DMX samenvoegen.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    DMX samenvoegen.

    Mensen, ik heb een vraagje.

    Voor een lichtsetje van ons maken we gebruik van 3 verschillende dmx aansturingen.

    1* Strobe
    1* Parren
    1* Intelligent light

    nu kun je het hele dmx verhaal wel 1001 keer uitleggen maar er word niet begrepen dat er dus 1 dmxkabel moet worden getrokken naar het Intel-light. en doorlussen naar de anderen, 1 kabel naar de dimmers en 1 kabel naar de strobe(s).

    Als ik het zelf gebruik heb ik hier geen problemen mee maar als je het verhuurt wordt er wel 10 keer over gebeld.

    Is er een manier on meerdere lichtsturingen op 1 dmxkabel samen te voegen.

    (een omgekeerde dmx-booster zeg maar[])

    Ik heb geen idee of het kan dus als je een idee hebt laat het ff horen.

    Owwja, die sturingen hebben geen dmx-in
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.
  • LJ Chris
    • Jul 2002
    • 477

    #2
    Hiervoor moet je een DMX merger gebruiken, deze kan verschillende DMX signalen samenvoegen.
    Zoiets bv http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=3340

    Groetjes
    Chris
    Morgen is de drukste dag van je leven!

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #3
      heb je die ook als 3-in 1 uit??
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • LJ Chris
        • Jul 2002
        • 477

        #4
        Die bestaan maar dan zit je al een prijsklasse hoger..
        Mvg
        Chris
        Morgen is de drukste dag van je leven!

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          zet er 2 "2=>1" achter elkaar
          wat is het goedkoopst? (retorisch)

          Comment

          • eeze
            • Nov 2003
            • 11

            #6
            Je zou in dat geval inderdaad moeten mergen, maar 10 tegen 1 dat er dan 100 keer wordt gebeld....,want hoe je het ook wendt of keert, je blijft dan doorlussen van strobe naar Parren en dan naar Scans (o.i.d) , maar voor de merger hangen ineens meerdere stuurtafels. Misschien is een splitter een uitkomst....Dan kun je de klant uitleggen: een lijntje van tafel naar de splitter (er is maar 1 Input, dus dat gaat maar op een manier, en dan naar iedere "lichtbron" (een dimmerpack is dan een lichtbron voor het gemak) een apart lijntje leggen.....Of zeg je in je verhaal dat de klant juist het gebruik van de splitter/booster niet snapt???? Als dat zo is weet ik ook geen pasklare oplossing ben ik bang..
            Groeten, Pieter
            Groeten Pieter

            Comment

            • Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

              #7
              Het was toch juist de bedoeling om maar 1 dmx lijn te trekken in plaats van 3? je zal dan idd 2 van deze mergers nodig hebben of 1 duurdere voor 3 lijnen. maar wat is het probleem nou? gewoon inbouwen in een kist en 1 dmx uitgang er uit laten komen met een grote sticker er bij en klaar is u.

              o ja die mergers werken perfect. heb er zelf ook 1.

              groeten

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

                #8
                Voordat je alles aan de klant uitlegt...
                Misschien is het handiger om een zeer uitgebreide installatiehandleiding te maken. En een appart velletje met alle dingen die mis kunnen gaan en een passende oplossing daarvoor .
                Word jij minder lastig gevallen over de telefoon []

                Comment

                • kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

                  #9
                  Let wel ff op dat je LTP kanalen niet van 2 tafels tegelijk kunnen komen, Mergers kunnen over het algemeen alleen met HTP kanalen werken.
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    citaat:Geplaatst door kokkie

                    Let wel ff op dat je LTP kanalen niet van 2 tafels tegelijk kunnen komen, Mergers kunnen over het algemeen alleen met HTP kanalen werken.
                    [?][?][?]
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • delighted
                      • Jul 2003
                      • 420

                      #11
                      citaat:Geplaatst door kokkie

                      Let wel ff op dat je LTP kanalen niet van 2 tafels tegelijk kunnen komen, Mergers kunnen over het algemeen alleen met HTP kanalen werken.
                      Hoe kan een merger zien/ruiken of het een LTP of een HTP kanaal is?

                      Ik heb niet veel ervaring met mergers, maar het lijkt mij dat dit niet juist is.

                      Comment

                      • jurjen_barel
                        • Jun 2003
                        • 3150

                        #12
                        kokkie, verklaar je nader...
                        je hebt het neem ik aan niet over een printerpoort met LTP (dan is het LPT) [8D]

                        Comment

                        • delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

                          #13
                          citaat:Geplaatst door jurjen_barel

                          kokkie, verklaar je nader...
                          je hebt het neem ik aan niet over een printerpoort met LTP (dan is het LPT) [8D]
                          Om verwarring te voorkomen, even een korte uitleg over LTP en HTP:

                          Op een (goede) lichttafel wordt er met twee "soorten" DMX-kanalen, LTP en HTP.

                          LTP: Latest Takes Presence
                          HTP: Highest Takes Presence

                          HTP wil zeggen dat de hoogste waarde wordt uitgestuurd. Dit kan alleen voor dimmers (van fixtures) worden gebruikt.
                          Voorbeeld: Als ik de ene cue dimmer 3 op 50% staat en in een andere cue de dimmer op 90% staat, en beide cues staan tegelijk aan, dan zal de HOOGSTE waarde worden uitgestuurd.

                          LTP wil zeggen dat de laatste waarde wordt uitgestuurd. Dit geldt voor alle parameters van een fixture (behalve de dimmer).
                          Voorbeeld: Als in een cue de kleur van de spot op groen wordt gezet, en in een andere cue wordt de kleur van de spot op blauw gezet, dan krijgt de spot de kleur van de cue die als LAATSTE is opgestart.

                          Comment

                          • axs
                            Moderator
                            • Jun 2002
                            • 2687

                            #14
                            Kokkie heeft ergens het horen luiden, maar weet de klepel duidelijk niet hangen! LTP en HTP is manier van gegevens verwerken op de tafel, maar op je output kan je helemaal niet zien of het HTP of LTP verwerkt is!

                            Jongens, zoek eerst ff de betekenis op van LTP en HTP voor je
                            begint te roepen!
                            [edit] Thx to delighted om hier tijdens mijn posting ff de uitleg te geven waren blijkbaar gelijk aan het typen [/edit]

                            Een merger kan wel degelijk HTP of LTP werken.
                            Er zijn idd mergers die enkel HTP werken (de goedkopere dan) maar de andere zijn perfect instelbaar op HTP of LTP


                            HTP en LTP is een manier (MODE) van werken maar is geen TYPE!
                            Is wel een groot verschil!

                            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                            Comment

                            • jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3150

                              #15
                              Oki, thnx! Ben weer veel wijzer geworden [8D]

                              LTP is dus meest recente waarde en
                              HTP is dus de hoogste waarde...

                              Bedankt voor de uitleg, jongens []

                              Comment

                              Working...