Martin Freekie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

    Martin Freekie

    Ik ben van plan om een Martin Freekie scancontroller aan te gaan schaffen voor me nieuwe scanners.
    Alleen is ie een beetje duur en dus aan de rand van mn budget. Kep al de documenten erover op de Martin-site doorgelezen, maar heet iemand ook ervaringen met dit apparaat?
    Kep de zoekmachine gebruikt maar kon niet iets vinden wat echt over de ervaringen met dit apparaat ging.

    Brand los

    Deze post is al weer wat ouder, maar k heb m nu aangeschaft en zit met een probleempje... Zie de tweede pagina, derde post...
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

    #2
    Vond het in het begin lastig om een programma te maken, maar het is dan ook mijn eerste lichtcomputer.
    Werkt nu wel goed, heb er ook vanalles op met switchpacks.

    Leuk ding, verder geen ervaring met andere spullen, kan dus niet voor je vergelijken. Heb hem ook puur voor de naam gekocht. I like Martin
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

    Comment

    • timescape
      • Oct 2002
      • 328

      #3
      Slechte reden volgens mij om een apparaat te kopen. (buiten het feit dat Martin mij ook goed bevalt.)
      Wij hebben een tijd lang met de Freekie gewerkt, met 2-4-6-8 MX4 scans eraan. Mijn ervaring :
      - Programma's maken gaat eenvoudig, maar zeker niet snel.
      - "Live" bediening is er in het geheel niet bij. (snap ook niet hoe jij dat doet met je switchpacks,kawaman ? Lopen die gewoon mee in een bepaald programma dan ofzo ?
      - Snelheid niet echt lekker te regelen, net te snel of net te langzaam
      - Bediening verder heel eenvoudig. (bedoel ik positief)
      - Ingebouwde Macro's zijn ook wel handig

      Wij zijn zelf overgestapt naar LightJockey, maar de Freekie is (voor het geld) zeker geen verkeerde controller.
      Als je verstandig bent, huur je er gewoon een voor een weekend, kun je er wat mee spelen, en evt. een keer mee gaan draaien. Dit vertelt je weer 10x meer dan ervaringen van anderen.

      Succes met je keuze !
      Groeten Jeroen

      Comment

      • de kawaman
        • Dec 2002
        • 202

        #4
        Tja, ik heb dr niet echt heel veel verstand van en kocht martin scan's dus dan ook maar een freekie erbij

        enne, als mn programma loopt, kan je met een andere fixture, waar dus de switchpack aanhangt spelen. Niet echt de beste oplosing, maar makkelijker en goedkoper als nog een comp erbij
        Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

        Comment

        • zjeten
          • Mar 2003
          • 331

          #5
          hallo

          ik heb een freekie en ben daar content van.
          je steekt je programmatjes er in en je bent vertrokken.ook handig is de strobo en rookknop dat je gebruikt.
          als je er niet te veel intilligent aan hangt dan is dit zeker te doen.
          maar natuurlijk kun je er niet zo veel van verwachten.je kan niet zoals de mooiere tafels de strobo functie op een schuiver steken en dan je fader omhoog en strobo hebben,dat mis ik wel een beetje omdat je zo direkt meerdere programma's moet maken en ze niet kunt aanpassen.natuurlijk is het budget de grote reden
          ik zou zeggen,voor beginnende lj is de freekie goed.
          greets jeffrey

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Voor de strobo en rookmachine heb ik m niet nodig, voor beide heb k een analoge sturing [:I]

            citaat:- "Live" bediening is er in het geheel niet bij
            Is het dus niet zo dat ik heb uit de run-mode (oid) kan halen en de scanners vervolgens met de hand bedien? Lijkt me raar dat er dan een joystick op zit...

            Zo hebben die simpele dimmerpackjes ook de modus "Hold dimmer" waarin alle lampen aanstaan en je ze met de faders kan dimmer. En juist in de Run-mode gaan ze de programma's draaien.

            Is dit met de Freekie mogelijk?

            Comment

            • zjeten
              • Mar 2003
              • 331

              #7
              ik denk van niet.
              en je toestellen aanpassen van kleur tijdens een show gaat ook niet.
              niet dat ik toch weet,het gaat ,maar niet vlot.
              ik denk dat je naar een duurdere tafel moet daarvoor.
              vraag het ook es aan de profs,heb een freekie,maar ken maar die tafel.
              greets
              jeffrey

              Comment

              • MC Party
                • Sep 2003
                • 481

                #8
                Jurjen ik denk dat je zeker eens moet kijken naar de showtec/botex/enz scancommander II. Dit apparaatje is beter of net zo goed. Persoonlijk werk ik liever met een showtec scancommander maar dit komt door mijn neg. ervaring met de freekie maar dit is persoonlijk dus laat je hierdoor niet beinvloeden.

                Daarom raad ik je ook aan net als hierboven (op dit moment hieronder)al is genoemd gewoon beide controllers eens uit te gaan proberen bij een concu-lega drive in / of er een huren bij verhuurbedrijf in de buurt, omzo een eigen ervaring mee te laten wegen in je beslissing.


                Met de groeten van Highlander
                Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

                Comment

                • timescape
                  • Oct 2002
                  • 328

                  #9
                  Hee Jurjen,
                  voor wat betreft het live-gebeuren, dit gaat dus echt niet. Het enige wat je tijdens een prog kunt regelen, is de snelheid waarmee het programma loopt, en je kunt nog 2 effecten onder de strobe- en rookbuttons hangen, Maar meer ook niet.
                  Wil je toch met de joystick werken, dan is het handig om per bank bijvoorbeeld prog 12 altijd open te laten, zodat je vervolgens in de program-mode toch een soort van live-bediening hebt. Niet echt handig, want het duurt even voor je hier bent.
                  Wat je wel kunt doen, is bijvoorbeeld al je scans aan de volg-spot functie toewijzen. Als je dan op volgspot duwt, heb je alle scans (of MH's of...) onder je joystick ziten. Enige beperking hierbij is dat al je DMX-waarden vast liggen, behalve dus de pan en tilt. Dit wil dus zeggen, dat je vooraf een volgspot-scene instelt. (bijvoorbeeld alles blauw,tunnelgobo en gobo's rechtsom draaien....Vervolgens roep je dus met de volgspot-knop deze scene op, en ben je vrij om de Pan en Tilit zelf te regelen m.b.v. de Joystick....

                  Succes ermee !
                  Groeten Jeroen

                  Comment

                  • de kawaman
                    • Dec 2002
                    • 202

                    #10
                    Nou misschien ben ik gek?
                    Ik heb mn strobo gewoon onder 2 faders, 1 voor snelheid 1 voor felheid. Je wijst je strobo gewoon een fixture toe. FF de scan's uit de fixture, ze lopen dan zelf door en fixture van de strobo aan. no prob!

                    Verder kun je live ook wel pielen, met de joystick alle kanten op en met 6 faders evt kleur en gobo en snelheid van de stick e.d.

                    Dus????
                    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

                    Comment

                    • timescape
                      • Oct 2002
                      • 328

                      #11
                      Ja, maar zoals ik al eerder zei, moet je dan toch wel in de program-mode gaan zitten, wat zoveel wil zeggen als :
                      edit-knop 3 seconden ingedrukt houden. Op Show drukken, op fixture drukken, gewenste fixtures selecteren. En dan heb je ze ja. Ik vind dit niet echt live controle.
                      En voor wat betreft die strobo, je scans lopen zo dus gewoon door, en als je dan die strobe's wilt bedienen, ben je dus de controle over de scans even kwijt. Toch ?
                      Of ik heb het altijd verkeerd gedaan, kan ook hoor.

                      Groeten Jeroen

                      Comment

                      • de kawaman
                        • Dec 2002
                        • 202

                        #12
                        je bent idd even de controle over de scan kwijt, maar je fixture wijs je van te voren aan, dus bv 1-4 scan's en 5 strobo.
                        dus 1-4 uit 5 aan en stroboƩn maar!

                        Niks met edit dus!
                        Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

                        Comment

                        • jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

                          #13
                          eh... mensen
                          Nog ff herhalen voor de duidelijkheid
                          Ik hoef er geen strobe op te zetten
                          dus bespaar je de toetsaanslagen

                          Ik heb van iemand een Nederlandse handleiding aangeboden gekregen. Dat waardeer ik zeer en zal deze doorlezen. Ondertussen alleen ff de gebruikservaring met intelligent licht (scanners, MH's) dank u wel.

                          Greetz,
                          Jurjen

                          P.S. Thnx LJ Gerrit, I owe u one

                          Comment

                          • timescape
                            • Oct 2002
                            • 328

                            #14
                            okee geen dank hoor.
                            strobe's zijn dus niet intelligent omdat er geen motor in zit ofzo ?
                            Oke, ervaringen met scans heb je toch al kunnen lezen. En een handleiding heb je geen ruk aan, die zit bij een auto ook, maar de enigste keer dat mensen die lezen is als ze denken dat d'r bandjes 1/10 bar te zacht staan.
                            Huur gewoon zo'n ding en ga ermee spelen. Grote kans dat als je hem huurt bij een firma waar je hem later koopt, dat je de huurkosten nog eens terugkrijgt ook...

                            Comment

                            • Harmen
                              • Sep 2003
                              • 379

                              #15
                              je hebt toch wel intelligente strobes hoor!
                              voor de rest met de voorgaande posts eens en mischien eve iets afspreke met iemand die dr een heeft...

                              mzzls

                              Comment

                              Working...