lichttafel van slag door aggregaat gebruik

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peter M.
    • Sep 2002
    • 11

    lichttafel van slag door aggregaat gebruik

    Beste mensn , ik hoor vaak dat menig lichttafel een "eigen" leven gaan
    leiden, waneer er gebruik van een aggregaat gemaakt wordt.
    Mij is verteld dat het meestal een aardeprobleem is, of je hebt een bouwaggregaat i.p.v. een evenementenaggregaat.
    Zou het niet gaan, om de dimmerpacks op het net van het aggregaat te laten lopen, en de stuurtafel op een aansluitning op een vast net?
    (Ga er even van uit dat beide netten aanwezig zijn)
    En als voorbeeld neem ik 4 botex 620 dimmers met een
    scenesetter12/24 of 24/48 lichttafeltje.[8D]
  • VANEENBERGEN
    • Sep 2003
    • 187

    #2
    Je moet dan wel een optische scheiding maken tussen tafel en dimmers. Maar als ik 1 opmerking mag maken. De dimmers gaan het snelste over de zeik bij een niet alte stabiele aggregaat, zeker de wat goedkopere.
    Joost van Eenbergen
    ELC lighting

    Comment

    • Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

      #3
      Goedkopere dimmers gaan heel snel over de zeik. Ook dimmers van Zero 88 (met name de contour en beta serie) willen nog wel eens mankementen gaan vertonen bij het draaien op aggregaat.
      Dimmers die hier echt geen last van hebben zijn de ART dimmers van Avolites en de Compudim / BEOdim dimmers van Compulite / BEO.

      Ik denk dat het probleem met dimmers groter is dan met de stuurtafel. Deze werkt toch op gelijkspanning (al dan niet met een trafo) en als deze netjes stabiliseert kan je niet al te veel problemen verwachten
      Lid van het Front tegen zijlicht

      Comment

      • ljanton
        • Sep 2003
        • 373

        #4
        wat is "over de zeik ?

        greet's ljanton

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          citaat:Geplaatst door ljanton
          wat is "over de zeik ?

          greet's ljanton
          Als je eens de rest van de zin leest kun je zelf een invulling geven. Iets van 'over de nek gaan' of 'raar doen'

          Comment

          • ronny
            • Dec 2002
            • 2139

            #6
            citaat:wat is "over de zeik ?
            gek doen, zot doen ,flippen

            kortom de dimmertjes doen dan iets wat ze niet moeten doen[)]
            niet zagen, gewoon doen!

            Comment

            • DJ_Snaky
              • Sep 2002
              • 272

              #7
              bij geluid is het zo dat:
              dat (zot doen) van je amp's komt omdat bouw agregaten zeer onstabiel zijn, duzz bvb schommelen tussen 210 en 240 volt ipv op 230 blijven. of schommelen met het aantal hertz, enz, enz
              als je geluid wilt via en agregaat moet je toch een audiostabiel agregaat nemen.

              en duzz denk ik dat dat voor jou licht ook wel zo zal zijn,
              word dus zoeken naar een zogenaamd: audiostabiel agregaat
              [:D] zin in een feestjuh [:D]
              <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

              Comment

              • Tiemen
                • Dec 2001
                • 944

                #8
                citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

                bij geluid is het zo dat:
                dat (zot doen) van je amp's komt omdat bouw agregaten zeer onstabiel zijn, duzz bvb schommelen tussen 210 en 240 volt ipv op 230 blijven. of schommelen met het aantal hertz, enz, enz
                als je geluid wilt via en agregaat moet je toch een audiostabiel agregaat nemen.

                en duzz denk ik dat dat voor jou licht ook wel zo zal zijn,
                word dus zoeken naar een zogenaamd: audiostabiel agregaat
                Het net mag wettelijk gezien een schommeling van 10% ondergaan, dus +-210&lt;-&gt;250V. Een aggregaat die dan plots op 240V zit zou dan niet goed zijn. Moet je me toch es uitleggen.

                T

                Comment

                • DJ_Snaky
                  • Sep 2002
                  • 272

                  #9
                  ik weet de getallen niet eccact (die zijn ook voor ieder agregaat verschillend) daarom schreef ik BVB = bijvoorbeeld
                  citaat: duzz bvb schommelen tussen 210 en 240 volt
                  k hoop dat et nu duidelijk is?
                  [:D] zin in een feestjuh [:D]
                  <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

                  Comment

                  • Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

                    #10
                    Ik heb nog nooit gemerkt dat ampracks en audioapparatuur last ondervinden van aggregaten. Laatst heeft een verhuursetje (PA / Denon 2600F cd spelers / mixer / effectrack) staan draaien op een klein honda 4 kVA aggregaatje. (op een boot). Geen enkel probleem, alleen moest de aggregaat wel op de hoge stand (haasje worden gezet.

                    Festivalaggregaten, zoals die van bredenoord en aggreko leveren op audio zeker geen problemen. Een schommeling in de spanning heb je ook op het vaste net (kijk maar op je displays van je voeding als je een grote yamaha tafel hebt).
                    Lid van het Front tegen zijlicht

                    Comment

                    • fish DMX
                      • Oct 2000
                      • 27

                      #11
                      Bij aggregaten moet je gewoon de rommel van het deftige materiaal scheiden. Als je er een gaat huren, ga dan zeker op een plaats waar ze alleen maar in aggregaten doen en een 24h-service bieden. Deze firma's kennen de toestellen het best en onderhouden deze ook. Kleinere verhuurcentra's denken dat het blijft draaien als een motor op een grasmachine... Voor de rest om de spanningswisseling zo laag mogelijk te houden, is het best om het vermogen een eind hoger te nemen dan wat je nodig hebt. Voorbeeld: nodig 20kva ==&gt; 40kva gebruiken.

                      Comment

                      • maarten
                        • Jan 2002
                        • 268

                        #12
                        en meet je fases even door voor het aansluiten

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Das overal... niet alleen bij aggregaten natuurlijk !
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          Working...