SGM 24sc --> functies weg schrijven?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

    SGM 24sc --> functies weg schrijven?

    Hallo Allen,

    Heeft iemand enig idee hoe ik bepaalde functies van mijn units (bijv. shutt=80) weg kan schrijven onder mijn parregisters en deze dan in ieder programma kan gebruiken?

    Hoe ik er programma's onder kan zetten weet ik, maar alleen een bepaalde functie nog niet, en het moet kunnen, heb het ooit iemand zien gebruiken...

    Groeten en alvast bedankt,
    Joop
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

    #2
    dag allen

    het geen ik som doe is de scansectie in direct mode zetten en mijn prog 9 is dan voor zien van 3 strobo standen en een paar shuttereffecten.
    het voordeel is dat je ze dan ook in alles kan gebruiken.

    maar bij mijn weten kan je geen presets onder de parfaders(bovenaan)plaatsen van de sc24/12

    PS vergis u niet met de memfaders onderaan

    Comment

    • ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

      #3
      je kunt bij hetw egschrijven naar de registers aangeven welke functies je weg wilt gaan schrijven.
      als je dus gaat wegschrijven even de (grijze) knopjes bij het display aankliken voor het (de) selecteren van de functies die je onder dat register actief wenst te hebben

      Comment

      • Gerrit Hurkens
        • Dec 2000
        • 252

        #4
        Hallo Joop,

        Wat jij wil is dus 1 effect programmeren, en wel zo dat dit programma geen andere effecten aanspreekt of niet? Dus als je je shutter effect aanzet, alleen de shutter op 80 wordt gezet. Hoe doe je dit:

        Maak een nieuw programma (we nemen bijvoorbeeld programma 12). Ik ga uit van een leeg programma.
        Deselect het programma en selecteer deze weer,maar houd de knop ingedrukt.
        Nu zie je door middel van de leds een overzicht van de scenes en scans die in dit programma geactiveerd zijn. Heb je software versie 2.01 en later, dan zijn alle scans en scenes al geactiveerd, voor eerdere software is dat dus niet zo.

        Selecteer je scans, terwijl je de program knop ingedrukt houdt. Je kunt scans van dezelfde soort op de gebruikelijkie manier selecteren. Zet nu (afhankelijk van je software) de gewenste effecten aan of uit. In ons geval zetten we dus allen de shutter aan.

        Ben je klaar, laat dan de program knop los.

        Als je nu program 12 programmeer met scenes, kun je gewoon alle functies gebruiken, ECHTER, als je de scenes nu oproept zal de tafel alleen de geactiveerde effecten gebruiken.

        Zet je nu een scene uit program 12 in een register, dan kun je dus jouw gewenst resultaat krijgen.

        TIP: de tafel heeft echter wel onthouden wat voor standen de andere effecten hebben gehad tijdens het programmeren van de scenes in 12. Je kunt deze effecten weer aanzetten door de program knop weer vast te houden.

        Alleen jammer dat je dus een heel programma ervoor moet opofferen (je hebt er maar 12........)

        Ik wens je veel succes en je kan me mailen voor meer vragen over de SGM studio 24 SC (applaus!! )
        \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

        Comment

        • _Joop_
          • Dec 2002
          • 137

          #5
          citaat:Geplaatst door Den Berte

          PS vergis u niet met de memfaders onderaan
          Klopt, je hebt gelijk maar ik had het inderdaad over de memfaders (beetje foute vraagstelling misschien).
          citaat:Geplaatst door ralph

          je kunt bij hetw egschrijven naar de registers aangeven welke functies je weg wilt gaan schrijven.
          OOOOOOOOO ja, tuurlijk! Hartelijk bedankt.
          citaat:Geplaatst door Gerrit Hurkens

          Wat jij wil ... hebt er maar 12
          Thnx voor de detaillering van Ralph.
          Groeten Joop

          Comment

          Working...