Fixture / Personality Files

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasper-Lichtbron
    • Jun 2001
    • 2155

    Fixture / Personality Files

    Simpele vraag: gebruiken jullie ze standaard, of maken jullie ze zelf altijd nog maar eens aan, om er zeker van te zijn dat je jou instellingen hebt.

    Voorbeeldje: ik werk regelmatig met 518 scans & 400 colors. Nu hebben de fixture files van onze tafel (Zero88 LeapFrog) de vervelende eigenschap dat het shutter kanaal van de colors niet onder hetzelfde wieltje zitten als shutter (strobe) van de scans. Oftewel: lastig werken . Heb het nog niet gedaan, maar ben wel van plan om die dus even aan te passen aan mijn wensen, zodat het altijd gelijk is. Diskette altijd mee; en klaar is kees.

    Maar dan: hoe werk je als je andere spots gaat inhuren? Onze scans staan zo dat "home" 128-128 levert, maar met dimmer = 100%. Ik snap niet precies waarom dat is, dimmer 0% lijkt me een stuk makkelijker aangezien je home meestal even snel als "troubleshooter" gebruikt nietwaar? OKe; met programmeren is 100% dan misschien weer makkelijker. Valt voor beiden iets te zeggen. Iig is het wel eens voorgekomen dat een andere spot (MH was het toen) wel een dimmer 0% in de file had; niet echt al te handig dus. Ga je dan van tevoren dat soort dingen bekijken; of gaat er altijd een laptop mee om alsnog dat soort parameters te veranderen?
  • delighted
    • Jul 2003
    • 420

    #2
    citaat:Geplaatst door (iCe)

    Simpele vraag: gebruiken jullie ze standaard, of maken jullie ze zelf altijd nog maar eens aan, om er zeker van te zijn dat je jou instellingen hebt.

    Voorbeeldje: ik werk regelmatig met 518 scans & 400 colors. Nu hebben de fixture files van onze tafel (Zero88 LeapFrog) de vervelende eigenschap dat het shutter kanaal van de colors niet onder hetzelfde wieltje zitten als shutter (strobe) van de scans. Oftewel: lastig werken . Heb het nog niet gedaan, maar ben wel van plan om die dus even aan te passen aan mijn wensen, zodat het altijd gelijk is. Diskette altijd mee; en klaar is kees.

    Maar dan: hoe werk je als je andere spots gaat inhuren? Onze scans staan zo dat "home" 128-128 levert, maar met dimmer = 100%. Ik snap niet precies waarom dat is, dimmer 0% lijkt me een stuk makkelijker aangezien je home meestal even snel als "troubleshooter" gebruikt nietwaar? OKe; met programmeren is 100% dan misschien weer makkelijker. Valt voor beiden iets te zeggen. Iig is het wel eens voorgekomen dat een andere spot (MH was het toen) wel een dimmer 0% in de file had; niet echt al te handig dus. Ga je dan van tevoren dat soort dingen bekijken; of gaat er altijd een laptop mee om alsnog dat soort parameters te veranderen?
    Ik weet van te voren bijna altijd welke spots (en de inhoud ervan (kleuren/gobo's etc.) en welke tafel ik op de klus mee krijg. Zo kan ik dus thuis alvast m'n personality files dusdanig aanpassen dat ik er blij van wordt. Meestal zal ik thuis op de simulator ook alvast de patch e.d. voorbereiden.

    In sommige tafels worden de waarden voor je "Home" en "Highlight" in de personality file meegenomen. In andere tafels wordt dat juist weer in de setup van je tafel gedaan, dus tja... Het hangt er helemaal vanaf wat er meegaat.

    Een ding is in ieder geval zo dat ik altijd dezelfde configuratie gebruik, zodat altijd alles hetzelfde werkt.

    Bij mij is de

    - Highlight, indien dit in te stellen is, alleen de dimmer naar FF en
    de kleur naar Open.
    - Home. Shutter open, dimmer dicht, kleur gobo prisma etc. allemaal open. En de pantilt op 50/50 (Tenzij de fixture op een vreemde plaats hangt en een andere pantilt waarde beter uitkomt).

    Voor de noodgevallen heb ik altijd een laptop bij me.

    Comment

    • Jasper-Lichtbron
      • Jun 2001
      • 2155

      #3
      citaat:Geplaatst door delighted
      [br
      - Home. Shutter open, dimmer dicht, kleur gobo prisma etc. allemaal open. En de pantilt op 50/50 (Tenzij de fixture op een vreemde plaats hangt en een andere pantilt waarde beter uitkomt).
      Wat is 50/50 voor vage waarde als ik vragen mag? Hoe kom je daarbij?

      Comment

      • Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

        #4
        50/50 = half = 50% = 127-128 = midden = etc...........

        Comment

        • Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

          #5
          Uhhh okee excuus ben niet helemaal wakker meer, dacht aan 50/50 in DMX waarde, dat zou redelijk onnutig zijn

          Comment

          • delighted
            • Jul 2003
            • 420

            #6
            citaat:Geplaatst door (iCe)

            Uhhh okee excuus ben niet helemaal wakker meer, dacht aan 50/50 in DMX waarde, dat zou redelijk onnutig zijn
            Ik bedoelde inderdaad met 50/50 de 50%/50%, toch zal ik dat niet altijd gebruiken.

            Voorbeeld:

            Stel je hebt een trus vertikaal achterop het podium staan en daar een MH aan vast gemaakt. Als de home-positie 50/50 is houdt dat in dat ie midden in mijn gezicht schijnt als ik m aanzet... [V]

            Meestal maak ik de home-positie dan zo dat ie op de podiumrand (downstage) schijnt. Dat is immers een stuk dichter bij het gebied waar die spot in de meeste gevallen gebruikt zal worden.

            Comment

            • Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

              #7
              Andere mensen met andere methoden? Dit bevalt me wel, al is het maken van fixture files wel even wat werk.. maar goed; wat doen jullie nog meer aan voorbereiding voor een klus?? Behalve dan een plan maken natuurlijk . Van tevoren filters uitzoeken / steken?? Patchen?? Ik kan niet offline werken, dus dat zou betekenen dat ik van tevoren de show op de tafel moet gaan zetten. Heb ik 1 keer gedaan in een extreem geval waar alles gewoon perfect in orde moest zijn, verder niet eigenlijk.

              Comment

              • delighted
                • Jul 2003
                • 420

                #8
                citaat:Geplaatst door (iCe)

                Andere mensen met andere methoden? Dit bevalt me wel, al is het maken van fixture files wel even wat werk.. maar goed; wat doen jullie nog meer aan voorbereiding voor een klus?? Behalve dan een plan maken natuurlijk . Van tevoren filters uitzoeken / steken?? Patchen?? Ik kan niet offline werken, dus dat zou betekenen dat ik van tevoren de show op de tafel moet gaan zetten. Heb ik 1 keer gedaan in een extreem geval waar alles gewoon perfect in orde moest zijn, verder niet eigenlijk.

                Comment

                Working...