineren: een doek waarmee je zonder beamer kunt werken. Succes

                Comment

                • - -Niels- -
                  • Aug 2003
                  • 253

                  #9
                  Je hebt gelijk (iCe)!!!

                  Comment

                  • elwin-design
                    • Dec 2003
                    • 11

                    #10
                    He LJ's

                    Dat horizondoek is inderdaad een goed idee, ik heb al een aantal concepten waar ik een dergelijk idee wil verwerken. Op die manier kan je het podium aankleden / kleur geven en achter een artiest plaatsen waardoor je een soort contour / backlight effect krijgt. Graag zou ik deze doeken willen beschijnen met een RGB of CMY led lichtbron, zodat het product oneidige kleuren kan uitstralen, weinig warmte produceert en weinig verbruikt!!! Ben nog op zoek naar een doek dat een hele goede reflectie naar voren geeft, licht is en uiteraard van een brandvrij materiaal is gemaakt!

                    Bedankt en tot later...
                    Elwin

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Een automatische volgspot
                      Een soort van Moving Head / Wash die zelfstandig een actreuzel kan volgen. K weet dat het met een gigantisch groot en complex systeem mogelijk moet zijn, maar kan jij niet met iets practisch komen?
                      Gewoon een radiografisch zendertje onder de kleding die dan een positie kan doorgeven aan het apparaat :-S

                      t klinkt lastig, maar t lijkt me makkelijker te realiseren dan die lichtgevende doeken

                      Comment

                      • elwin-design
                        • Dec 2003
                        • 11

                        #12
                        Die projectie zonder die beamer wordt lastig, maar zou wel waanziniig zijn iCe. Maar ja de technologie staat voor niks, dus misschien binnen een paar jaar. Misschien in de tussentijd geld ophoesten voor een heel erg groot LCD scherm hahaha.

                        Later,
                        Elwin

                        Comment

                        • axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

                          #13
                          citaat:Geplaatst door elwin-design
                          Dat horizondoek is inderdaad een goed idee, ik heb al een aantal concepten waar ik een dergelijk idee wil verwerken.
                          Tot zover mijn bijdragen...
                          Het is wel heel duidelijk dat je op zoek bent naar ideëen van iemand anders te verwerken om in je shows... [xx(][V]
                          Gebrek aan inspiratie... of goedkope manier om shows 'origineel' te maken...

                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                          Comment

                          • elwin-design
                            • Dec 2003
                            • 11

                            #14
                            Die volgspot is ook een leuk idee...Ik denk dat het wel mogelijk is met een tag en een drietal ontvangers op het podium die de positie van de acteur / artiest bepalen. Ik neem het mee...bedankt Jurjen!

                            Later,
                            Elwin

                            Comment

                            • johan L.
                              • May 2001
                              • 384

                              #15
                              citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                              Een automatische volgspot
                              Een soort van Moving Head / Wash die zelfstandig een actreuzel kan volgen. K weet dat het met een gigantisch groot en complex systeem mogelijk moet zijn, maar kan jij niet met iets practisch komen?
                              Gewoon een radiografisch zendertje onder de kleding die dan een positie kan doorgeven aan het apparaat :-S

                              t klinkt lastig, maar t lijkt me makkelijker te realiseren dan die lichtgevende doeken

                              Een of ander bedrijf genaamt martin heeft zoiets al: het trackpod systeem. www.martin.com
                              Net deed ie het nog.

                              Comment

                              Working...