518 probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mennobroere
    • Apr 2003
    • 89

    518 probleem

    hallo

    Ik heb een best raar probleem met mijn martin robosan 518
    Het kan ook aan mij lichttafel liggen maar ik snap er helemaal niks meer van.

    Het zit zo de pan/tilt functie werkt niet helemaal zoals het hoort. Ik werk met de SGM studio scancontrol 12.
    als ik de units aan klik waar de scan onder zitten, en ga er een beetje mee spelen werkt alles perfect dus alles zoals pan/tilt/gobo/kleur/shape. maar als ik nu ga programmeren en eem scene waarbij ik de spiegel naar linkboven doe (voorveeld) met de kleur rood en deze sla ik op bij programma 1 scene 1.

    dan richt ik de spiegel naar rechtonder met de kleur blauw en deze sla ik op onder prgramma 1 scene 2. dan zit ik dus automaties in scene 2.

    als ik dan op scene 1 klik dan veranderd de kleur wel maar blijft de spiegel gewoon rechtonder staan. Ook als ik 1 scene 1 gewoon een richting zet en in scene 2 een shape zet en ik ga dan weer terug naar scene 1 dan blijft de shape gewoon doorgaan heel raar, jah ik heb nu als voor beeld kleuren maar met gobo's doet hij het ook alles werkt gewoon maar de pan tilt niet, als ik het zelfde doe met Movitecs doen die het wel gewoon.

    Waar kan het aan liggen ze doen het allemaal (4 stuks)het zijn al vrij oude dingen. het is voor mij een groot raadsel. maar misschien is het gewoon wel ergend een instellings fout ofzo. ze zijn laatst alle 4 naar fairlight geweest voor kapotte stappen moters enzo maar dat is allemaal gemaakt maar niet dit probleem. [V]
    Kan iemand mij helpen

    Greetz menno [}]
  • djdarno
    • Dec 2002
    • 75

    #2
    Beste Menno,

    Het lijkt mij toch een controller probleem. Nu ken ik de controller niet maar als een scan wel goed handmatig werkt dan kan het alleen nog zijn dat de controller niet goed uitgstuurd. Als je pan/tilt problemen hebt met de scans dan moeten deze ook handmatig te zien zijn. Misschien dat iemand anders meer over de controller kan vertellen.

    In ieder geval succes

    Comment

    • Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

      #3
      waarschijnlijk heb je de parameters van deze fixtures uit staan.

      Houd het programm knopje ingedrukt en selecteer de fixtures zoals je normaal ook zou doen.
      Dan moeten de groene lampjes onder de functie faders branden en de twee ledjes van de pan en tilt knopjes rechts onder ook.

      Deze zullen waarschijnlijk niet aan staan.
      Zet deze aan en dan zullen ze waarschijnlijk wel dat gene doen wat je ze wil laten doen.

      SuCCeS

      Comment

      • mennobroere
        • Apr 2003
        • 89

        #4


        owkay jah bedankt ik ga het morgen proberen.

        greetz menno[^]

        Comment

        Working...