dmx adressering

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mennobroere
    • Apr 2003
    • 89

    dmx adressering

    Hallo

    Bij het bedrijf waar ik werk krijgen we over 2 weken 8 nieuwe movingheads binnen, alleen zijn we er nog niet overuit hoe we het gaan doen qua adresering, hoe doen jullie dat nou?

    We hebben nu nog 4 movingheads en 4 scanners dit alles word aangestuurd door een Sgm studio scancontrol of een Sgm pilot 2000. we hadden voorheen op de movingheads staan welk adres ze hadden. alleen nu hebben we dan bij elkaar 12 movingheads en moeten we op allemaal een adressering zetten. alleen als we dan een productie hebben dan moeten we heel erg gaan letten op welke movingheads waar moet hangen. vanwegen het makkelijk bedien.

    Hoe doen jullie het?:

    -jullie hangen gewoon overal de fixtures neer en gaan dan later langs om alle adressen in te stellen.

    - je hebt wel op elke movinghead een vast adres maar ik hang ze niet in een makkelijke volgorde want dat verander ik wel in mijn controller

    - of doen jullie het zoals ons dus even opletten waar je iets hangt en dan niks meer te hoeven verandere

    greetz menn0[^]
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

    #2
    Wij hangen alle toestellen en dan pas adresseren.
    Het materiaal word toch ook dikwijls los verhuurd en dan worden adressen toch ook geswitchd.
    Gaat ook snelst, moet je niet liggen zoeken welk toestel ook weer 1 was enz. en adresseren duurt mss 5 sec per toestel, als je zoals jij zegt 8 of 12 toestellen hebt ben je dus een minuutje bezig.
    Lijkt me de moeite niet om ze in volgorde te houden
    --- watt ever you want ---

    Comment

    • CyberNBD
      • Aug 2000
      • 1318

      #3
      Idem hier, zeker omdat de sturingen zelf de achtereenvolgende adressen van dezelfde apparaten gaan toekennen tijdens het patchen. Eerst patchlijstje maken dus en dan ff rondlopen om te adresseren. Je moet anders niet alleen op locatie kijken wat je waar hangt.. maar als je niet alles meeneemt moet je ook nog gaan opletten welke heads je meeneemt (en dan maar hopen dat ze in de juiste kisten zitten etc...), of je moet je hele patch manueel invoeren.
      CyberDance Sound & Light -- Turbosound Flashline & FlexArray, LabGruppen, Midas, HES Solaspots & GrandMA2

      Comment

      • delighted
        • Jul 2003
        • 420

        #4
        citaat:Geplaatst door mennobroere


        Hoe doen jullie het?:

        -jullie hangen gewoon overal de fixtures neer en gaan dan later langs om alle adressen in te stellen.

        - je hebt wel op elke movinghead een vast adres maar ik hang ze niet in een makkelijke volgorde want dat verander ik wel in mijn controller

        - of doen jullie het zoals ons dus even opletten waar je iets hangt en dan niks meer te hoeven verandere
        Het makkelijkste is om je fixtures geen vast adres te geven. Je weet immers nooit of alle fixtures mee gaan, en als maar een gedeelte meegaat heb je uiteraard altijd de verkeerde bij je.

        Sowieso moet je eigenlijk toch wel altijd de patch in je tafel aanpassen aan de nieuwe productie. Al is het alleen maar om eventueel je pan/tilt te moeten inverten of te swappen, dus tja, om er dan ff een nieuwe patch in te kloppen is dan ook niet zo een moeite meer.

        Het handigst is het om in je bouwtekening al alle adressen van de fixtures aan te geven. Na het inhangen van de spots loop je ff snel alle spots na met een losse 220V om ze te adressen. Nadat je grid omhoog is gegaan en je multi's e.d. zijn aangesloten speelt alles meteen en hoef je niet meer op hoogte te adresseren.

        Als je wel gebruik maakt van vaste adressen hoef je op zich niet enorm op te letten welke spot je waar hangt. Door je patch in de tafel aan te passen krijg je ze dan alsnog "netjes op een rijtje."
        Het probleem bij vaste adressering is natuurlijk wel dat je je spots altijd met een andere adressering terug krijgt na een verhuur klusje. Dus zal je alsnog je adressering moeten controleren, dus het "voordeel" van vaste adressering is dan wel te niet gedaan.

        Comment

        Working...