lichtstuurtafel conventioneel + intelligent licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frenzy
    • Jan 2003
    • 15

    lichtstuurtafel conventioneel + intelligent licht

    ik ben dus op zoek naar een tafel die zowel conventioneel (+/- 24kanaals) en intelligent licht (scan, moving head...) aankan.

    Dit om te gebruiken bij toneel en kleine tot middelgrote optredens.

    budget max 2000€

    Eerst ging mijn voorkeur uit naar de 2 tafels van showtec.

    Echter na een voorstelling gezien te hebben van de Martin Xciter, denk ik dat deze tafel toch wat meer in zijn mars heeft.

    Heeft iemand hier al ervaring mee?

    of andere voorstellen?

    mvg

    Frenzy
    Greetz Frenzy
  • mennobroere
    • Apr 2003
    • 89

    #2
    Hallow

    Het ligt Net ff iets boven je budget. maar het zijn egt super tafels (vind ik)

    http://www.licht-geluid.nl/shop/detail.aspx?ID=5265

    Greetz menno[^]

    Comment

    • jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

      #3
      Persoonlijk vind ik Zero88 ook wel een erg leuk merk...
      't Is ff de handleiding doorlezen, maar dan heb je ook wel wat.
      Kijk is of er bij dat merk zit, wat je bevalt.
      Zelf al een aantal keer met de Alcora 12/24 gewerkt: helemaal niet slecht! Kost geloof k rond de 1000 euro.
      De 24/48 uitvoering gaat richting 1600 euro

      De SGM Studio 12/24 Scan lijkt me ook leuk, alleen die gaat een paar euro boven je budget uit schieten...

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        De Zero88 Frog-serie is inderdaad wel een grappige tafel voor een leuk budget. En de bediening is ook nog wel redelijk ok hiervan. Het enige jammere is dat er wel erg goedkope knopjes op zitten, dus echt lekker drukt ie niet.

        Alle tafels van SGM kan ik je ten zeerste afraden aangezien het bediengemak daar ver te zoeken is.

        Ik weet uiteraard niet wat je bedoeling en mogelijkheden zijn, maar houdt wel in gedachten dat het soms op termijn goedkoper kan zijn als je nu een grotere uitgave doet. Als je nu voor meer geld een goede tafel koopt, maar waarmee je wel een beetje kan groeien en die kwalitatief goed is, dan hoef je volgend jaar geen nieuwe te kopen.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          citaat:Geplaatst door delighted

          De Zero88 Frog-serie is inderdaad wel een grappige tafel voor een leuk budget.
          Eh... Ik had het over de Alcora, de Frogs beginnen pas ver boven de 2000 (2700 of zo), dus niet in het budget van frenzy [B)]

          Comment

          • Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

            #6
            Koop alsjeblieft geen SGM. Ik heb met deze tafels genoeg gelazer gehad.
            Laatst had ik een paar macjes op lokatie geprogrammeerd op een Pilot 2000. Tijdens het
            programmeren wilde geen van alle mac's nog een pan uitvoeren. Enkel tilt.
            Uiteindelijk een reserve tafeltje aangesloten (DC1216 botex) en dit werkte zonder problemen.

            Andere optie: de compulite Rave: 100 kanalen, 40 fixtures en 20 extra toepassingen. De prijs weet ik alleen ff niet, maar deze kan je krijgen bij BEO.
            Lid van het Front tegen zijlicht

            Comment

            • delighted
              • Jul 2003
              • 420

              #7
              citaat:Geplaatst door par-av.nl
              Andere optie: de compulite Rave: 100 kanalen, 40 fixtures en 20 extra toepassingen. De prijs weet ik alleen ff niet, maar deze kan je krijgen bij BEO.
              Deze tafel zou ik alleen aanschaffen als je m wilt gebruiken voor disco-toepassingen. Voor alle andere toepassingen is tie ongeschikt.

              Comment

              • timescape
                • Oct 2002
                • 328

                #8
                Zal ik het maar zeggen dan : LightJockey....

                Zeker voor het bedrag wat jij uit te geven hebt, een zeer complete "tafel". (ervan uitgaande dat je een laptop/pc ter beschikking hebt) .
                Zeer veel mogelijkheden, programmeren zeer gemakkelijk, zien wat je doet. En uiteraard altijd uit te breiden met universele DMX-tafels (DMX-in versie) of tafels van Martin, als de 3032, 2518, 2510 en Fingers.
                Ik heb het nog niet zo lang, maar bevalt echt geweldig. Er zijn nogal wat tegenstanders van LightJockey, maar ik moet de nadelen nog ontdekken...
                Succes met je keuze !

                Groeten Jeroen

                Comment

                • delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

                  #9
                  citaat:Geplaatst door timescape

                  Zal ik het maar zeggen dan : LightJockey....

                  Zeker voor het bedrag wat jij uit te geven hebt, een zeer complete "tafel". (ervan uitgaande dat je een laptop/pc ter beschikking hebt) .
                  Dit "systeem" is alleen voor gebruik geschikt in de Disco-situaties (of als je echt totaal geen hoge eisen aan je lichtshow stelt [8D])

                  Het hangt dus echt af van datgene wat de TS wil gaan doen.

                  Comment

                  • frenzy
                    • Jan 2003
                    • 15

                    #10
                    dank voor de reacties

                    de tafel van SGM is me wel bekend. Maar kunnnen jullie dan er ook bijzeggen waarom hij zo goed of slecht zou zijn?

                    Lightjockey is niet echt mijn ding...

                    en weet niemand iets meer over de Martin Xciter?

                    Greetz Frenzy

                    Comment

                    • Tiemen
                      • Dec 2001
                      • 944

                      #11
                      citaat:Geplaatst door delighted
                      Dit "systeem" is alleen voor gebruik geschikt in de Disco-situaties (of als je echt totaal geen hoge eisen aan je lichtshow stelt [8D])
                      Ik zou praten over dingen waar ik verstand van heb, en voor de rest mijn bek houden, want wat je daar aanhaalt heeft écht geen enkele inhoud...Dus LJ betekent geen hoge eisen aan lichtshow. Ik zeg niet dat LJ perfect geschikt is voor toneel (hoewel...), maar kraam zo geen belachelijke dingen uit

                      T

                      Comment

                      • johan L.
                        • May 2001
                        • 384

                        #12
                        de rave gaat ook over het budget heen, die kost even uit mn hoof bruto 3500 of 3800 euro,

                        Goede optie is de sgm SC12 en dan in widemode zetten.
                        Net deed ie het nog.

                        Comment

                        • jakobjan
                          • Jul 2002
                          • 599

                          #13
                          inderdaad Tiemen,

                          LJ Werkt zelfs in Live producties nog wel goed., Ik heb het een paar keer met een band mogen gebruiken, en met een kleine externe controller (Fingers oid.) kun je er verschrikkelijk goed mee uit de voeten..
                          Je moet alleen een pc (laptop) mee op reis willen hebben.
                          Jakob-Jan
                          Lightjockey Beta tester
                          Freelance Licht tekkie

                          Comment

                          • johan L.
                            • May 2001
                            • 384

                            #14
                            alleen light jockey gaat ook over t budget heen, of je moet toevallig een pc of laptop hebben liggen die je dr voor kan gebruiken.
                            Net deed ie het nog.

                            Comment

                            • Pieter Huijgen
                              • Sep 2003
                              • 766

                              #15
                              Lightjockey is zeker een goed alternatief. Voor kleinere toneelvoorstellingen geniet een "echte" tafel nog steeds mijn voorkeur. Voor het conventioneel licht kan je dan met bijv. een LC2412 van Behringer leuke standen maken en lekker schuiven. Die kan je altijd naast je LJ gebruiken.

                              als het echt via de PC moet zou ik dus lightjockey pakken, en dus geen visualscan oid. Ik heb tot op heden alleen maar slechte ervaringen met dit systeem: voeding connector met los contact, DMX lijn die wegvalt, interface PC > kastje kwijt e.d.

                              Lid van het Front tegen zijlicht

                              Comment

                              Working...