Gebreken en problemen huidige podiumverlichting...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elwin-design
    • Dec 2003
    • 11

    Gebreken en problemen huidige podiumverlichting...

    He lichtprofs,

    Ik ben een ontwerper in opleiding en heb als afstudeerproject gekozen voor podiumverlichting. Ik probeer nieuwe producten te ontwerpen die een aantal problemen van het huidige verlichtingsegment zullen oplossen.

    Mijn vraag is hebben jullie uit de praktijk voor mij een aantal problemen waar jullie zoal tegen aan lopen. Bij bijvoorbeeld vervoer installatie, gebruik en sturing. Het hoeft niet zeer technisch te zijn, het gaat puur om praktische problemen zoals bijvoorbeeld, gewicht, warmteproductie en bv. kleurmenging. Ik ben zeer benieuwd en hoop dat ik met jullie antwoorden een aantal goede oplossingen kan bedenken. Je kan overigens ook aangeven waar volgens jullie nog gaten in de markt zijn, zo van "Dat zo'n product nou nog niet bestaat..." Ik hoor het allemaal graag van jullie!

    Bij voorbaat dank voor de reactie.

    Elwin
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

    #2
    lampe die artiesten niet verblinden ondanks een lage locatie..

    Comment

    • elwin-design
      • Dec 2003
      • 11

      #3
      Hoge verlichting verblindt toch ook als de hoek en hoogte niet goed zijn, of is dit echt erger bij lage verlichting?

      Thanks,
      Elwin

      P.S. laat maar komen die problemen, spuw je gal!!! hahaha

      Comment

      • R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

        #4
        een probleem vindt ik het idee dat de kleurintensiteit van spots die afneemt naarmate de spots vuiler worden, los van het minder fel worden van de spots.

        Ralph

        Comment

        • delighted
          • Jul 2003
          • 420

          #5
          citaat:Geplaatst door elwin-design

          He lichtprofs,
          Mijn vraag is hebben jullie uit de praktijk voor mij een aantal problemen waar jullie zoal tegen aan lopen.
          Tja, het zijn niet echt problemen, maar als je het kan maken zou het niet verkeerd zijn.

          - Bewegende koppen die 3 kg ipv 30+ kg wegen
          - Bewegende koppen die net zo snel als scans kunnen bewegen.


          Comment

          • Robert
            • Aug 2000
            • 630

            #6
            Er bestaat zoiets als "klap-truss", dus truss die je op kan vouwen. Zou je zoiets niet kunnen maken voor kleinere trussen (30*30*30 of zo), zodat dat een hoop ruimte in bus / aanhanger / vrachtwagen scheelt?

            Een niet-opvallende valbeveiliging voor spiegelbollen (zie topic hierover)

            Wat zeker een gat in de markt is (als het te maken valt): Trusskoppelingen die net zo veilig zijn als de huidige, maar (veel) sneller vast te maken. Een systeem waarbij je trussen alleen maar tegen elkaar hoeft te leggen en dan ergens aan moet draaien zou ideaal zijn

            Alvast bedankt!

            Robert

            Comment

            • neeltje
              • Apr 2003
              • 295

              #7
              rupert, zou je niet gewoon af en toe je spots kuisen? (ja, ik werk in een theater)
              "En Go"

              Comment

              • showband
                • May 2001
                • 4524

                #8
                Vaste lijst: Goedkope spotjes die niet zo vreselijk veel warmte opwekken, weel minder energie verbruiken, lichter zijn, langer meegaan. enz

                Top-tip: spullen die eruitzien als een lekker wijf. Het publiek kijkt namelijk graag naar een lekker wijf [)][][)]
                lekker belangrijk!

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  come to think of it,
                  Muzikanten kijken ook graag naar een lekk.... laat maar[)]
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • johan L.
                    • May 2001
                    • 384

                    #10
                    en movingheads die geen lawaai maken
                    Net deed ie het nog.

                    Comment

                    • merlinos
                      • Dec 2003
                      • 5

                      #11
                      Lampen waar je niet van word verblind?
                      Kopspiegellamen voor op de vloer. Ik heb er 6 maar zijn erg groot.
                      Kan je verstellen naar vloedlicht of beam.
                      Lightbricks vind ik erg handig kan je nl overal gebruiken op 220 wandcontactdoos. Ik heb zelf verschillende lichttafels maar stuur het zooitje liever met een atari falcon en cbase aan via midi.
                      Atari is bedrijfcker en makkelijk te programmeren op elke setting.

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        Wat ook leuk zou zijn: een oprolbare verlichte dansvloer met de dikte en flexibiliteit van een vloerbedekking [8D]
                        Liefst zo goedkoop en toch mooi mogelijk

                        Comment

                        • R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

                          #13
                          Rupert? 't is Ralph hoor....

                          En ja, die moeten gekuist worden maar hij vraagt een probleem, dus krijgt hij er een!

                          Comment

                          • rinus bakker
                            • Mar 2002
                            • 5430

                            #14
                            citaat:Geplaatst door Robert

                            1.Er bestaat zoiets als "klap-truss", dus truss die je op kan vouwen. Zou je zoiets niet kunnen maken voor kleinere trussen (30*30*30 of zo), zodat dat een hoop ruimte in bus / aanhanger / vrachtwagen scheelt?
                            2. Een niet-opvallende valbeveiliging voor spiegelbollen (zie topic hierover)
                            Wat zeker een gat in de markt is (als het te maken valt): 3.Trusskoppelingen die net zo veilig zijn als de huidige, maar (veel) sneller vast te maken. Een systeem waarbij je trussen alleen maar tegen elkaar hoeft te leggen en dan ergens aan moet draaien zou ideaal zijn
                            Hollo Robert,
                            die zijn toch geen van drieën echte 'licht'-issues, maar zitten volgens mij meer in de rigging-hoek.
                            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                            Comment

                            • Robert
                              • Aug 2000
                              • 630

                              #15
                              O... ja daar heb je wel een punt.

                              Alleen bij de vooral kleinschalige bedrijfjes waar ik voor werk gaan we meestal met 2 of 3 man op pad, kleine klusjes dus. En dan noem je alles wat geen geluid is gewoon licht (bij wijze van...)

                              Vandaar! Desalniettemin hangt het wel nauw samen met podiumverlichting, en heeft elwin-design er misschien wat aan. Zo niet: sorry voor het verspillen van uw tijd.

                              Groeten!! Robert

                              Comment

                              Working...