Avolites Pearl Cursus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lazy
    • Sep 2003
    • 294

    Avolites Pearl Cursus

    Beste forumleden heeft er toevallig iemand op dit forum interesse om samen met mij een cursus bij fairlight te gaan volgens voor de Avolites Pearl licht tafel, de cursus zal 2 dagdelen duren en tijdens de cursus worden de basismogelijkheden van de Pearl voor zowel Intelligent als convetioneel licht behandeld... De cursus kost 150 euro per persoon!!

    Ik hoop dat er iemand snel reageerd die interesse heeft want ik wil de cursus zo snel mogelijk gaan volgen maar je moet met minimaal 2 personen zijn..

    Ik heb voor geinterreseerde een word bestandje waar op staat hoe en wat precies behandeld wordt
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

    #2
    Belgiƫ of Nederland, moet je 18+ zijn, of ook gewoon minderjarig?


    Greetz,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]

    Comment

    • movinghead
      • Aug 2001
      • 559

      #3
      Als je uit de buurt komt.
      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

      Comment

      • Lazy
        • Sep 2003
        • 294

        #4
        je hoeft volgensmij geen 18+ te zijn hoor....

        En ik kom uit het zuiden van het land maar de cursus is in Bemmel...
        De cursus is alleen waarschijnlijk wel op korte termijn...

        Kan iemand op 14 of 21 november??

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          Ik zou wel willen, maar...
          Vrijdag => schooldag [xx(]

          Comment

          • Lazy
            • Sep 2003
            • 294

            #6
            citaat:Geplaatst door jurjen_barel

            Ik zou wel willen, maar...
            Vrijdag => schooldag [xx(]

            Ja ik ook maar voor een keertje toch niet zo erg om te missen...

            Comment

            • jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

              #7
              citaat:Geplaatst door Lazy
              citaat:Geplaatst door jurjen_barel
              Ik zou wel willen, maar...
              Vrijdag => schooldag [xx(]
              Ja ik ook maar voor een keertje toch niet zo erg om te missen...
              Ja, lekker! Vrijdag heb ik juist Na1 en Sk1, de vakken waar k op het moment niet al te hoog voor sta...
              Sorry, eerst komende za. misschien beter

              Comment

              • Rudy Vorstenbosch
                • Jun 2001
                • 1429

                #8
                citaat:Geplaatst door Lazy


                Kan iemand op 14 of 21 november??
                Ja, er zijn vast wel geintreseerde die op die dagen kunnen..

                Maar volgens mij kan jij de 21ste niet hoor....

                overigens heb je voor die 300 euro die tafel voor een week bij jullie op de zaak staan.....

                Kunnen jij en al die andere mannen de tafel leren..

                Het is maar een idee............

                SuCCeS

                Comment

                • Lazy
                  • Sep 2003
                  • 294

                  #9
                  citaat:Geplaatst door Showtechniek

                  citaat:Geplaatst door Lazy


                  Kan iemand op 14 of 21 november??
                  Ja, er zijn vast wel geintreseerde die op die dagen kunnen..

                  Maar volgens mij kan jij de 21ste niet hoor....

                  overigens heb je voor die 300 euro die tafel voor een week bij jullie op de zaak staan.....

                  Kunnen jij en al die andere mannen de tafel leren..

                  Het is maar een idee............

                  SuCCeS
                  Ken hem ondertussen al wel een redelijk want heb in Belgie cursusje gehad maar wou er nog wat meer dingen over te weten komen en dan kan ik wel een week zo'n ding huren maar ken ik hem dan wel denk je??

                  Wou eigenlijk eerst die cursus doen en dan dat ding een week huren...

                  En idd de 21e wordt krap want moet 's avonds draaien dan...

                  Comment

                  • Rudy Vorstenbosch
                    • Jun 2001
                    • 1429

                    #10
                    Als je hem een week hebt staan met wat dimmers en een tweetal movings eraan.

                    Handleiding naast de tafel...
                    en dan iedere dag tot het moment dat het begint te vervelen aan kloten...

                    Dan weet ik zeker dat je er meer van op steekt dan een dagje op cursus..

                    Uiteindelijk ga je het toch pas in de praktijk leren.
                    Omdat je dan problemen tegen komt en die op moet zien te lossen.

                    Comment

                    • DidierB
                      • May 2003
                      • 337

                      #11
                      Volledig mee akkoord showtechniek, heb het ook geleerd door enkele nachten te gaan spelen in het magazijn. Met de handleiding, een bureaustoel, een EON 10 + MD speler, hazer en de koffiezet naast mij. O ja, en een assebak :-)

                      Je hebt dan alle tijd van de wereld om je te verdiepen in bepaalde onderdelen, die misschien op die cursus niet eens / niet uitvoerig besproken worden.

                      Ik heb trouwens per keer, afhankelijk van welk onderdeel ik aan het leren was, wat meer conventioneel of intelligent opgehangen. Ook iets wat je op cursus niet altijd kan. Het waren harde, maar leerrijke nachten :-)


                      Groeten,

                      Beghin Didier
                      Ampli bvba

                      Comment

                      • delighted
                        • Jul 2003
                        • 420

                        #12
                        citaat:Geplaatst door Showtechniek

                        Als je hem een week hebt staan met wat dimmers en een tweetal movings eraan.

                        Handleiding naast de tafel...
                        en dan iedere dag tot het moment dat het begint te vervelen aan kloten...

                        Dan weet ik zeker dat je er meer van op steekt dan een dagje op cursus..

                        Uiteindelijk ga je het toch pas in de praktijk leren.
                        Omdat je dan problemen tegen komt en die op moet zien te lossen.
                        Ben het hier maar gedeeltelijk mee eens. Natuurlijk leer je een hoop door gewoon een avondje of wat achter die tafel te kruipen.

                        Echter wat ik veel zie bij mensen is dat ze niet de logica van een tafel begrijpen en daardoor steeds verkeerd denken en daarom n iet het maximale uit een tafel kunnen halen. De handleiding is nou eenmaal bij geen enkele tafel helemaal compleet e.d. Als je dan een cursus volgt bij iemand met veel ervaring met die tafel dan kan je daardoor meer inzicht in een tafel krijgen.

                        Sowieso merk je heel vaal aan mensen die zelf een tafel gaan proberen te leren dat ze alleen die dingen gaan maken waarvan ze weten hoe ze die moeten maken. Als ze vervolgens een show moeten proggen en de LD vraagt ineens iets wat niet op het standaard lijstje van de operator staat dat ze niet meer weten wat ze moeten doen.

                        Wat dat betreft ben ik er van overtuigd dat een cursus toch zeker enige toegevoegde waarde heeft. Mits de cursus wordt gegeven door een instelling die ook echt weet waar ze het over hebben.

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          citaat:Geplaatst door delighted

                          . Als ze vervolgens een show moeten proggen en de LD vraagt ineens iets wat niet op het standaard lijstje van de operator staat dat ze niet meer weten wat ze moeten doen...
                          Als je denkt na zo'n cursus operator te zijn, ben je pas ECHT naief bezig... Men vergeet vaak dat een moving-light operator meer moet kunnen dan knopjes indrukken, en zoals showtechniek terecht aangeeft, dit leer je niet op een cursus. Wat ik niet met showtechniek eens ben is de stelling "met 2 moving heads en wat dimmers" gaan kloten. Heel belangrijk bij het operaten is namelijk het denken in 'blokken'en groups. Dit valt heel moeilijk aan te leren op een tweetal macjes...

                          Wat ik mensen die vragen om een uitleg Pearl allereerst altijd vraag is; waarom ? Waarom heb je dit nodig, en wanneer denk je het te gaan toepassen in real life. Teveel kom ik jongens tegen die denken dat een pearl-cursus een volgende carriere stap is... Vraag een collega om uitleg en draai eerst een basis-top40 bandje met zo'n tafel. Wil je serieuze getimede shows gaan draaien, verdiep je je op dat moment in de theater-sequences. Probeer de volgorde aan te voelen, dan zul je nooit onzinnige cursussen gaan lopen volgen...
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          • DidierB
                            • May 2003
                            • 337

                            #14
                            De handleiding van de Pearl is echt wel heel compleet. Daarom dat het in dit geval zeker geen foute keuze zou zijn om het zo te proberen. Daarna kan je natuurlijk altijd nog een cursus gaan volgen als je denkt dat dit een toegevoegde waarde heeft.

                            Er lopen echter nog altijd te veel mensen rond die met een toestel leren werken zonder de handleiding ervan ooit gezien te hebben. Spijtig genoeg is dit met veel zaken zo, met als resultaat een LJ die met een tafel kan spelen, maar de tafel niet genoeg kent om er meer uit te halen. Als iemand mij bijvoorbeeld ooit komt vragen hoe hij een pearl moet patchen krijgt hij gegarandeerd RTFM! naar z'n hoofd geslingerd.


                            Groeten,

                            Beghin Didier
                            Ampli bvba

                            Comment

                            • driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

                              #15
                              Heeft er iemand een magazijn, een paar MHtjes, een Console, en wat ander licht over voor mij om te oefenen? ik heb namelijk ankel 2 scans en een DMX192A controller, en ik zou graag eens wat meer uitproberen maar heb het gerief niet [:I]
                              [CENTER] [/CENTER]

                              Comment

                              Working...